Audi vám zamotá hlavu, mení A4 na A5

Nebolo to tak dávno, kedy Audi začalo s úplne s nelogickým označovaním motorov. Na malom Audi A3 ste mohli nájsť označenie 30 TDI, ktoré zdiaľky vyzeralo ako 3-litrové TDI. A kto by do A3 dával trojliter? Tento systém označovania agregátov už automobilka pustila k vode. Ale motá hlavu niečím iným. Poznáte Audi A4? Tak to už nebude také ako bolo doteraz. Po 28 rokoch automobilka končí s označením A4 pre klasický spaľovací štýl a názve nový model A5.

Nemecká automobilka sa takto dostáva do novej fázy označovania modelov, v ktorej párne čísla budú vyhradené pre elektromobily a nepárne čísla pre vozidlá so spaľovacím motorom. Až mám strach pomyslieť, čo sa stane s Audi A8. Audi A6 má svoj osud spečatený a stane sa z neho Audi A7 a Audi A2? Také už dlho nebolo. To bolo naposledy hliníkové a malé. Takže tam problém nebude. Problém nastane pri modeli A5. Už nie je to čo býval a rozhodne nie je tým, čo bývalo Audi A4.

Audi-A5-02 

Nový model Audi A5 má nahradiť ako A4, tak aj A5 Sportback predchádzajúcej generácie. Má na to karosériu liftbacku, ktorá bude zase o niečo väčšia a takisto príde ako kombi, ktoré bude mať vlastne s liftbackom všetko spoločné až po druhý stĺpik karosérie. 

Výrazným bodom v celom dizajne bude samozrejme singleframe maska chladiča a tiež svetlomety s maticovou HD LED technológiou vpredu, ktorá vďaka vysokému rozlíšeniu dokáže pekne oddeliť jednotlivé lúče a dokonale osvetliť cestu. Ale táto technológia nebude v základnej výbave. Veď to je úplne logické. Úplne v základnej výbave nebude ani nový OLED štýl zadných svetlometov. Ten má až 60 rôznych segmentov a dokáže vysielať rôzne signály von z auta. Nie, neznamená to, že si môžete navoliť, že sa niekomu za vami prehra animácia vystrčeného prostredníka. Až takéto rozlíšenie zadné svetlá mať nebudú, ale budú mať spomenutú OLED technológiu, ktorá má čiernu farbu naozaj čiernou.

Interiér modelu bude zase o niečo väčší ako v prípade A4, veď vozidlo má o bod vyššiu formu označenia. Ale zároveň bude interiér príjemným miestom na život s rôznymi doplnkami, ktoré bežne dostupné neboli. Veď pred vodičom bude jeden displej, v strede bude druhý displej, vodičovi možno špecifikovať aj head up displej a ďalší displej, aby nebolo málo, je za príplatok pred spolujazdcom. Je to rozšírený ovládací prvok systému MMI Plus. Audi takmer všetko integrovalo do dotykových ovládačov, ktoré sú nielen v strede na stredovej konzole, ale aj na boku na ovládanie okien a na volante. Všetky tieto detaily tvoria celok, ktorý vyzerá ako technologická veľmoc.

Audi-A5-11 

A technologický pokročilý má byť aj pohonný systém, pričom každý jeden motor má mať mild hybrid so 48V, ktorý má zaujímavé označenie MHEV Plus. Má pridávať až 18 kW (24 k) a dokáže pomôcť pri zrýchlení, ale zároveň vie znížiť spotrebu a emisie. Pri základnom motore 2,0 TFSI je zníženie spotreby o 0,4 l a zníženie emisií o 10 g CO2 na kilometer. Pri vrcholnom S5 s trojlitrovým motorom V6 je zníženie o 17 g CO2 na kilometer a zníženie spotreby o trištvrte litra.

Zatiaľ preskočím benzínové motory a pozriem sa na to, čo všetkých určite zaujíma najviac. Audi A5 bude dostupné dvojlitrovým štvorvalcom na naftu, ktorý bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 400 Newton metrov. Toto bude auto, ktoré bude mať zaručene najnižšiu spotrebu z celého modelového radu Audi A5. Bude mať kombináciu štandardne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, ale môžete si vybrať, či chcete pohon prednej nápravy, alebo všetkých 4 kolies quattro ultra.

Naftový dvojliter bude zatiaľ osamotený v ponuke naftových agregátov, ale benzínové prídu s ďalšími možnosťami. Dvojlitrové TFSI v základnom prevedení bude mať 110 kW (150 k) a vo výkonnejšom až 150 kW (204 k). Našťastie bude v ponuke aj trojlitrový šesťvalec pre modely S5 a S5 Avant ako combi. Trojlitrový šesťvalec bude tiež využívať ten hybridní doplnok, čo je úplne logické, ale zároveň bude mať výkon 270 kW (367 k) a bude tak najvýkonnejšiu alternatívou v ponuke. Vlastne bude tou alternatívou v ponuke, ktorú vy reálne chcete a aj tak budete nútení managementom kúpiť si prevedenie s naftovou spaľovacou architektúrou.

Nový model bude stáť do 45 000 € a už aj tak má mať bohatú základnú výbavu. Je zaujímavé, že na našom trhu bude mať nižšiu cenu ako na európskych trhoch, ale sme ešte relatívne ďaleko od cenníka. Cenník automobilka ukáže neskôr. 

Audi-A5-07 

Audi má teda úplne novú zbraň, ktorá bude bojovať v strednej triede, či segmente B. Bude mať ale ťažkých konkurentov, lebo Mercedes má stále svoje Céčko, aj keď to nie je liftback a BMW ma hneď bojovníkov niekoľko. Má totiž BMW radu 3 ako sedan a kombi a BMW radu 4 ako liftback, kupé a kabriolet. Takže to bude ťažký boj, ale Audi A5 sa stáva konečne relevantným súperom. Postupne sa ešte rozšíri ponuka motorov a ja sa teším hlavne na Audi RS5 ako kombi. Mohol by to byť triumfálny návrat rýchleho kombi s perfektným vnútorným priestorom, ale zároveň s relatívne kompaktnými rozmermi. Držme si palce! Audi na to má! Nemôžeme síce očakávať, že pod kapotou bude motor V8, ale predstavme si trojlitrový motor V6 s výkonom okolo 368 kW (500 k). Dokonalá predstava, už len aby sa uskutočnila!

Veď aj Audi potrebuje niečo kvôli imidžu. Potrebuje konkurenta ku C63 AMG a ku M3 Touring. Predstavte si to Audi RS5, majestátne, rozšírené a s týmto dizajnom, ktorý je po dlhom čase taký, že sa môže páčiť ešte viac ľuďom ako doteraz. 

No a čo je na novom Audi A5 najlepšie? Audi počúva svojich zákazníkov. Zatiaľ nepočúva to o prílišnom použití dotykových plôch. To možno zákazníci Audi chcú, ale počúva to falošných koncovkách výfuku. Audi A5 bude jedným z prvých vozidiel, ktoré sa reálne vykašle na falošné koncovky výfuku a keď niečo odprezentuje, tak to budú koncovky reálne. Takže vlastne ide v stopách BMW, ktoré falošné koncovky vlastne ani nepoužívalo. Je vám určite jasné, že najviac koncoviek a najvýraznejšie bude mať verzia S5 a samozrejme aj S5 Avant. Tieto prevedenia budú mať až 4 reálne koncovky výfuku, ktoré budú svetu kričať, že toto nie je obyčajný elektromobil, aj keď niektoré štylistické prvky sú veľmi podobné.

Aktuálna ponuka vozidiel Audi