Nemecká automobilka Opel patrí do koncernu Stellantis po boku automobiliek Citroën, ale aj Peugeot. Okrem nich do koncenu patrí aj Fiat, ale dôležitejšia je práve teraz fáza prepojenia s Citroënom. Prečo? Lebo nový Opel Frontera bude vlastne bratrancom Citroënu C3 Aircross.
Ak si nie ste istí týmto tvrdením, tak za ním môže stať aj pohľad na bočnú časť, ktorá má veľmi podobné proporcie. Aj celková veľkosť s dĺžkou do 4,5 metra sú takmer totožné. Citroën ponúkol know-how, ktoré je zdieľané naprieč koncernom a Opel sa chopil novej príležitosti. Nová príležitosť pre Fronteru prichádza po niekoľkoročnej absencií názvu. Pôvodná verzia bola trochu iná.
Kým pôvodný model Opel Frontera by sme mohli zaradiť medzi ozajstné terénne autá, ktoré mali všetky potrebné terénne inštrumenty, nová Frontera bude úplne niečím iným. Prerod je zhruba podobný ako spravilo Mitsubishi s modelom Eclipse, prípadne Ford modelom Puma. Aj tie úplne zmenili svoju podstatu. Frontera si aspoň určitú terénnu náturu zachová, ale stane sa výhradne SUV, ktoré síce patrí do segmentu C, ale balansuje na hrane so segmentom B.
Automobilka Opel vozidlo nastavila na štýl, ktorý prezentuje aj C3 Aircross. To už sme si povedali. Pozrime sa ale na tvary. Opel Frontera využíva tiež veľké zliatinové disky, ale vpredu využíva hlavne novú masku chladiča označenú Vizor. Na ňu je napojené, líniami, ľavé aj pravé svetlo, ktoré pri stacionárnom stave akoby boli súčasťou tmavého štítu.
Bočný pohľad rozhodne ozvláštňuje aj dvojfarebné lakovanie niektorých verzií. A vzadu si Opel prevzal svoj vlastný štýl vďaka tvaru viacdielnych svetlometov. Nie sú dvojdielne, dielov majú rozhodne viac, lebo sú rozdelené aj horizontálne na 2 časti.
Interiér si Opel znova pripravil samostatný. Má dva veľké displeje, pričom ten v strede je dotykový a ovláda všetky atribúty informačno-zábavného systému. Displej pred vodičom zase zobrazuje všetko potrebné pre jazdu. Presne takto to má byť a celkový štýl Oplu v prednej časti je výrazne hranatý. Na to sme už pri automobilke zvyknutí.
Nová Frontera bude ale niečím špecifická. Svojím vlastným spôsobom môže nahradiť aj niekdajší model Zafira. Prečo? Na dĺžke do 4,5 metra totiž dokáže umiestniť až 7 pasažierov. Pekne v troch radoch v usporiadaní s dvomi sedadlami vpredu, trojicou v strede a dvomi vzadu. Predpokladáme, že stredné sedadlá nebudú samostatné, ale aj tak sa budú dať posúvať v jednotlivých segmentoch. Bude ich možné aj naklápať a sklápať pre ľahšie nasadanie. Do tretieho radu, samozrejme.
Ak si necháte v aute iba dva rady sedadiel, tak viete do batožinového priestoru naložiť až 450 litrov rôznych predmetov a ak sklopíte zadných päť sedadiel a necháte iba prvý rad, tak máte veľmi slušných 1 600 litrov.
Plán pohonov nového Oplu bude v znamení elektrifikácie. Napríklad môžete zvoliť elektrickú verziu Frontera Electric, ktorá bude mať dojazd buď 300, alebo 400 km. Aké budú batérie ešte nie je známe, ale zatiaľ je známe to, že o pohon sa bude starať motor s výkonom 115 kW (156 k) a bude roztáčať výhradne predné kolesá. Základná kapacita batérie by mohla byť 54 kWh a kapacita tej väčšej batérie by sa určite mala dostať vyššie. Ale na to je ešte stále skoro. Reálne čísla Opel predvedie neskôr.
Dovtedy vieme o rôznych pohonných jednotkách pod prednou kapotou, ktoré budú vždy založené na 1,2-litrovom trojvalci najnovšej generácie. Aký bude pracovať aj v hybridnom systéme, ktorý dosiahne celkový výkon 100 kW (136 k) a elektrický motor s 21 kW (28 k) bude mať umiestnenie v 6-stupňovej automatickej prevodovke s dvomi spojkami.
Na naftové agregáty môžeme zabudnúť hneď a priamo. Toto auto má elektriku a benzín. Viac v ponuke nebude a rovnako tak nebude v ponuke ani plug-in hybrid, lebo nebude priestor na umiestnenie jeho batérií. Nový Opel Frontera sa od svojho predchodcu odlíši vo viacerých aspektoch a predvedie, že ide svojou vlastnou cestou. Vlastnou do momentu, kým sa pozriete na obdobný model s dvojitým šípom v znaku.
A aká bude cena? Hovorí sa, že s elektrickým pohonom by mala začínať niekde okolo 30 000 € a so spaľovacími agregátmi má byť od 24 000 €. Takže áno, relatívne lacné a veľké autá sa vracajú naspäť do módy a majú znova aj spaľovacie agregáty, čo je výborná správa.