Nádherná Alfa Romeo 33 Stradale bude mať benzínový motor, ale aj elektrickú alternatívu

Alfa Romeo ukázala ako si predstavuje športové vozidlo pre súčasnú situáciu. Je ním model Alfa Romeo 33 Stradale a vznikne vo veľmi obmedzenej sérii vyrábanej špecializovanou firmou Carozzeria Touring Superleggera. Na výber je, v prípade pohonu, dvojica systémov. Buď si zákazník zvolil benzínový motor, alebo elektrickú pohonu sústavu. Prečo ten minulý čas? A čo je na aute zaujímavé?

Minulý čas je použitý pri voľbe čisto kvôli tomu, že Alfa Romeo toto auto vypredala takmer okamžite. Predala ho na špeciálnom podujatí pre potenciálnych budúcich majiteľov pred Veľkou cenou Talianska už v roku 2022. Čiže v Monze si zákazníci mohli povedať, či do toho idú, alebo nie. Koľko toho videli je otázka, ale teraz vidíme my, že toto auto má dizajn veľmi podarený a veľmi evokujúci rovnaké vozidlo spred šesťdesiatich rokov. Nie je to teda nástupca nádherného modelu Alfa Romeo 8C Competizione, ale skôr tohto historického kúsku.

Alfa-Romeo-33-Stradale-7Dizajnová inšpirácia je teda neodškriepiteľná, ale novinka bude trochu menej exkluzívna. Kým z pôvodného modelu, v šesťdesiatych rokoch minulého storočia, vzniklo až 18 kusov, novinka, 33 Stradale príde v počte 33 kusov. Celkom logické a predvídateľné, všakže! Tu cenu asi ani netreba vedieť, keďže už každý z tých kusov pozná svojho majiteľa. Treba však vedieť niečo z toho, čím vlastne auto je.

Karoséria s výraznými retro prvkami je postavená z dvoch materiálov. Vo veľkom využíva karbón a hliník. Z karbónu je dokonca aj monokok a je doplnený rámom v tvare písmena H práve z hliníku. Kombinácia týchto dvoch materiálov je ešte aj na streche a z karbónu sú aj rámy okien, pričom zadné okno je z polykarbonátu. Šetrenie hmotnosti hralo jedny z prvých huslí.

Exteriér ešte ozvláštňujú špeciálne otvárané dvere smerom hore a von, čo z auta robí zaujímavú alternatívu ku Maserati MC20 s veľmi, až príliš, podobným zameraním. A nielen zameraním, ale aj stvárnením. Interiér je jednoduchý a má dve verzie. Buď si majiteľ zvolil alternatívu Tributo, ktorá dáva interiéru retro nádych, alebo Alfa Corsa, výbavu, ktorá zase predvedie športovejší ráz. Bez ohľadu na verziu bude v interiéri znova použitý hliník, karbón, ale aj koža a alcantara. Za volantom budú masívne hliníkové pádla, pričom na volante nebudú žiadne ovládacie prvky. Automobilka hovorí, že všetky ovládače dala preč, aby sa vodič mohol lepšie sústrediť na jazdu.

A jazda bude brutálna. Veď základný motor 3,0 V6 s dvomi turbami je evolúciou už ikonického motoru v Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Z agregátu s objemom 2,9 litra sa podarilo zväčšením objemu dosiahnuť výkon až 456 kW (620 k), ktoré cez osemstupňovú automatickú prevodovkou od ZF smerujú na zadné kolesá. Aj keď motor vyzerá až príliš podobne agregátu Maserati Nettuno v MC20, tak je vlastne kompletne iný. Iná je aj prevodovka, Aj napriek spoločným znakom. Veď pre Maserati ju dodáva firma Tremec.

Alfa-Romeo-33-Stradale-24

Druhú alternatívu v ponuke zabezpečí elektrický pohon. Bude mať výkon 552 kW (750 k) a krútiaci moment 1 350 Nm. Zo všetkého najviac to vyzerá, že systém bude veľmi podobný modelu Maserati GranTurismo Folgore, ktorý ma usporiadanie s tromi elektrickými motormi. Ak by to tak bolo, tak bude dojazd okolo 450 km na plné nabitie batérie s brutto kapacitou 102 kWh.

Bez ohľadu na použitú pohonnú sústavu bude zrýchlenie na stovku pod 3 sekundy a maximálna rýchlosť 333 km/h zasvieti pri spaľovacom motore a 310 km/h pri elektrickom pohone. O zastavenie sa, znova v oboch prípadoch, postarajú keramické brzdy od firmy Brembo, ktoré budú mať elektronické ovládanie Brake by Wire. Zavesenie kolies bude pozostávať z dvoch rovnobežníkov a adaptívnych tlmičov. Na prednej náprave bude naviac systém zdvíhania pre prejazd prekážok na ceste.

Alfa Romeo oznámilo, že 33 Stradale rozhodne nebude posledným exkluzívnym modelom automobilky. Vraj je toho ešte v pláne veľa, nové modely sa objavia postupne. Je však faktom, že toto je naozaj jedno z posledných vozidiel Alfa Romeo s výlučne benzínovým spaľovacím motorom. A ak ho chcete, tak sa musíte dohodnúť s niekým, kto si ho už rezervoval pred rokom. Cena teda nie je dôležitá. Ak chcete podobné auto a k tomuto sa nebudete môcť dostať, tak stále môžete zvoliť alternatívu vo forme Maserati MC20, prípadne Ferrari F8 Tributo. To sú veľmi podobne zamerané vozidlá a sú dostupnejšie.