Citroën C3 prichádza s novou generáciou, zabudnite na spaľovacie motory

Citroën C3 súčasnej generácie prešiel prerodom z modelu pripomínajúceho MPV na vozidlo klasického hatchbackového štýlu. Bolo to v roku 2016 a to niečo naznačuje. Pri klasickom sedemročnom životnom cykle automobilka už nemala veľa času na predstavenie nástupcu. Stalo sa tak teraz a nástupca je tu. Je to vozidlo, ktoré zaujme nielen tvarom, ale aj tým, že už nemá v ponuke spaľovacie agregáty. Dokonca zaujme možno aj tým, že sa bude vyrábať u nás na Slovensku, v Trnave.

Novinka z Trnavy prichádza so štýlom prezentujúcim rozhranie crossoveru a hatchbacku. Je to niečo ako kombinácia modelov C3 a C3 Aircross. Obidva sú skĺbené do jedného. Vozidlo je vyššie, dlhšie, ale zároveň si stále zachováva kompaktné rozmery. Štýl predvádza naozaj rôznorodé línie a niektoré extrémne detaily. Vpredu sú klasické svetlomety tvarované do písmena C a využívajú aj technológiu Full LED už v základnej výbave. Technológia Full LED je výhodná nielen z hľadiska svetelného toku, ale aj z hľadiska energetických prísunov. Určite ste si už všimli aj nové logo automobilky. Zadná časť predvádza znova C v svetelnom podpise, ale pôsobí trochu nemecky. Vizuálne prepojenie, okrúhle, či skôr oválne logo v strede, niektoré detaily sú ako na Volkswagene T-Cross.

citroen-eC3-06

Ak zvonka sa nájdu určite paralely s niektorými inými autami, teda v spomenutej zadnej časti, vnútro bude automaticky úplne svojské. Prístrojová doska sa sapolieha na odkaz na Citroën 2CV, ktorý mal úplne jednoduchú prístrojovú dosku a pokračuje v ňom ë-c3 naďalej. To znamená dostatok odkladacích priestorov, ale aj moderné technológie s využitím displeja v centrálnej časti a zobrazenia bezdrôtového zrkadlenia na displeji.

Pred vodičom je ešte ale aj druhý displej, ktorý je v štrbine, podobne ako mal Citroën C6. Na ňom sa zobrazuje rýchlosť a preto netreba head-up displej. Citroën sa snaží vymyslieť nanovo koleso a predvádza nový volant so zrezanými časťami, ale stále tu je kvôli štýlu, nie kvôli športovosti. Veď na šport pri tomto aute nemyslí azda nikto. Kto by aj myslel, keď toto auto je stavané na komfort a je tomu prispôsobený nielen podvozok, ale aj samotné výplne sedačiek? Rázvor osi kolies vozidla narástol o 70 mm, čo posúva kolesá úplne do rohov a favorizuje pasažierov na zadných sedadlách. Aj tí budú mať relatívny dostatok miesta a dostatok miesta bude aj na batožinu. Kufor predvedie štandardný objem 310 litrov. Stále sa bavíme o elektrickom aute.

Citroën ë-C3 využije novú sústavu pohonu s batériou s kapacitou 44 kWh a nabíjaním výkonom 100 kW. V takom prípade sa z 20 na 80 % dostane za necelú polhodinu. Zvýšenú rýchlosť nabíjania AC môžete využiť aj s príplatkom za nabíjanie striedavým prúdom výkonom až 11 kW v rámci palubnej nabíjačky. Dôležité je, že na plné nabitie dokáže Citroën ë-C3 prejsť až 320 km podľa testovania režimu WLTP. Toto auto bude mať motor s výkonom 83 kW (113 k), z čoho vyplýva aj zrýchlenie na stovku za 11 sekúnd. Maximálna rýchlosť je ale obmedzená na 135 km/h.

citroen-eC3-11

A čo bude najväčšou devízou modelu? Bude to fakt, že ho kúpite za rozumné peniaze. Táto verzia bude začínať na 23 300 €. Ale o dva roky pribudne aj alternatíva s menšou baterkou, ktorá bude stačiť na prejdenie dvesto kilometrov v režime WLTP, čiže bude výlučne mestským vozidlom, ale zároveň bude stáť 19 990 €. Dostane sa teda tak pod magickú hranicu, ktorá je pre veľa ľudí tým absolútnym bodom zlomu.

Lacné elektromobily sú už tu, teda sú lacnejšie a dostupnejšie ako kedykoľvek doposiaľ. Toto auto predvádza, že avantgardný štýl a rozumné technológie dokážu vyústiť do rozumného cenového stropu. Veď každý z konkurentov, či už sa pozrieme na základný koncern Stellantis a modely Peugeot e-208 a Opel Corsa, sú drahšie, lebo majú vyšší výkon a sú stavané skôr prémiovejšie a nie takto s rozumom a prihliadnutím na finálne náklady.

Nový Citroën ë-C3 má teda šancu zaujať aj ľudí, ktorým doteraz elektromobilita nič nehovorila, ale boli v sfére, kedy hľadali niečo na jazdenie do práce, z práce, na nákupy, vlastne kamkoľvek. Prostredníctvom takéhoto auta majú elektromobilitu rozhodne bližšie ako kedykoľvek doposiaľ.

Aktuálna ponuka vozidiel Citroen