Životný cyklus modelov je väčšinou naplánovaný na 7 rokov, pričom v polovici životného cyklu prichádza výraznejší facelift. Ani to nevyzerá, ale Mercedes GLC už dosiahol métu konca života prvej generácie. Tá v roku 2015 predviedla svoje tvary, ktoré nahradili predchádzajúci model GLK.
Nová, už druhá generácia, obľúbeného modelu prichádza s novým, ale stále klasickým tvarovaním a tiež s väčším priestorom v interiéri. Pod zväčšený priestor v interiéri je podpísané zväčšenie celkovej dĺžky karosérie o 6 centimetrov. Šírka ostáva rovnaká a prírastok dĺžky sa rozdelil na rázvor aj previsy. Vďaka tomuto predĺženiu ponúkne GLC aj väčší batožinový priestor. Narástol takmer o 10 % a jeho nová hodnota je šesťsto litrov. Predchodca ponúkal 550 litrov. V prípade potreby bude možné sklopiť zadné sedadlá a získať tak ešte viac priestoru na úkor počtu pasažierov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40: 20: 40.
Väčšia karoséria je aerodynamickejšia ako bola pri predchádzajúcej generácii. Mercedes kládol dôraz nielen na samotný koeficient odporu vzduchu, ale aj na zníženie hlučnosti vo všetkých jazdných režimoch. Koeficient klesol z 0,31 na veľmi schopných 0,29. Pri takto veľkom a vysokom aute je to zaujímavý úspech.
Predná časť nového GLC stále vyzerá ako tradičný Mercedes, aj keď predné svetlá nezaprú svoj dotyk s maskou chladiča. Zadné sedadlá svetla sú zase prepojené svetelným pásom, ako je to už takmer štandardom pre veľa automobiliek a toto riešenie môže niekomu pripomínať elektrické modely EQC, EQE, či EQS. Dobre, aj EQA.
Z väčšej karosérie teda benefitujú všetci vrátane zadných pasažierov, ale aj vodičove miesto prináša výrazné zmeny. Kým predchádzajúce GLC malo ešte celkom štandardné rozloženie prvkov, nové bude mať obrovský displej v strede, menší pred vodičom a ešte veľký head-up displej za príplatok. Toto znamená, že rozloženie sa bude ponášať na najnovšiu verziu triedy C, ale aj na najnovšiu triedu S. Na strednom displeji bude ovládanie klimatizácie a vlastne všetkého, aby Mercedes eliminoval fyzické tlačidlá. Tých bude naozaj málo. Na displejoch bude fungovať systém MBUX, ktorý sa dá ovládať ako dotykom, tak hlasom. Dotykom sa budú ovládať aj funkcie na volante. Aj ten príde z ostatných modelov a už bude mať fyzické tlačidlá len na zmeny prevodov pri manuálnom radení.
Nový Mercedes-Benz triedy GLC si berie príklad v triede C a podľa nej bude mať aj pohonné jednotky. Všetko budú dvojlitrové štvorvalce a budú mať buď mild-hybridný, alebo plug-in hybridný doplnok. Reálne však bude každý model štandardne vybavený pohonom všetkých štyroch kolies 4matic a 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
Základným kameňom ponuky agregátov bude verzia označená ako GLC 200 4matic. Základným stavebným prvkom je teda dvojliter, rovnako ako pri Céčku. Ale v základe má 150 kW (204 k) a 320 Nm. To stačí na stovku za 7,8 sekundy. Kombinovaná spotreba je, v režime testov podľa WLTP, 7,3 až 8,2 litra na sto kilometrov. S rovnakou spotrebou do sveta vyráža aj výkonnejšia verzia GLC 300 4matic. Táto alternatíva však ponúkne výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 400 Nm. Na stovke je za 6,2 sekundy. Jedinou počiatočnou alternatívou na naftu bude GLC 220d 4matic. Z dvojlitra vytiahne 145 kW (197 k) a 440 Nm. Stovku zvládne za 8 sekúnd a kombinovaná spotreba sa bude držať medzi 5,2 a 5,9 litrami, znova podľa testovacieho cyklu metodiky WLTP. Všetky tieto verzie budú mať mild-hybridný doplnok s prídavným výkonom 17 kW (23 k) a prídavným krútiacim momentom 200 Nm, ktorý pomáha nielen pri akcelerácii, ale tiež pri aktívnom znižovaní spotreby.
Situácia na poli plug-in hybridov bude tiež zaujímavá, v ponuke budú rovno tri, rovnako ako mild-hybridy. Základná verzia označená ako GLC 300e 4matic ponúkne celkový výkon 230 kW (313 k) a masívny krútiaci moment 550 Nm. Tak ako všetky ostatné verzie bude mať kapacitu akumulátora 31,2 kWh. Bude mať tiež rýchle nabíjanie a hlavne na nabitie prejde až 120 km. Nad ňou bude GLC 400e 4matic s podobným usporiadaním, ale s výkonom 280 kW (381 k) a krútiacim momentom až 650 Nm. Práve táto verzia bude mať najkratší čas zrýchlenia na stovku, ktorý bude iba 5,6 sekundy. Toto bude, samozrejme, platné až do príchodu verzie s logom AMG. Naftový plug-in hybrid ponesie označenie GLC 300de 4matic, príde s celkovým výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 750 Nm. Táto verzia na plné nabitie prejde iba 117 km, pretože bude o niečo ťažšia ako benzínoví bratranci.
Mercedes triedy GLC po prezretí ponuky agregátov úplne zabúda na motory s väčším objemom ako dva litre a väčším počtom valcov ako štyri. Pri tejto veľkosti auta je to podobný krok ako Volvo spravilo s XC60 a dá sa tolerovať. Výkony hovoria, že to nie je vôbec zlý nápad a v ponuke sa auto objaví už niekedy v druhej polovici tohto roka. V ponuke modelu bude ako vzduchový podvozok, tak natáčanie zadnej nápravy do uhla až 4,5 stupňa. Aj toto je unikát vo veľkostnej triede, keďže Renault už podobné riešenia v segmente D neponúka. Jedinou nevýhodou GLC bude, že konkurencia, či už BMW X3, alebo Audi Q5 môže mať stále aj šesťvalce.