Porsche má v ostatnej dobe niekoľko modelov, ktoré nie sú tými, s ktorými automobilka začínala. Ale každý má svoje opodstatnenie. Cayenne a Panamera financujú vývoj a Taycan znižuje emisie flotily, aby mohli do sveta ísť aj extrémne verzia modelu 911. Takou bez pochýb bude určite aj nová verzia GT3.
Musí byť každému jasné, že Turbo S je stále najrýchlejším a najvýkonnejším Porsche 911 súčasnosti. Avšak GT3 je zameraná úplne iným smerom. Je na dosahovanie najlepších časov na okruhoch. To vlastne hneď Porsche prezentuje. GT3 totiž vytvorilo naozaj zaujímavý čas na referenčnom okruhu Nűrburgring.
Nová generácia označená ako model pre rok 2022 zvládla prejsť slávny nemecký okruh za menej ako sedem minút. Verziu okruhu s dĺžkou 20,932 kilometra sa podarilo prejsť presne za 6 minút a 59,927 sekundy. Je to len o trochu pomalšie ako minulá generácia GT3 RS s 6:56,4, ale zároveň o poznanie rýchlejšie ako predchádzajúca GT3 s časom 7:12,7.
Najväčšou bombou nového Porsche 911 GT3 je stále použitie atmosférického motora. Žiadne turbá mu netreba. Šesťvalec s protibežnými piestami, nazývaný boxer, má objem štyri litre a točí až 9 000 otáčok za minútu. Má dokonca 6 samostatných škrtiacich klapiek, pre každý valec jednu. A oproti predchádzajúcemu použitiu motora, v 911 Speedster, má naviac nové piesty.
Celkový výkon fantastického motora je až 375 kW (510 k). Pritom krútiaci moment sa dostal tiež na slušnú úroveň, 469 Nm. Toto auto je dôkaz, že práve elektrický Taycan má v ponuke reálny zmysel, inak by musel byť motor viac škrtený, aby dosahoval nižšie emisie.
Štandardom pre 911 GT3 je sedemstupňová automatická prevodovka PDK s dvomi spojkami. Ale nebude jedinou voľbou, na želanie môže byť toto Porsche osadené šesťstupňovým manuálom. Rýchlejšie však bude s automatom, čo dokazuje čas zrýchlenia na stovku iba 3,3 sekundy. Maximum je až 317 kilometrov za hodinu aj s tým obrovským spojlerom v zadnej časti.
Porsche pre GT3 prerobilo aj kompletný podvozok. Predná časť má dvojité lichobežníkové zavesenie, na rozdiel od MacPhersonu štandardnej Carrery. Zadná časť je o 5 centimetrov širšia a tiež má nové zavesenie, ktoré viac korešponduje s prednou časťou. Výborná správa je, že Porsche aj pre túto verziu zachovalo natáčanie aj vzadu.
Oproti ostatným 911 vyzerá GT3 trochu inak. Má iný predný nárazník s masívnejšími otvormi na prívod vzduchu a pár otvorov našlo miesto aj na kapote. Nie je prekvapením, že predný spojler na nárazníku je nastaviteľný. Pohrať sa dá aj so zadným spojlerom s uchytením zhora a tiež s difúzorom. Takto sa dá nastaviť GT3 podľa potrieb pre konkrétny okruh, na ktorom ide spraviť rekordný čas.
Automobilka znížila hmotnosť modelu použitím dielov z karbónom spevneného plastu. Z neho je nielen spojler a krídlo, ale aj predná kapota. Pár kíl dokázalo ušetriť aj odľahčené sklo. Oproti predchádzajúcemu GT3 sú ľahšie aj disky s priemerom 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu. Tu sa podarilo ušetriť až 1,6 kilogramu. Štandardne bude 911 GT3 postavená na okruhové pneumatiky, ktoré ale majú homologizáciu na použitie v premávke. Sú to také isté pneumatiky ako automobilka použila pri rekordnej jazde na Nűrburgringu.
V základnej výbave nového modelu budú oceľové brzdy s priemerom 408 milimetrov, ale za príplatok budú keramické s priemerom 410 milimetrov vpredu. Interiér modelu je tiež trochu zmenený a hlavica radiacej páky automatu má tvar manuálnej prevodovky, čo môže niektorých jedincov zmiasť. Sedadlá s karbónovou konštrukciou sú tiež ľahšie, ušetrili takmer 12 kilogramov.
Toto Porsche bude extrémne rýchle aj v bežnom svete. A rýchlo odčerpá minimálne 170-tisíc eur z bankového účtu.