Ford vie, že elektrická budúcnosť nás neminie a berie to naozaj vážne. Predstavil totiž novú formu mestskej doručovateľskej dodávky s názvom Ford E-Transit Courier. Ten na začiatok prichádza výhradne s pohonom elektrickou energiou a spaľovacie verzie prídu až neskôr. Vlastne tento rok sa objaví na trhu elektrická verzia, pričom až budúci rok ju doplnia benzínové a naftové agregáty. Je to jeden zo záväzkov, ktorý Ford dal, že do pár rokov predstaví veľké množstvo elektrických vozidiel.
Čo je teda E-Transit Courier? Je to malá dodávka, ktorá bude zameraná výhradne na mestskú dopravu, prípadne prímestské rozvozy. Zo začiatku bude mať iba dvojmiestne usporiadanie, ale postupne sa objaví aj päťmiestna alternatíva vo forme dvojitej kabíny, pričom na zadné sedadlá bude možné vstúpiť posuvnými bočnými dverami. Vozidlo v dvojmiestnom usporiadaní prinesie niečo, o čom predchodca ani nesníval, že by mohlo byť vôbec možné. Do interiéru sa totiž zmestia až dve palety štandardu Euro. Môže za to 1 220 milimetrov šírky medzi zadnými blatníkmi, ale aj dĺžka ložnej plochy s viac ako 1 600 milimetrami. Tieto atribúty sú ako keby z vyššej triedy malých dodávok, ale stále patria modelu E-Transit Courier. Automobilka Ford oznámila, že pri dvojmiestnej verzii bude možné sklopiť jeden segment prepážky medzi plochou pre náklad a kabínou pre pasažierov a vytvoriť tak priestor pre uloženie vecí s dĺžkou až 2,6 metra. Takými môžu byť napríklad rebríky, či rôzne rúry pre majstrov vodárov a kúrenárov. Teda vlastne pre kohokoľvek ďalšieho, kto takéto dlhé veci potrebuje prepravovať a pritom nepotrebuje extrémne veľké auto. Športujete? Možno práve sem natlačíte svoje športové náčinie, ak je takto dlhé. Paddleboard absolútne bez problémov.
Nezanedbateľnou devízou verzie, aj tej elektrickej, bude možnosť odviezť až 700 kg nákladu, prípadne potiahnuť prívesný vozík s hmotnosťou až 750 kg. Verte mi, tých 700 kg je naozaj super, vzhľadom na použitie batérií. Tie predsa vážia minimálne 0,5 tony, aj keď o nich Ford ešte nič nepovedal.
Predná časť pre cestujúcich využíva dva displeje a veľmi malý podiel klasických tlačidiel. Volant má tvar štvorca, ale vráťme sa ku zobrazovaciemu zariadeniu. Pred vodičom je 12-palcový displej zobrazujúci klasické ukazovatele. Dvanásť palcov je uhlopriečka, pričom ak chcete dostať uhlopriečku v centimetroch, tak si spomeňte na prevod zo základných škôl. Koeficient je, že jeden palec sa rovná 2,54 cm. Rovnakých 12 palcov má aj displej v strede, ktorý zobrazuje údaje systému Sync 4. O bezdrôtovom zrkadlení telefónov už asi netreba hovoriť, to je taký štandard pri vozidlách vybavených rozhraním Sync 4.
V ponuke modelu bude aj veľa rôznych asistentov, ktoré budú obsahovať udržiavanie v strede pruhu, adaptívny tempomat s funkciou zastavenia a opätovného rozbehnutia, ale aj varovanie pred vozidlom v mŕtvom uhle a tiež varovanie pred premávkou prechádzajúcou za vozidlom pri cúvaní z parkovacieho miesta.
Pohon tejto elektrickej verzie bude zabezpečovať elektrický motor dosahujúci 100 kW (136 k), ktorý bude roztáčať predné kolesá. O tom aké bude mať úžitkové auto zrýchlenie je predčasné hovoriť, Ford tieto údaje oznámi neskôr. Dôležitou vecou je ale fakt, že je E-Transit Courier bude podporovať nabíjanie výkonom až 100 kW, čo má priniesť 90 km dojazdu v priebehu 10 minút. To nám ale stále nič nehovorí o kapacite batérie, ktorú Ford trochu tají. Poďme sa ale pozrieť na ostatné zverejnené údaje. Pri použití klasického domáceho wall-boxu s výkonom 11 kW je možné je E-Transit Courier nabiť v priebehu 5,7 hodiny. Takže z toho vyplýva, že batéria by mohla mať kapacitu okolo 60 kWh. V tom horšom prípade by WLTP ukázalo dojazd približne 350 až 400 kilometrov. Ale toto sú len moje odhady.
To, čo viem na 100% je, že auto sa začne vyrábať už tento rok a v budúcom roku pribudnú spomenuté spaľovacie alternatívy. V budúcom roku taktiež pribudne tiež spomenutý Double Cab a realita je taká, že vozidlo bude Ford vyrábať v Európe, konkrétne v rumunskej fabrike v meste Craiova, kde začal svoju púť Ford B-Max, ale aj ju ukončil, lebo ho postupne vytlačil EcoSport a ešte viac aktuálny crossover Ford Puma.