Pamätáte si predstavenie Škody Kodiaq? Je prvým SUV automobilky a už vtedy to bol prelom, ktorý priniesol hneď ďalšie dva terénnejšie zamerané modely. Postupne do ponuky pribudol aj Kodiaq RS, ktorý sa stále pýši titulom najrýchlejšieho sedemmiestneho SUV na Nűrburgringu. Je veľmi pravdepodobné, že nikto iný o takýto rekord nestojí, tak ho automobilka stále má. Teraz však má priestor na zlepšenie.
Inovovaný Kodiaq prichádza aj vo verzii RS, ktorá už nebude mať dvojturbový naftový dvojliter. Pekne dostane motor z Octavie RS a bude mať teda výkon 180 kW (245 k). Dvojliter TSI má teda o 4 kW (5 k) viac ako mal práve rekordný naftový agregát. Ale krútiaci moment bude nižší. Miesto ohromných 500 Nm bude mať iba 370 Nm. Avšak to stále stačí, najmä keď bude spojený s inovovaným dvojspojkovým automatom so siedmimi prevodovými stupňami.
Okrem nárastu výkonu a poklesu krútiaceho momentu bude mať Kodiaq RS aj nižšiu hmotnosť. Veď samotný motor je o 60 kilogramov ľahší a svoju ruku k odľahčovaniu pridala aj prevodovka. Je o 5,2 kilogramu ľahšia ako predtým. Pohon všetkých kolies bude v tomto prípade samozrejmosťou. A rovnako v základnej výbave RS budú aj zliatinové disky s priemerom 20 palcov.
Ale to nie sú jediné zmeny, ktoré Kodiaq v polovici životného cyklu prináša. Vlastne celá nová je predná časť. Maska chladiča evokuje najnovšie modely výrobcu, či už Octaviu, alebo elektrický Enyaq. Nové predné svetlá môžu mať aj maticové adaptívne LED systémy a vďaka týmto detailom a upravenému náranzíku pôsobí Kodiaq trochu hranatejšie.
Vzadu sú zmeny v rovnakom štýle. Najzaujímavejšie sú nové zadné svetlá, ktoré sú akoby vybrúsené z krištáľu. Tempu prednej časti sa prispôsobila aj lišta na nárazníku ukončená inak tvarovanými odrazkami. Pozornejšie oko si všimne aj nový a výraznejší strešný spojler. Zmeny sa dotknú nielen štandardných verzií a RS-ka, ale aj Sportline a Scoutu. Všetky prídu s týmito novinkami. A pribudnú aj nové tvary zliatinových diskov s priemerom od 17 do 20 palcov.
Novinky sa dajú nájsť aj v interiéri. Za príplatok budú dostupné nové ergonomické sedadlá, ktoré ponúknu aj možnosť masáže. Pre niektoré verzie, najmä tie eko, budú v ponuke poťahy z recyklovaných rastlinných materiálov. Zaujímavo v ponuke doplnkov vyzerá M paket. Nie, toto nie je BMW, ale balík M má aj toto auto. Týka sa tiež čalúnenia, ktoré je kombinované z kože a látky.
Podobne ako v iných modeloch automobilky prichádza aj do Kodiaqu nový volant s dvomi lúčami. Pre RS bude mať aj tretí lúč. Zaujímavou novinkou je aj nový informačno-zábavný systém s uhlopriečkou 9,2 palca a možnosťou bezdrôtového pripojenia telefónu cez Apple CarPlay a Android Auto. Veľký prínos má facelift aj na zvukovú aparatúru Canton. Tá má v novo tvarovanom Kodiaqu až 10 reproduktorov, plus subwoofer v kufri. Pred faceliftom malo SUV iba 8 reproduktorov.
Automobilka oznámila aj zoznam motorov. Základnou pohonnou jednotkou bude 1,5-litrový štvorvalec TSI. Ten bude mať výkon 110 kW (150 k) a bude jedinou pohonnou jednotkou, ktorá bude dostupná s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Táto verzia bude mať pohon prednej nápravy a automatické sedemstupňové DSG bude za príplatok. Dvojlitrové TSI s 140 kW (190 k) bude mať pohon všetkých kolies a automatickú dvojspojkovú prevodovku štandardne.
Škoda nezanevrela ani na naftové motory a ponúkne dvojliter buď s výkonom 110 kW (150 k), alebo 147 kW (200 k). Aj keď sú oba naftové agregáty spojené s automatickou prevodovkou, slabší môže mať aj pohon prednej nápravy, štvorkolka je na želanie. Pri výkonnejšiej verzii je štvorkolka automaticky vo výbave. Veľkým prekvapením je, že automobilka do Kodiaqu zatiaľ nenasadila plug-in hybridné ústrojenstvo, najmä keď ho majú sesterské modely. Avšak v prípade PHEV by nebola možná kombinácia so siedmimi sedadlami, čo môže byť dôvod absencie tejto motorizácie.
V každom prípade bude mať Kodiaq konkurenciu už vo vlastnom koncerne. Veď veľmi technicky podobné sú modely Volkswagen Tiguan, Tiguan Allspace a tiež SEAT Tarraco. A to sme len v koncerne. Mimo neho sa to len hemží SUVčkami, ktoré majú veľmi podobné veľkostné parametre. Najbližšie je však, veľkosťou, Honda CR-V.
Aktuálne začína cena Kodiaqu na 24 770 eurách. Keď onedlho príde inovovaná verzia dôjde aj k miernemu rastu ceny, ktorý je logický, kvôli lepšej výbave. Aj tak však bude základ stáť okolo 25-tisíc a nárast bude len na úrovni pár stoviek.