Renault Captur vstupuje do druhej fázy života, priblížil sa Cliu

Renault Captur je na našich cestách už celkom obvyklým zjavom. Je to kvôli tomu, že na malom pôdoryse dokáže ponúknuť veľa vnútorného priestoru a samozrejme aj kvôli tomu, že je to crossover. Jeho úspech značí aj štatistika hovoriaca o tom, že je druhým najpredávanejším vozidlom francúzskej automobilky. Veď len minulý rok sa podarilo predať až 151 000 kusov modelu celosvetovo. A základom na ďalšie rozumné predaje má byť predsa aj vylepšenie do druhej fázy životného cyklu.

Úplne prvé a základné zmeny, ktoré si všimnete, na prvý pohľad, sú v prednej časti. Automobilka Renault siahla aj pri modely Captur pre veľmi moderné tvarovanie, podobné tomu, s ktorým prišlo nedávno menšie Clio a ktoré sa objavuje aj na tohtoročnom Aute roka, na modeli Renault Scenic E-Tech EV. Renault už v základe prinesie LED svetlomety a Captur dostane aj nové znaky nielen vpredu, ale aj na batožinovom priestore. Z ponuky výbav sa síce vytratí tá označená RS line, ale zároveň sa objaví nová Esprit Alpine. Bude stáť na vrchole ponuky a dodá malému crossoveru športovejšie detaily.

Kým základné modely Captur dostanú nové prevedenia diskov s priemermi 16 až 18 palcov z ľahkých zliatin, výbava Epsrit Alpine dokáže posunúť v priemer až na 19 Palcov. Farebné zloženie zase bude v znamení 14 farebných kombinácií, niektoré budú aj z dvoch odtieňov. No a vzadu sa ukáže najmä nová forma znaku automobilky, ale jemné retuše badať aj na tvare svetelných elementov a veľmi jemne sa zmenil aj nárazník. Už jednoducho nebude imitovať žiadne výfukové koncovky. Všetko bude schované bez nutnosti falšovania tvarov.

New-Renault-Captur-E-Tech-Hybrid---Techno-version_066a 

Interiér si vezme väčšinou detailov z pôvodného modelu a tvary sa vlastne vôbec nezmenia. Pokrokom môže byť azda len odstránenie kožených prvkov a tiež chrómov. Tieto boli nahradené ekologickejšími a udržateľnejšími alternatívami.

V praxi to znamená, že Captur bude mať naďalej klasické prevedenie displejov so systémom Android na 10,4-palcovej dotykovej časti (nie všetky verzie) a pred vodičom bude prístrojový štít s uhlopriečkou až 10,25 palca. Veľké zmeny prídu vo forme verzie Esprit Alpine, ktorá prinesie nové možnosti a kombinácie rôznych materiálov.

Renault Captur bude aj do ďalšieho života pokračovať s rovnakými pohonnými jednotkami, až na jednu výnimku. Nikoho neprekvapí zachovanie litrového trojvalca s výkonom 66 kW (90 k) v benzínovom prevedení, alebo 74 kW (100 k) v prevedení schopnom spaľovať aj LPG. Ale celkom príjemné zistenie prichádza pri poznaní, že z ponuky nezmizne ani 1,3-litrový štvorvalec. Je to pozitívom, najmä pri vývoji aký sa udial v menšom modeli Clio. To práve vrcholnú pohonnú jednotku stratilo. Ale Captur je aj o niečom inom.

New-Renault-Captur-E-Tech-Hybrid---Techno-version_068a 

Každému musí byť jasné, že naftové motory v tomto aute hľadať vôbec nie je nutné. Tie automobilka zavrhla už dávnejšie, ale miesto nich má už celkom odladený hybridný systém. Kombinuje spaľovací motor, elektrický motor a štartér-generátor a celkový výkon sa dostáva na 107 kW (145 k). Predné kolesa poháňa cez multimódovú automatickú prevodovkou so štyrmi prevodovými stupňami pre spaľovací motor a dvomi stupňami pre motor elektrický. Vyzerá to síce zložito a ešte zložitejšie je to v momente, keď zistíte, že auto nemá žiadne spojky a vyrovnávanie otáčok je len pod taktovkou elektrického motora. Ale funguje to už skvele. Je to jedna z najlepších verzií modelu Captur vôbec. No a čo tu chýba? Predsa plug-in hybrid! Na ten automobilka zanevrela po nízkych predajoch a nízkom dopyte. Veď ho nemá ani Arkana.

Renault bude novú verziu modelu vyrábať v španielskej fabrike Vallaloid. Produkcia inovovanej verzie nastane už tento rok a na našom trhu by mohla byť niekde v druhej polovici 2024. Rozhodne je na čo sa tešiť, lebo ten dizajnový rozdiel je enormný. Musí byť, lebo konkurencia tiež nespí a len nedávno Peugeot modernizoval svoj model 2008, Hyundai predstavil novú Konu, Ford upravil Pumu, Citroën tiež stále nedávno vylepšil C3 Aircross a to rozhodne nie je všetko. Každý výrobca si chce ukrojiť z koláča a ukazuje, že je kompetentný aj v segmente B SUV, ako je táto časť trhu nazvaná.

Aktuálna ponuka vozidiel Renault