Chcete Cayenne, ale je príliš nudné? Techart má riešenie

Automobilka Porsche má model Cayenne ako jeden z ťažiskových modelov v portfóliu. Prečo je tomu tak? Lebo tvorí základ predaja všetkých vozidiel, z ktorých sa odvíjajú zisky automobilky a ktoré dokážu udržať pri živote aj menej ziskové vozidlá. Najnovšia generácia ale prešla modernizáciou, čo si vypýtalo daň vo forme trochu iného vzhľadu a hlavne interiérových presunov. Aj pre toto prevedenie má tradičný úpravca Techart v ponuke jednu celkom zásadnú premenu. Volá sa Techart Magnum.

Nemecký úpravca nemeckej automobilky začal s úpravami Porsche Cayenne už keď model vznikol po prelome tisícročia. Už vtedy to boli šialené úpravy, ale akosi sa to dalo od doby čakať. To, čo spravil Techart aktuálne už hraničí s odchodom vkusu do večných lovíšť. Techart Magnum môže pre niekoho vyzerať otrasne, inému sa môže páčiť, ale hlavne bude všade stredobodom pozornosti. A o to predsa ide!

Úpravca siahol asi na všetky časti vozidla. Základom vylepšení je predsa iný predný nárazník so štruktúrou ako keby prišla z filmu Votrelec vs. Predátor. Nárazník je zložitý a je postavený z karbónu, čo asi bude znamenať aj vysokú havarijnú poistku. Lenže za auto, ktorého cenovka presahuje pol milióna eur je to asi celkom logické.

Techart-Magnum-08 

Karbón pokračuje aj ďalej. Je predsa aj na rozšíreniach blatníkov, na rozšíreniach prahov, ale aj na zadnom difúzore. Ten môže mať buď štyri koncovky výfukového systému umiestnené v hranatých otvoroch na bokoch, alebo dve koncovky vytvárajúce priestor pre šialený difúzor. Tieto dve koncovky sú potom v strede. Bez ohľadu na karosársku verziu, áno sú v ponuke obidve, je pod zadným oknom jeden spojler a nad ním je druhý spojler. Techart dal dôraz na prítlak a vytvoril z Cayenne celkom unikátne a svojim vlastným štýlom zaujímavé vozidlo. No a celkom unikátne je aj použitie fialovej prezentačnej farby.

Aby to náhodou nebolo málo, strecha je karbónová a karbónová môže byť aj kapota. Úpravca kapotu umiestnil dva otvory na prívod vzduchu, ktoré chladia upravený agregát. A je čo chladiť! Pod prednou kapotou je síce stále štvorlitrový osemvalec, ale prešiel zásadnými úpravami na zvýšenie výkonu.

Lenže kým sa dostanem ku samotnému motoru, treba sa pozrieť aj do interiéru. Interiér si môžete zvoliť takmer akýkoľvek a to znamená, že môžete mať aj bledú tyrkysovú s fialovými akcentami, ako úpravca prezentuje na svojich prezentačných fotografiách. Lenže tu treba mať na pamäti, že automobilka je vo fáze modernizovaného modelu, ktorý stratil tradičné štartovanie otočným prepínačom a má miesto neho tlačidlo a tiež stratil radiacu páku v strede. Našla si miesto medzi displejmi. Aspoň vznikol priestor na čokoľvek iné.

Lenže ešte dôležitejšie ako akékoľvek vizuálne zmeny sú veľké zmeny pod prednou kapotou. Štvorlitrový motor V8 síce ostáva a má stále dve turbá, ale tie sú zmenené, aby auto mohlo dosahovať šialenú výšku výkonu 685 kW (930 k). Áno, čítate správne, Techart Magnum sa dostáva takmer na tisícku. Ale čo nedosahuje výkonom dosahuje krútiacim momentom. Ten je masívnych 1 100 Nm a to znamená jediné. Zrýchlenie bude priam brutálne. Úpravca tvrdí, že na stovke bude Techart Magnum, s plným výkonom, za 2,6 sekundy a bude pokračovať až do maximálnej rýchlosti 330 km/h. Maximum musel úpravca obmedziť, lebo by sa tento obor rozbehol na ešte vyššie hodnoty. Ale to už by asi nevydržali masívne pneumatiky na obrovských Techart diskoch. Aj disky budú v ponuke viaceré, ale Techart na prezentačný kus modelu Magnum, upraveného Porsche Cayenne, zvolil tie najviac extrémne.

Techart-Magnum-15 

Čo je však ako zo zlého hororu, Techart mlčí nielen o konkrétnych úpravách motora, okrem nových túrb, ale mlčí aj o spevnení prevodovky, ktorá je stavaná na plus mínus túto hodnotu krútiaceho momentu. Treba teda dúfať, že kľúčové komponenty boli zosilnené a prevodovka sa neroztrhá hneď pri prvom zrýchlení, alebo pri prvom pružnom využití plného potenciálu tohto monštra.

Pôvodné Porsche Cayenne asi na toto nové prevedenie od Techartu pozerá s vypleštenými očami, ale úpravca ponúka až štyri verzie. Základný Techart Magnum bude mať rozšírenú karosériu, Techart Sport prinesie aj centrálne koncovky výfuku a tým pádom aj šialenejší difúzor s ohromnými vertikálnymi prvkami. Potom bude, ako ďalší stupeň, Techart Unique, ktorý splní takmer každú požiadavku majiteľa pri konfigurácii a na začiatok bude v ponuke úprav Techart Magnum špeciálna séria. Na 25 kusov bude obmedzený Techart Magnum First Edition, ktorý bude mať úplne všetko z ponuky a tiež pripraví možnosť decentného upravenia pre zákazníka.

Už samotné Porsche Cayenne je výkonné vozidlo, alebo aspoň ním môže byť, ale Techart vždy dokáže šokovať. Dokáže spraviť obludné auto a priblíženie ku veľmi kontroverznému úpravcovi Mansory je celkom logickým konštatovaním. Techart ale nezverejnil ceny, takže hodnota viac ako pol milióna eur za Techart Magnum First Edition je čistý odhad, lebo samotné Porsche Cayenne si dokážete kúpiť už okolo 200 000 s výkonnejším motorom a rozumnou výbavou. Ale tu asi vrchná hranica ceny nebude existovať. Veď ak zákazník bude chcieť do svojej kreácie obklady z meteoritu a dokáže to zaplatiť, tak Techart určite vymyslí ako toto želanie previesť do reality.

Aktuálna ponuka vozidiel Porsche