Väčšina automobiliek používa 7-ročný životný cyklus vozidiel, pričom po siedmich rokoch prichádza nová generácia a v polovici tohto časového údaju predstaví modernizáciu. Volkswagen na to s modelom Touareg išiel úplne inak a nechal pôvodnú verziu na trhu už od roku 2018, čiže 5 rokov. Po 5 rokoch a 200 000 predaných kusoch tretej generácie prichádza reálna modernizácia. Doteraz to boli len čiastkové vylepšenia, ktoré priniesli nielen zmeny v motoroch, ale aj zmeny výbav a niektorých menej výrazných prvkov.
Aktuálny facelift však prináša zmenenú vizáž. Volkswagen siahol k modernizácii prednej časti štýlom, ktorý je naozaj zaujímavý. Zo zložito tvarovanej prednej masky spravil jednoduchšiu jednoduchým spojením bočného rohu svetla so spodnou častou samotnej masky chladiča. Tieto vylepšenia sú veľmi jemné a nechávajú priestor na zachovanie hodnoty aj pôvodných Touaregov pred modernizáciou.
Ďalším výrazným prvkom v prednej časti, ktorý sa reálne zmenil nie je ani tak nárazník, ale aj ten dostal iné línie. Výraznou zmenou je naopak sústava svetiel. Tá pozostáva z dvoch hlavných reflektorov, ktoré majú denné svietenie v tvare L, ale obrátených. Takisto sa Touareg môže pýšiť spojeným pásom cez celú masku chladiča, podobne ako to majú menšie modely a elektrické alternatívy v portfóliu automobilky. Tento pás rozdeľuje vlastne len predný znak. Zaujímavejšie sú však samotné reflektory. Tie disponujú pokročilým LEDkovým systémom s maticovým usporiadaním, ktorý má až HD rozlíšenie. To znamená, že funkcia bude ešte nenútenejšia a prepínanie lúčov bude omnoho príjemnejšie.
Podobné zmeny ako v prednej časti sa dostali aj do zadnej časti. Aj tu majú svetlá 3 L-kové motívy, pričom sú znova prepojené. Svetelný pás tiež predeľuje znak, ale prvýkrát v histórii bratislavskej produkčnej fabriky bude podsvietený. Je to vlastne prvýkrát aj v celej histórii Volkswagenu. Vzadu viac zmien nebolo treba, stačilo len pár retuší nárazníka a facelift je takmer kompletný. Ešte pribudli nové tvary zliatinových diskov s priemerom 18 až 21 palcov. Alternatívy ako R-line a Touareg R budú mať v ponuke aj disky s priemerom 22 palcov.
Vnútro tohto najväčšieho SUV od výrobcu, ktorý má spoločné črty s hyperluxusným Bentley Bentayga a Porsche Cayenne je takmer nezmenené. Výrobca však ponúkne v štandarde kokpit Innovision, ktorý má dva displeje. Ten menší má uhlopriečku 12 palcov a je pred vodičom zobrazujúci všetky informácie o jazde. Druhý displej, väčší, až 15-palcový je v strede a ovláda informačno-zábavný systém. Len tak pomimo, akú uhlopriečku ma váš notebook, ktorý bežne používate? Je to 14 palcov? Tak v Touaregu máte displej ešte väčší. Musí byť, lebo Touareg je vlastne masívne auto. Na displeji beží výkonnejší systém, ktorý zvláda HD mapy a nové zobrazenia, ale zmenami prešlo aj zefektívnenie hlasového ovládania, ale aj pripojenia cez Apple CarPlay a Android Auto absolútne bezdrôtovo. To bolo už doteraz, ale teraz automobilka pridala dodatočnú stabilitu.
To, že pod kapotou Touareg už nie je veľký naftový osemvalec je asi každému jasné. Tento motor skončil s verziou Last Edition v roku 2020. Odvtedy sú v ponuke iba šesťvalce sa usporiadaním do písmena V, ktoré sú ale s oboma palivami.
Základným benzínovým agregátom bude teda trojlitrový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k), ktorý bude spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých 4 kolies 4Motion. Rovnakú prevodovku a rovnaký pohon bude mať aj 6-valcový motor TDI, ktorý ale príde s dvomi verziami. Slabšia bude mať 170 kW (231 k) a výkonnejšia ponúkne až 210 kW (286 k). Tu žiadne zmeny nie sú. A rovnako nie sú zmeny ani v prípade modelu eHybrid, ktorý bude mať trojlitrový benzínový 6-valec spojený s elektromotorom a celkovo ponúknu výkon 280 kW (381 k). Na vrchole potravinového reťazca modelu bude verzia Touareg R, ktorý bude mať zase 340 kW (462 k). To je všetko, nič nebolo treba meniť a viac motorov automobilka neponúka, pričom výhľadovo ani neponúkne.
Veľká zmena však prichádza v prípade podvozku. Tak klasicky strunový, ako aj vzduchový, prídu s vylepšením, lebo si konštruktéri povedali, že tieto autá musia byť ešte komfortnejšie. To neznamená, že by doteraz Touareg komfortný nebol, ale bude na tom ešte lepšie. Realita by mohla byť, že by dosahoval komfort nové hodnoty až podobné Bentley Bentayga.
V ponuke sa nová vizáž objaví už v priebehu tohoto roka a bude mať tak isto ako doteraz štyri stupne výbavy. Základný bude neoznačený, ale ďalšie budú Elegance, R-line a ako vrchol príde plnohodnotné R s najvýkonnejším plug-in hybridom.
Veľkým paradoxom modernizácie tohoto vozidla je že vyzerá stále veľmi decentne a dá sa povedať, že ani po príchode tejto verzie na trh nepadne tá pôvodná cenovo až tak dole, lebo stále predvádza príťažlivé línie, ktoré budú mať šancu osloviť aj v budúcnosti. Vylepšený Touareg však nebude mať úplne ľahkú úlohu, lebo o svoju priazeň bude musieť bojovať nielen so sesterskými modelmi, ale tiež s hráčmi ako Mercedes GLE, či BMW X5. Ak to vyzerá akokoľvek šialene, tak je to realita. Volkswagen má naozaj šancu zaujať práve zákazníkov, ktorí hľadajú takto veľké auto. Nie je to už úplne cenou, ale kvalita výroby je naozaj vynikajúca.