Mercedes predstavil novú generáciu AMG GT ako derivát modelu SL, s ktorým zdieľa platformu a vlastne všetky riešenia. Preto nie je prekvapením, že vozidlo prichádza s úplne novým agregátom, ktorý doteraz v ponuke nebol. Nebol v AMG GT teraz, ani v minulej generácii. Tá totiž mala iba motor V8, čo vyzeralo, zo začiatku, aj v novom AMG GT, že bude jedinou témou dňa. Ale nie, teraz prichádza novinka AMG GT 43.
Nový model bude základným stupienkom v rebríčku ponuky agregátov. A bude presne v línii s modelom SL. Aj ten má ako základ podobnú pohonnú jednotku, aj keď do verzie kupé sa Mercedesu podarilo z motora vyžmýkať viac.
Nový motor je dvojliter s elektronicky ovládaným turbom, čo má znamenať omnoho rýchlejšiu reakciu na stlačenie akceleračného pedálu. Verzia v kupé ponúkne výkon až 310 kW (421 k) a krútiaci moment sa dostane na výživných 500 Nm. Automobilka oznámila, že zrýchlenie na stovku bude trvať iba 4,6 sekundy. To je menej ako potrebuje otvorená verzia, lebo práve SL má o niečo nižší výkon. Konkrétne o 22 kW (30 k) a krútiaci moment je nižší o 20 Nm.
Pre niekoho je možno dôležitý aj údaj o maximálnej rýchlosti. Aj tu vidno rozdiel medzi SL a AMG GT. Uzavretá verzia, kvôli nižšej hmotnosti, až zvláda maximum o 5 km/h vyššie a dosahuje tak až 280 km/h. Je to výborný údaj vzhľadom na fakt, že sa dá málokde využiť.
Oproti základnému osemvalcu dosahujúcemu výkon 430 kW (585 k) má ľahšia verzia hmotnosť nižšiu o 130 kg. Nie je to iba záležitosťou motora. Kým prevodovka ostáva úplne rovnaká, je to rovnaké AMG Speedshift TCT, pohon sa zmenil. Ubudol pohon prednej nápravy a AMG so základným štvorvalcom je iba zadokolka. To znamená, že okrem niektorých verzii, tých základných, Porsche 911, pripomína trochu aj Ford Mustang so základným štvorvalcom. Ten sa ale už u nás nepredáva. Z logických dôvodov, dopyt po ňom bol relatívne malý.
Mercedes-AMG GT 43 bude dôstojným základným pilierom ponuky automobilky. Ale nebude mať všetko zadarmo. Za príplatok si môžete dokúpiť napríklad zadné sedadlá, ktoré nie sú sériovo a zároveň si môžete prikúpiť aj natáčanie zadnej nápravy. To do rýchlosti 100 km/h natáča zadné kolesá opačným smerom ako sa natáčajú tie predné. Nad touto hranicou sa kolesá natáčajú rovnakým smerom, aby zlepšili stabilitu. Do rýchlosti 100 km/h je to výhradne o zlepšení manévrovania.
Zatiaľ je ťažké odhadnúť cenu, ale jedno je jasné, dá sa vychádzať z rozdielu medzi SL 43 a SL 63. Takže jasné, že AMG GT 43 bude trochu lacnejšie ako SL 43 a omnoho lacnejšie ako SL 55. Je to z dôvodu, že má predsa štvorvalec a iba pohon zadnej nápravy. A pritom, ak si toto auto kúpite, tak málokto spozná, že máte pod kapotou niečo menšie. Vlastne polovičný počet valcov a polovičný objem! Pre tých viac znalých svedčí ako nápoveda označenie modelu na veku batožinového priestoru a ak by ste sa v tom chceli vŕtať viac, tak si možno všimnete, že má iné koncovky výfuku. Osemvalec a štvorvalec sa líšia iba týmito malými detailami a ostatné body sa dajú úplne ľahko prehliadnuť, alebo vyriešiť inými prvkami výbavy.