Alfa Romeo má teraz zaujímavú ponuku vozidiel. Nedávno do nej pribudlo nové Tonale, ale najdôležitejšia úloha stále spočíva na pleciach modelov Stelvio a Giulia. Pritom model Giulia sa ukázal už v roku 2016 a model Stelvio v roku 2017. Počas tejto doby prišli len menšie priebežné vylepšenia. Aktuálne modely prichádzajú s ozajstným faceliftom, aj keď trochu lenivejším a ležérnejším.
Automobilka, ktorá aktuálne patrí do koncernu Stellantis pripravila modernizáciu pre dva svoje najzásadnejšie modely. Tá spočíva v jemných retušiach prednej časti, pričom zmenu výplne masky chladiča a nasávacích otvorov si všimne naozaj málokto. Omnoho výraznejšia je zmena usporiadania elementov svetlometov. Tri tvary pripomínajúce L, ktoré sú v každom svetlomete, môžu síce pripomínať aj model Tonale, ale ešte dôležitejšie je, že odkazujú do histórie a to celkom nedávnej. Ak si pamätáte Alfa Romeo 159, tak to malo tiež 3 samostatné elementy na svietenie. Práve sem môže smerovať historický odkaz nového prevedenia.
V zásade nič iné nebolo treba vpredu meniť, základné tvary ostávajú úplne rovnaké, svetlá sa zmenili len vnútorne, takisto ako aj mriežky. Bočný pohľad ostáva zase rovnaký, ale vzadu je znova rovnaký recept ako vpredu. Troška korenia pridáva iné usporiadanie LEDkových zadných svetlometov, ktoré majú číre krycie sklo pre sedan Giulia a zatmavené sklo pre SUV Stelvio.
Ak si hovoríte, že zvonka ostalo auto, aj jedno, aj druhé, celkom rovnaké, tak vnútri to nie je vôbec inak. Najväčšou zmenou je použitie veľkého displeja pred vodičom. Má uhlopriečku až 12,3 palca a dokáže zobraziť 3 druhy zoskupenia údajov. Tie sú označenie Evolved, Relaxed a Heritage. Najzaujímavejší z nich je vzhľad Heritage, ktorý prináša výlet do šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov produkcie automobilky v minulom storočí. Dva kruhové prístroj akoby vyšli z tejto doby a ukazujú prevrátené číslice na najvyšších a najnižších priečkach rýchlomera. Práve toto bolo typickým znakom vtedajších modelov Alfa Romeo.
V ponuke oboch modelov budú štyri stupne výbavy, pričom základom bude tá s názvom Super. Vyššia bude Sprint, potom Ti a na vrchu bude tróniť Veloce. Práve na základe najvyššieho stupňa výbavy si automobilka pripravila model Competizione. Od bežných verzii sa odlíši masívnymi 21-palcovými zliatinovými diskami, ale aj červenými brzdovými strmeňmi, ktoré sú za nimi schované. Farba karosérie bude štandardne sivá Moon Light, pričom do interiéru sa nasťahuje vylepšená výbava. Zatmavené sklá sú len jedným dielikom do skladačky, dôležitejšie je kožené ošitie palubnej dosky a rovnaký je aj materiál čalúnenia sedadiel. O lepší zvuk sa zase postará audio aparatúra Harman/Kardon.
Ponuka motorov sa od tej súčasnej líšiť nebude, takže môžeme rátať s dvojlitrovými benzínovými motormi, ale aj naftovými s objemom 2,2 litra. Vrcholom bude znova verzia Quadrifoglio, ktorá ale predvedie vylepšenia až neskôr. V kuloároch automobilky sa stále šepká aj o možnosti hybridu, ale to je pesnička, ktorú budú hrať až niekedy budúci rok. Prinajlepšom. Dovtedy musia stačiť bežné pohonné jednotky. Presne tie, ktoré boli v aute už od začiatku.
V oboch modeloch je použitá rovnaká platforma, ktorá má pri pohone prioritu zadnej nápravy a ponúka aj alternatívu s pohonom všetkých štyroch kolies označenú štandardným kódom Q4. Ako najzaujímavejší sa javí motor s objemom 2 litre s výkonom 206 kW, čo je 280 koní. Práve toto prevedenie je druhým najvýkonnejším po spomenutej alternatívne Quadrifoglio. Vrcholná verzia dosahuje výkon 375 kW (510 k), čo je, zhodou okolností, presne toľko ako má BMW M3 Competition.