BMW X7 opäť šokuje

BMW X7 prináša nové šokujúce tvary

Samotná preméria BMW X7 nie je až tak vzdialenou udalosťou. Pred tri a pol rokmi automobilka ukázala auto, ktoré okamžite vyvolalo búrlivú vlnu diskusií o veľkosti prednej masky, či skôr klasických ľadviniek. Práve tieto boli pre niekoho príliš extrémne a už ani ľadvinkami nemohli byť nazvané. Avšak to ešte obecenstvo nebolo pripravené na inováciu modelu.

Nová verzia X7 prichádza s výrazne zmenenou prednou častou. Tak zmenenou, že niekto bude rozmýšľať, či toto auto nemalo byť predstavené na prvého apríla. Maske chladiča, pripomínajúca skôr krídla ako ľadvinky, ostala približne rovnako veľká. Avšak svetlá sú kompletne iné. Majú dvojradový štýl a vrchný rad slúži na denné svietenie, pričom je tesne pri kapote a druhý rad svieti tlmenými a adaptívnymi diaľkovými lúčmi.

Výraznou obmenou prešli aj disky kolies. Kým pred modernizáciou bolo maximum 22 palcov, po vylepšeniach môže mať X7 aj o palec viac. Na 23-palcové disky sa budú veľmi zaujímavo zaháňať pneumatiky. Oproti týmto vylepšeniam je rozšírenie palety farieb a chrómová lišta na zadnom veku kufra naozaj iba jemnou kozmetickou retušou.

Ak zvonku prichádzajú šokujúce tváry, zvnútra je to ešte väčší extrem. Priestorovo zostáva všetko na svojom mieste a takisto aj ponuka 6, či 7 sedadiel je stále rovnaká. Tá výrazná zmena prichádza pri pohľade na prístrojovú dosku. Tu sa dá povedať, že nezostal kameň na kameni. Je úplne nová a z väčšej časti si zobrala inšpiráciu v čisto elektrickom SUV iX. Z neho pochádzajú displeje, ktorých uhlopriečka je 12,3 palca pred vodičom a 14,9 palca v strede. 

Informačno-zábavný systém má najnovšiu verziu iDrive 8. Je to presne ten istý systém, ktorým sa pýši vrchol elektrickej ponuky automobilky a dostávajú ho postupne všetky ostatné modely. Ovládať sa dá buď dotykom, alebo gestami, prípadne hlasovo, ale v X7 ostáva aj tradičné koliesko, ktoré je na ovládanie systému stále najlepšie. A hneď vedľa ovládača iDrive je ďalší veľký šok. BMW X7 už nemá tradičnú parku voliča režimu prevodovky, ale dostala niečo, čo sa znova ponáša buď na iX, alebo na dvojku Active Tourer. Vedľa tlačidla štartovania je tak veľmi malý prepínač, ktorý má ale rovnaký povrch ako aj koliesko na ovládanie Informačno-zábavného systému.

V základnej výbave BMW X7 bude podvozok s adaptívnymi tlmičmi a za príplatok môže byť vzduchové pruženie na oboch nápravách, ktoré tiež prispôsobuje svoju charakteristiku štýlu jazdy a kvalite vozovky. Natáčanie zadnej nápravy ostáva v ponuke stále tak, ako bolo doteraz.

Inováciami prešli aj ponúkané agregáty. Základom bude benzínová pohonná jednotka xDrive40i s radovým šesťvalcom a objemom 3 litre. Po hĺbkovom prepracovaní ponúkne výkon vyšší o 35 kW (47 k) a dostane sa tak na 280 kW (381k). Krútiaci moment je až 520 Nm, ale štandardný elektropomocník dokáže túto hodnotu zvýšiť o 20 Nm. Každý agregát, ktorý bude po facelifte v ponuke príde práve s mild-hybridom. Ten je vo forme integrovaného štartér-generátora s 48V achitektúrou. Elektromotor má pritom výkon 9 kW (12 k) a celkový krútiaci moment 200 Nm.

Mild-hybrid bude štandardom aj pre vrcholný osemvalec, ktorý sa bude schovávať za označením M60i xDrive. Agregát V8 s objemom 4,4 litra a technológiou M TwinPower Turbo bude mať výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Predpokladáme, že zrýchlenie takéhoto vozidla bude pod 5 sekúnd, veď predfaceliftová verzia mala na stovku 4,7 sekundy.

BMW stále ponúka aj naftový agregát pre svoje najväčšie SUV, pretože v ňom má naozaj zmysel. Verzia xDrive40d bude mať znova radový 6-valec s objemom 3 litre, ale jeho výkon bude 259 kW (352 k). Krútiaci moment sa dostane na naozaj slušných 700 Nm a aj tu sa dá rátať s hybridným zvýšením o 20 Nm. Automobilka uvádza, že kombinovaná spotreba sa môže hýbať kľudne do 9 litrov v testovacom cykle WLTP. Je jasné, že práve toto bude najúspornejší motor v ponuke.

Všetky motory budú štandardne spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, ktorú vyrába ZF. Táto prevodovka bude mať aj režim Sprint, ktorý je vlastne obdobou Launch Control. Automobilka začne toto inovované dielo predávať už v auguste tohto roka.

 

Aktuálna ponuka vozidiel BMW