Nissan Juke mnohí považujú za najškaredšie auto na svete, ale až tak zásadná pravda to nie je. V druhej generácii je vlastne celkom prijateľný a predvádza rovnaký štýl, avšak upravený o dobu v ktorej funguje. Na trhu je druhá generácia modelu Juke už tak dlho, že prišla do bodu, kedy je nevyhnutný facelift.
Lenže podstata faceliftu je v inováciách. A tých je relatívne málo. Toto by sme mohli charakterizovať kľudne ako jemné vylepšenie počas bežnej zmeny modelového roku. Mazda to tak robí a vôbec okolo zmien nevytvára taký humbuk. Veď, nič zásadné sa nezmenilo. Väčšou zmenou bol napríklad prechod Renaultu Talisman na nové agregáty.
Poďme sa spolu pozrieť, čo sa zmenilo zvonka. Pribudla najmä nová žltá farba, ktorú si vraj zákazníci pýtali. Dobre, toto je rozumný dôvod, aj ak by si opýtali traja, ďalších 10 sa určite nájde, ktorí tento odtieň zvolia. Oproti prvej generácii je ten nový žltý odtieň trochu bledší a pôsobí modernejšie. Takisto sa zmenila čierna farba. Bude ešte čiernejšia s viacerými karbónovými pigmentami a so sklenými vločkami miesto kovových. Práve zmena vločiek má zaručiť ešte lepšie odlesky na slnku.
Chcete viac? Nissan pre vás prichystal výbavu N-Sport. Prinesie čierne lemy blatníkov, čiernu strechu, čierne disky, čiernu masku chladiča, asi ste na to prišli, toto je Shadow line od BMW, ale na Nissane Juke.
Väčšie zmeny sú v interiéri, kde od druhého základného stupňa môžete mať 12,3-palcový displej pred vodičom miesto klasických prístrojov a rovnakú uhlopriečku má aj úplne nový displej v strede. Práve stredový displej predvádza novú softvérovú výbavu s novou domovskou obrazovku s možnosťou voľby jednotlivých sekcií podľa potreby. Takisto prináša úplnú novinku, bezdrôtové zrkadlenie Android Auto. Doteraz bolo bezdrôtovo možné zrkadliť len Apple CarPlay. No a pokrokom má byť úplne nová parkovacia kamera so štvornásobným rozlíšením.
Nissan hovorí aj o nových materiáloch. Novinkou má byť niečo, čo pripomína na pohľad aj dotyk kožu, ale koža to nie je. Tieto umelé materiály už má každý jeden výrobca. V ponuke ale bude aj recyklovaná alcantara pre výbavu N-Sport, ktorá žltú farbu prenesie aj do interiéru. Bude nielen na dverových výplniach, ale aj na sedadlách. Takže praktickosť pôjde bokom.
Nestačilo? Tak máte zjavne smolu, Nissan nič ďalšie nepripravil. Dokonca aj ponuka agregátov ostáva na vlas rovnaká. Môžete sa teda spoľahnúť buď na zvláštny hybridný systém od Renaultu, ktorý teraz Nissan predvádza, alebo si zvolíte litrový trojvalec s výkonom až 84 kW (114 k). Práve litrový trojvalec môže mať na výber buď manuálnu šesťstupňovú prevodovku, alebo sedemstupňovú automatickú s dvomi spojkami.