Renault Captur je na našich cestách už celkom obvyklým zjavom. Je to kvôli tomu, že na malom pôdoryse dokáže ponúknuť veľa vnútorného priestoru a samozrejme aj kvôli tomu, že je to crossover. Jeho úspech značí aj štatistika hovoriaca o tom, že je druhým najpredávanejším vozidlom francúzskej automobilky. Veď len minulý rok sa podarilo predať až 151 000 kusov modelu celosvetovo. A základom na ďalšie rozumné predaje má byť predsa aj vylepšenie do druhej fázy životného cyklu.
Úplne prvé a základné zmeny, ktoré si všimnete, na prvý pohľad, sú v prednej časti. Automobilka Renault siahla aj pri modely Captur pre veľmi moderné tvarovanie, podobné tomu, s ktorým prišlo nedávno menšie Clio a ktoré sa objavuje aj na tohtoročnom Aute roka, na modeli Renault Scenic E-Tech EV. Renault už v základe prinesie LED svetlomety a Captur dostane aj nové znaky nielen vpredu, ale aj na batožinovom priestore. Z ponuky výbav sa síce vytratí tá označená RS line, ale zároveň sa objaví nová Esprit Alpine. Bude stáť na vrchole ponuky a dodá malému crossoveru športovejšie detaily.
Kým základné modely Captur dostanú nové prevedenia diskov s priemermi 16 až 18 palcov z ľahkých zliatin, výbava Epsrit Alpine dokáže posunúť v priemer až na 19 Palcov. Farebné zloženie zase bude v znamení 14 farebných kombinácií, niektoré budú aj z dvoch odtieňov. No a vzadu sa ukáže najmä nová forma znaku automobilky, ale jemné retuše badať aj na tvare svetelných elementov a veľmi jemne sa zmenil aj nárazník. Už jednoducho nebude imitovať žiadne výfukové koncovky. Všetko bude schované bez nutnosti falšovania tvarov.
Interiér si vezme väčšinou detailov z pôvodného modelu a tvary sa vlastne vôbec nezmenia. Pokrokom môže byť azda len odstránenie kožených prvkov a tiež chrómov. Tieto boli nahradené ekologickejšími a udržateľnejšími alternatívami.
V praxi to znamená, že Captur bude mať naďalej klasické prevedenie displejov so systémom Android na 10,4-palcovej dotykovej časti (nie všetky verzie) a pred vodičom bude prístrojový štít s uhlopriečkou až 10,25 palca. Veľké zmeny prídu vo forme verzie Esprit Alpine, ktorá prinesie nové možnosti a kombinácie rôznych materiálov.
Renault Captur bude aj do ďalšieho života pokračovať s rovnakými pohonnými jednotkami, až na jednu výnimku. Nikoho neprekvapí zachovanie litrového trojvalca s výkonom 66 kW (90 k) v benzínovom prevedení, alebo 74 kW (100 k) v prevedení schopnom spaľovať aj LPG. Ale celkom príjemné zistenie prichádza pri poznaní, že z ponuky nezmizne ani 1,3-litrový štvorvalec. Je to pozitívom, najmä pri vývoji aký sa udial v menšom modeli Clio. To práve vrcholnú pohonnú jednotku stratilo. Ale Captur je aj o niečom inom.
Každému musí byť jasné, že naftové motory v tomto aute hľadať vôbec nie je nutné. Tie automobilka zavrhla už dávnejšie, ale miesto nich má už celkom odladený hybridný systém. Kombinuje spaľovací motor, elektrický motor a štartér-generátor a celkový výkon sa dostáva na 107 kW (145 k). Predné kolesa poháňa cez multimódovú automatickú prevodovkou so štyrmi prevodovými stupňami pre spaľovací motor a dvomi stupňami pre motor elektrický. Vyzerá to síce zložito a ešte zložitejšie je to v momente, keď zistíte, že auto nemá žiadne spojky a vyrovnávanie otáčok je len pod taktovkou elektrického motora. Ale funguje to už skvele. Je to jedna z najlepších verzií modelu Captur vôbec. No a čo tu chýba? Predsa plug-in hybrid! Na ten automobilka zanevrela po nízkych predajoch a nízkom dopyte. Veď ho nemá ani Arkana.
Renault bude novú verziu modelu vyrábať v španielskej fabrike Vallaloid. Produkcia inovovanej verzie nastane už tento rok a na našom trhu by mohla byť niekde v druhej polovici 2024. Rozhodne je na čo sa tešiť, lebo ten dizajnový rozdiel je enormný. Musí byť, lebo konkurencia tiež nespí a len nedávno Peugeot modernizoval svoj model 2008, Hyundai predstavil novú Konu, Ford upravil Pumu, Citroën tiež stále nedávno vylepšil C3 Aircross a to rozhodne nie je všetko. Každý výrobca si chce ukrojiť z koláča a ukazuje, že je kompetentný aj v segmente B SUV, ako je táto časť trhu nazvaná.