Automobilka Ford má medzi jednoznačne najpredávanejšími autami v histórii model Fiesta. Je to z dôvodu, že už poriadne dlho pôsobí na trhu a tiež z dôvodu, že tieto malé autá sú v každej generácii stále lepšie a sledujú aktuálne trendy. V súčasnosti je na trhu siedma generácia obľúbeného modelu a najnovšie prešla faceliftom.
Najvýraznejšou zmenou, ktorú facelift prináša je nová maska chladiča. Je umiestnená trochu viac vertikálne a podľa konkrétnej výbavy má aj štruktúru a vizáž. Inú masku majú teda základné výbavy, inú má terénnejšie zameraná Active a ešte inú dostane športovo ladená Fiesta s výbavou ST-Line. Práve predná maska spôsobila to, že aj toto malé auto vyzerá dospelejšie a vlastne aj viac exkluzívne ako doteraz.
Nové sú aj predné svetlá, ktoré štandardne disponujú LEDkami. Ale to nie je všetko. Za príplatok budú mať v cenníku takmer všetky výbavy Fiesty možnosť doplniť maticové LED svetlá. To sú tie, ktoré majú hneď niekoľko samostatných čiastkových systémov a dokážu vyrezať určitú časť tak, aby neoslepovali okolité vozidlá. Zadné LEDky sú štandardnom tiež a vzadu je očividný nový nárazník.
Na Fieste je zaujímavé to, že aj po facelifte ponúkne luxusne vybavenú verziu Vignale a naviac bude jedným z mála vozidiel s trojdverovou karosériou. Všetci ostatní výrobcovia prešli na ponuku výlučne päťdverových karosérií.
Vnútri má inovovaná Fiesta o niečo menej vylepšení. Ale to neznamená, že všetko ostalo pri pôvodných prvkoch. Pred vodičom je úplne nový displej, doteraz tam mali miesto klasické ručičkové prístroje. Nový panel má hneď niekoľko rôznych zobrazení, ktoré sú závislé od zvoleného jazdného režimu. Športový režim napríklad červené zobrazenie, bežný modré. Za čelným sklom bude aj nová kamera, ktorá dokáže zaznamenať, že vodič zle odbočil a vošiel do zákazu vjazdu. Dostala meno Wrong-Way Alert.
Zmenám sa nevyhla ani plnohodnotná verzia ST. Z trojvalcového 1,5-litrového motora dostane po facelifte síce rovnaký výkon 147 kW (200 k), ale krútiaci moment poskočil z 290 Nm na 320 Nm. To znamená nárast o viac ako 10 percent. Táto verzia zrýchli na stovku za 6,5 sekundy a dosiahne maximum 230 kilometrov za hodinu. Do ponuky pribudne aj nová farba Mean Green, zelená, ktorú prvýkrát odpromoval model Puma ST.
Vnútri bude zmena oproti ostatným verziám. Fiesta ST bude mať iné športovejšie sedadlá a tiež dostane režim Track, ktorý bude v menu miesto režimu Eco. Ak bude Fiesta prepnutá do tohto okruhového režimu, tak bude mať vypnutú trakčnú kontrolu, ale tiež výraznejšie obmedzené stabilizačné systémy, ktoré povolia trochu skĺznutia. V príplatkovej výbave Fiesty ST bude naďalej samosvorný diferenciál od špecialistu Quaife, ktorý je pre každého jazdca, čo to myslí vážne, povinnou príplatkovou položkou. Fakt, že ho nemajú nové McLareny na žiadnom kopci neobstojí.
Ostatné Fiesty budú mať litrové EcoBoosty, ktoré sú priamo prevzaté z Pumy a figurovali pod kapotou už doteraz. Základom bude už aj tak slušných 74 kW (100 k). Viac výkonu prinesú verzie s 92 kW (125 k) a 114 kW (155 k). Dve výkonnejšie verzie dostanú štandardne mild-hybridnú technológiu. Pre tieto motory bude základnou kombináciou manuálna šesťstupňová prevodovka. Avšak za príplatok budú môcť zákazníci zvoliť aj sedemstupňový dvojspojkový automat.
Automobilka oznámila, že inovovaná Fiesta sa na trh dostane už začiatkom budúceho roka.
Pozrite si ponuku Fordov, ktorú máme aktuálne!