Nový trojvalec v Peugeote 3008 a 5008 bude hybridný

Snahy o zníženie spotreby sú rôzne. Peugeot má nielen malé motory, ale ide ich aj elektrifikovať. V modeloch 5008 a 3008 je od začiatku použitý 1,2-litrový trojvalec, ktorý je základnou stavebnou jednotkou ponuky agregátov oboch modelov a s karosériou SUV. V súčasnosti však prichádza zmena, ktorá spraví agregát ešte úspornejším, ale najmä ekologickejším.

Kým doteraz sme mali v ponuke 1,2-litrový agregát, ktorý ponúkal dve výkonové alternatívy, konkrétne 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k), teraz pribudne úplná novinka. Bude to systém doplnený o hybridnú časť, ktorá pracuje s napätím 48 Voltov. Samotný elektromotor bude integrovaný do novej prevodovky. Ale začnime pekne po poriadku.

peugeot_3008_2302styp_004-63ec9de64a7f3 

Nová verzia, ktorá bude mať hybridný systém sa ukáže práve v dvoch SUV modeloch ako novinka v druhom kvartáli tohto roka, čo znamená, že už o dva mesiace. Nová alternatíva spôsobí to, že spotreba v kombinovanom cykle podľa testovacej stratégie WLTP bude nižšia o 1 liter a emisie CO2 klesnú až o 20 gramov na kilometer. To dôležitejšie je však, že spotreba v mestskej premávke má klesnúť až o 2,5 litra a mimo mesta o 0,7 litra na sto kilometrov. Dokonca do rýchlosti 145 km/h bude systém schopný vypnúť hlavný spaľovací motor v prípade, že auto ide rovnakou rýchlosťou a nepotrebuje extrémny krútiaci moment na svoj pohyb.

Nová verzia spaľovacieho motora ponúkne výkon 100 kW (136 k) pri 5 500 otáčkach a krútiaci moment bude 230 Nm pri 1 750 otáčkach. Motor si stále zachováva turbo s variabilnou geometriou lopatiek a tiež rozvodovú reťaz, ktorá by mala spôsobovať nižšie náklady na údržbu v budúcnosti. Tento nový motor, teda jeho nová verzia, bude pracovať v Millerovom spaľovacom cykle.

peugeot_3008_2302styp_200-63ec9d90d686fa 

Novinkou však nebude len upravený agregát, ale s novou verziou prichádza aj úplne nová prevodovka. Kým doteraz bola automatickou voľbou 8-stupňová alternatíva vo forme hydrodynamického meniča, teraz bude vo vozidlách 6-stupňový dvojspojkový automat, v ktorom si našiel miesto aj elektromotor, invertor a riadiaca jednotka pre celý hybridný systém. Výkon samotného elektromotora je 21 kW (28 k) a krútiaci moment 55 Nm. Auto dokonca dokáže ísť určitý čas na elektrickú energiu, čo znamená, že je pravým full hybridom. Má batériu využívajúcu technológiu Lithium ion a kapacitu 432 Wh. Výrobca batériu umiestnil pod ľavé predné sedadlo, čiže pod vodiča, čo je zárukou toho, že v batožinovom priestore nebude chýbať žiaden priestor, ktorý mala spaľovacia verzia predtým. Dôležitou vecou je, že v prípade potreby okamžitého zrýchlenia dokáže elektromotor pridať ku celkovému výkonu 9 kW (12 k) na obmedzenú dobu. Ďalšou vecou, ku ktorej Peugeot musel pristúpiť je použitie akustického varovania chodcov a cyklistov, lebo auto dokáže v určitých momentoch ísť absolútne potichu, bez zapnutého spaľovacieho agregátu. Tento varovný signál je funkčný do 30 km/h.

Peugeot už pripravuje výrobu týchto hybridných modelov 3008 a 5008, čiže onedlho pribudnú v cenníku aj na Slovensku. Rovnaká zmena čaká všetky vozidlá, ktoré doteraz používali motor PureTech 130 s automatickou osemstupňovou prevodovkou. Nový hybrid teda bude v modeloch 208, 2008, 308, 308 SW a tiež 408. Výroba bude prebiehať vo francúzskej fabrike Sochaux.

Aktuálna ponuka vozidiel Peugeot