Prišiel čas na generačnú obmenu, čo vo svete áut znamená úplne nový model. Mercedes teda vo virtuálnom svete predstavil novú Triedu C. Bežne by práve prebiehala výstavná premiéra v Ženeve na autosalóne, ale všetci dobre vieme aká je momentálna situácia, takže tento autosalón sa proste nekoná. Je to už druhý rok za sebou. Nové Céčko však zaujme aj bez toho, aby bolo na výstave.
V prvom rade na tomto novom modeli zaujme, bez pochýb, vizáž. Kto videl najnovšiu Triedu S, tak vie, akým smerom sa uberá dizajn ostatných sedanov automobilky. Trieda C teda vyzerá ako zmenšená Trieda S. Vidno to nielen na zadnej časti modelu, ale aj vpredu. Tento krok môže vyzerať kontroverzne, ale unifikácia dizajnu je, v prípade Mercedesu, už dlhodobejšou záležitosťou. Veď aj predchádzajúce modely C, E a S sa na seba ponášali.
Céčko však prináša viacero noviniek, ktoré doteraz v tomto segmente neboli. Zvonka sa medzi také radí napríklad použitie pixelových reflektorov, ktoré dokážu ešte detailnejšie osvetliť vozovku a jej okolie bez toho, aby oslepovali vodičov okolo. Mercedes tento systém volá Digital Light. Avšak tieto reflektory nie sú v štandardnej výbave. Sú za príplatok. Svetlo dokážu deliť pomocou 1,3-milióna mikrozrkadielok.
Výraznou novinkou v tejto triede áut je aj použitie natáčania zadnej nápravy. To samotné dokáže zmenšiť priemer kruhu potrebného na otočenie až o 40 centimetrov. Zadné kolesá sa nenatáčajú tak extrémne ako v prípade Triedy S, ale aj menšie natočenie výrazne pomáha. Do 60 kilometrov za hodinu sa zadné kolesá natáčaju opačným smerom ako tie predné, aby sa zlepšila manévrovateľnosť auta a nad touto hranicou sa natáčajú rovnakým smerom, aby posunuli o stupienok vyššie priľnavosť v zákrutách.
Nové Céčko bude trochu väčšie ako to odchádzajúce. Na dĺžku narástlo o 65 milimetrov, ale na rázvore sa to prejavilo iba 25 milimetrami. To však tiež znamená, že sa zväčšil ako priestor pre pasažierov na zadných sedadlách, tak dostal lepšie tvary aj batožinový priestor. Na papieri to však je stále rovnakých 455 litrov pre sedan a kombi ponúkne 490 litrov. Po sklopení sedadiel prinesie praktickejšia karoséria ešte väčší objem, až 1510 litrov. Pre kombi to znamená zväčšenie v oboch prípadoch o 30 litrov. Už ste sa určite dovtípili, že automobilka bude nové C robiť zatiaľ s dvomi karosériami, na výber bude sedan a kombi.
Veľkým šokom, na Triedy C, je predná časť interiéru. Tá znova akoby z oka vypadla Triede S. Lenže nie všetky verzie budú mať také veľké displeje ako sú na prezentačných fotkách. V základnej výbave bude pred vodičom 10,25-palcový a v strede 9,5-palcový. Ale tie nechcete. Aby toto usporiadanie vyzeralo dobre, tak jednoducho treba priplatiť za väčšie. Pred vodičom je tak 12,3-palcový a v strede 11,9-palcový displej. Beží na nich najnovšia verzia systému Mercedes-Benz User Experience, čiže MBUX. Istou nevýhodou môže byť príliš veľa lesklých plôch, ktoré budú magnetmi na odtlačky prstov. Pre takéto prípady Volvo dáva špeciálnu handričku, Mercedes nič také neodprezentoval, ale určite by sa hodila.
Znova veľkou správou o novom Céčku je, že bude mať len motory, ktoré majú hybridný doplnok. A to buď mild-hybrid, alebo plug-in hybrid. O tom že všetko budú štvorvalce asi nie je ani nutné hovoriť. V Mercedese Triedy C jednoducho odzvonilo šesťvalcom a osemvalcom. Ak to vyzerá zle, tak je jasné, kto za týmto stojí. Sú to emisné normy. A aj vďaka nim nebude v ponuke manuálna prevodovka. Všetky agregáty budú spolupracovať s deväťstupňovým automatom.
Štorvalce budú mať benzínový základ označený ako C180. Avšak motor bude mať objem iba 1,5 litra. Z neho však dostane slušný výkon 125 kW (170 k). Stupienok hore bude C200, ktorý z rovnakého agregátu dá 150 kW (204 k). Druhá, výkonnejšia verzia bude mať možnosť kombinácie s pohonom všetkých kolies 4Matic. Štandardom pre Mercedes ostáva pohon zadnej nápravy. C300 s dvojlitrom príde s výkonom až 190 kW (258 k).
Viac svetla nevnáša do prípadu ani naftová verzia. Tá bude mať štandardne objem dva litre. Avšak výkon bude ostupňovaný. Základom bude C200d s 120 kW (163 k), nad ním bude C220d s 147 kW (200 k) a na vrchole bude stáť C300d s výkonom až 195 kW (265 k). Každý z motorov bude mať mild-hybridný doplnok EQ Boost, ktorý dočasne pridá 15 kW (20 k) a 200 Nm.
Plug-in hybrid bude označený kombináciou C300e a bude tým najvýkonnejším, čo zatiaľ Trieda C ponúkne. Bude mať dvojliter a batériu s kapacitou až 25,4 kWh. Celkový výkon bude 230 kW (313 k) a krútiaci moment mocných 550 Nm. Pritom na nabitie výrobca sľubuje, podľa metodiky WLTP, dojazd až 100 kilometrov. Vyzerá to, že tu je na čo sa tešiť. Trochu zarmúti predpoveď, že dvojliter budú mať aj verzie AMG a to aj AMG 63, ktorá doteraz fungovala s dvojnásobným počtom valcov a dvojnásobným objemom.
Prvýkrát sa Mercedes rozbehol do terénnejšieho tvaru aj s týmto modelom. V ponuke totiž bude figurovať aj verzia All-Terrain, ktorá bude mať plastové lemy karosérie po vzore väčšieho Éčka. Bude tak plnohodnotne konkurovať modelu A4 od Audi. Len s tým rozdielom, že aktuálne Audi A4 má stále v ponuke aj šesťvalce.