Automobilka Bugatti je v podstate francúzska. Ale bola dlhodobo v nemeckých rukách koncernu Volkswagen, kedy za Ferdinanda Piecha vznikli také skvosty ako Veyron a po jeho odchode nástupca Chiron. Lenže časy sa náhle zmenili a automobilka zjavne výhodne prišla do chorvátskych rúk. Pod novým vedením sa ukázal nový model Tourbillon, ktorý bude ešte brutálnejší ako boli Bugatti kedykoľvek doposiaľ.
Nový model Bugatti Tourbillon dostane nové proporcie, ktoré ale budú nadväzovať na predchádzajúcu generáciu a na model Chiron. To je však jediné, čo budú mať spoločné. Nový model bude ľahší a všetko to začne motorom. Ten stratí takmer tretinu svojej hotovosti a bude vážiť necelých 300 kg. Na toľko valcov je to veľmi pekná hodnota.
Pozrime sa ale spolu na to ako nové hyperšportové auto vyzerá. Pod prednou kapotou má mať batožinový priestor, ktorý asi nebude príliš veľký, ale predná časť je prudko pod taktovkou masívnej masky v oblúkovom tvare a masívnych náduchov na vzduch v nárazníku. Svetlá sú akousi evolúciou Chironu, ale evolúciou minulého modelu určite nie je centrálne umiestnený stierač, ktorý nadväzuje na chrbát celého auta. Pokračuje až ku koncu vozidla, kde sú výduchy od motora a samozrejme svetlá v jednej línii po celom odtrhovom priestore. Vozidlo a jeho disky budú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sú špeciálne upravené pre model Tourbillon.
Ešte zaujímavejší ako exteriér je interiér novinky. Dostanete sa do neho cez krídlové dvere, ktoré sa otvárajú aj s častou strechy, aby bolo jednoduchšie nastupovanie. Interiér odhalí veľmi jednoduchý stredový tunel s iba zopár tlačidlami a dominantou bude určite prístrojový štít.
Bugatti Tourbillon ukazuje, že dokáže zaujať niečím, čo nemá nikto iný. Tým niečím bude určite prístrojový štít vyrobený z 600 dielov, hlavne z titánu. Diely majú toleranciu 5 mikrónov, až 50 mikrónov, podľa toho o aký diel ide. Prístrojový štít je pevne spojený so stĺpikom riadenia a preto je vždy optimálne viditeľný. Zaujímavým faktom je, že v stred volantu ostáva stále na svojom mieste, pretože naň je práve tento titánový šperk pripevnený. Točí sa iba obruč s dvomi ostrovčekmi na ovládanie po stranách.
Nový prístroj štít má byť istou formou pripomienky luxusných hodiniek, ale zároveň predvádza potrebné informácie vo veľmi zrozumiteľnom prevedení. Alebo si vymýšľam? Niektoré veci možno až tak jednoznačné nie sú, hlavné je, že stredový kruh má dva prstence, po jednom ide rýchlosť, po druhom otáčky a okrem toho je v dolnej časti malý displej zobrazujúci zaradený prevodový stupeň a digitálnu rýchlosť. Vľavo máte kontrolku teploty motora, stavu paliva a nabitia batérie no a vpravo? Vpravo máte ukazovateľ využitia výkonu.
Ak by ste hľadali informačno-zábavný systém, tak vás možno trochu sklamem. Ako taký v aute nemusí byť, lebo nevidno displej. Displej sa vysúva zo stredovej konzoly iba v prípade cúvania na obraz kamery, alebo v prípade použitia Apple CarPlay ako zobrazovací prvok. Inak ho Tourbillon nepotrebuje. Veď by iba špatil toto umelecké dielo.
A ak je interiér so špeciálnymi sedadlami a oblúkom pripomínajúcim Chiron umeleckým dielom, tak motor bude pravý klenot. Bugatti, pod vedením nového majiteľa, automobilky Rimac, vytvorilo motor so 16 valcami umiestnenými v jednoduchom V. To znamená, že pod každou hlavou je osem valcov. Celkový výkon motora točiaceho 9500 otáčok je až 736 kW (1 000 k). Na poháňanie modelu Tourbillon však prichádzajú ešte dva elektrické motory a tretí elektrický motor prichádza vo forme štartér generátora.
Celkový výkon sústavy je až 1 320 kW (1 800 k). To znamená, že sa dostane na rýchlosť 100 km/h už za 2 sekundy, ale tým rozhodne megalomanské údaje nekončia. Ak by ste chceli vedieť, tak má stále batériu s kapacitou 25 kWh, na ktorú dokáže prejsť až 60 km. Využíva systém s 800 V, aby bolo vhodné aj rýchlejšie nabíjanie. Ak by sme pokračovali ďalej, tak na 200 kilometrov za hodinu sa dostane približne za 5 sekúnd a 300 kilometrov za hodinu je na špeciálne tvarovanom rýchlomeri za 10 sekúnd. Štandardná maximálna rýchlosť bude obmedzená na 380 km/h a na tú sa dostane za 25 sekúnd. Ak použijete kľúčik na rýchlu jazdu, tak sa viete dostať až na 445 km/h.
Tento klenot na cestách bude stáť 3,6 milióna €, čo znamená, že si ho nebude môcť kúpiť každý, ale neobávam sa, že by Bugatti neumiestnilo každý jeden z 250 plánovaných kusov. Veď nič iné podobné len tak ľahko nenájdete. Bugatti vytvorilo šperk, ktorý má vnútri precíznu prácu, podobnú švajčiarskym hodinárskym firmám. A kto vyrába niečo podobné? To je veľmi jednoduché. Nikto. Najbližšie sa k tomuto dostáva Koenigsegg so svojimi modelmi, prípadne Hennessey, ale to nikdy nebude takto luxusné a takto dobre použiteľné v Monaku. Veď plug-in hybridy majú určité úľavy nielen vo svete, ale aj u nás. Plug-in hybrid predsa dokážete odpísať za 2 roky miesto 4 rokov. Takže náklady v sume 1,8 milióna ročne máte zaručené, ak vám to daňový úrad dovolí.