Škoda má nový lacný elektromobil, volá sa Elroq

Automobilka Škoda rozširuje flotilu svojich elektrických vozidiel. Aktuálne patrí Enyaq na špicu hitparády predaných vozidiel s týmto pohonom na Slovensku. Ale väčšinu tvoria korporátne predaje. Ak chcete načrieť do studnice predaja súkromným vlastníkom, tak Enyaq až takú slávu nepobral. To nič nemení na fakte, že existuje nový model Elroq, ktorý dokáže ešte viac zaujať, najmä svojou priaznivou cenou, lebo má začínať už na 33 000 €.

Nová Škoda Elroq vyzerá spredu ako úplne nové vozidlo a ponáša sa na jeden z konceptov z minulosti. O koncepte hovorí vrchná lišta s denným svietením a spodné reflektory s maticovým LED usporiadaním. Elroq vyzerá aj vďaka tymianovej zelenej farbe veľmi schopne a kompetentne na trhu elektromobilov. Dokonca mu nevadia ani čierne plastové detaily a masívny hliníkový imitátor ochrany spodku. Veď v spodnej časti je úplne iná ochrana kovovým štítom, ktorá má za úlohu obranu batérie.

4_skoda_elroq_23ab45d6

Predná časť má tiež masívnu masku chladiča, ktorá nie je maskou chladiča. Je to len čisto dizajnový prvok, lebo pre elektromobily chladič netreba a nemá ho ani Elroq. Chladí sa maximálne batéria, ale na to sú úplne iné postupy a rozhodne netreba tak veľké otvory ako pre spaľovacie vozidlá.

Škoda Elroq si necháva rovnaký štýl zadnej časti ako má aj Enyaq a využíva zjavne úplne rovnaké svetlomety. Zboku je ale viditeľný skracujúci proces, lebo novinka má iba 4 480 mm miesto dĺžky 4 649 milimetrov pre Enyaq. Elroq stojí na diskoch s priemerom 19 až 21 palcov, podľa verzie a podľa príplatkovej výbavy. Rázvor osí kolies tohto elektrického auta ostáva rovnakých 2 770 mm, čo napovedá o priestorových pomeroch v interiéri.

Priestor na zadných sedadlách je rovnaký ako v modeli Enyaq, ale zmenil sa batožinový priestor, lebo sa skrátil zadný previs. Je to celkom logický posun a auto je omnoho obratnejšie v meste a ľahšie sa s ním parkuje. Batožinový priestor má stále objem 470 litrov, čo je síce o 115 litrov menej ako má Enyaq, ale zároveň je to stále dosť aj na väčšiu batožinu a na všetky káble. Ak by bolo náhodou priestoru málo, tak treba sklopiť zadné sedadlá, čím vznikne objem až 1 580 litrov a ďalších viac ako 45 litrov je v odkladacích priestoroch.

8_Skoda_Elroq_ac1fbcb7 

Predná časť interiéru je kompletne prevzatá z modelu Enyaq. Takže všetko ovládate cez displej, okrem tlačidiel ovládajúcich funkcie na volante. Volant neprešiel na dotykové plochy, čo je len a len dobre.

Interiér a predná časť prístrojovej dosky využíva rovnaký obdĺžnik na prepínanie režimov jazdy vpred a vzad, ale využíva aj rovnaký zväčšený dotykový displej dostupný pre modernizované modely Enyaq. Tento displej s prehľadom zvláda nielen bezdrôtové zrkadlenie, ale aj plánovanie trasy s ohľadom na ohrev batérie.

Platforma MEB prináša niekoľko zaujímavých možnosti pohonu. Základný Elroq 50 bude mať výkon 125 kW (170 k) a batériu s kapacitou 52 kWh. Elroq 60 prinesie batériu s kapacitou 59 kWh a výkon 150 kW (204 k). Vrcholom má byť prevedenie Elroq 85 s pohonom zadnej nápravy a výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 545 Nm. Batéria bude mať kapacitu 77 kWh a maximálna rýchlosť bude posunutá zo 160 km/h na 180 km/h. Ak by to bolo málo, môžete si zvoliť prevedenie 85x, ktoré síce výkon nezvyšuje, ale dokáže ponúknuť druhý elektromotor na prednej náprave. Celkový výkon síce ostáva rovnaký, ale toto je jediná možnosť ako sa dostať v modeli Elroq ku pohonom všetkých 4 kolies.

Nová Škoda Elroq bude zaujímavým rozšírením modelovej ponuky elektrických vozidiel automobilky. Využíva osvedčené recepty, ale v samotnom koncerne nič podobne veľké nie je. Veľkosť prevedenia ID.3 od Volkswagenu je totiž menšia a ID.4 je zase výrazne väčším vozidlom. Takže áno, Škoda má plné právo akvizície tejto veľkosti vozidla. Je to síce len scvrknutý Enyaq, ale dá sa povedať, že z niektorých pohľadov môže vyzerať jednoducho lepšie ako pôvodný model. Veľkostne sa Elroq radí ku Autu roka Renault Scenic a zároveň prináša podobnú veľkosť ako na platforme MEB postavený Ford Explorer.

28_Skoda_Elroq_3a5d05f5 

Škoda už oznámila aj základnú cenu nového modelu. Bude 33 000 €, ale neradujte sa ešte predčasne. Pár príplatkových prvkov spôsobí, že sa určite dostanete na 40 000 €, veď pri každom vozidle na platforme MEB si jednoducho musíte priplatiť minimálne za tepelné čerpadlo, čo je niekde medzi 1 000 až 1 300 €. K tomu pridáte zaujímavejší interiér, kľudne aj s červenými bezpečnostnými pásmi a cena znova porastie. Cena bude rásť každým jedným príplatkovým prvkom a určite zvážte aj to, či vám stačí základné prevedenie s najmenšou batériou. Najväčšia batéria má totiž možnosť prejsť až 560 km na nabitie a má najvýkonnejšie nabíjanie s hodnotou až 175 kW. Stredná batéria 165 kW a základná 145 kW. V praxi to znamená, že bez ohľadu na verziu sa dostanete z 10 % na 80 %, čo je porovnateľný údaj za menej ako 0,5 hodiny. Pre najväčšiu batériu je to 28 minút, pre menšie dve je to po 25 minutách.

No a pre tých, komu nesedí terénnejšie strihnutý vzhľad základu má Škoda pripravenú verziu Elroq Sportline s inými lištami v nárazníkoch.

Aktuálna ponuka vozidiel Škoda