BMW trochu vylepšilo Štvorku, vrátane M4

Ako je to s tým životným cyklom automobilov? Väčšinou je 7 rokov a v polovici prichádza vylepšenie, aby zostal model atraktívny aj naďalej. Presne to sa stalo v prípade BMW radu 4 a to nielen z pohľadu štandardných verzií, ale aj v prípade najvýkonnejšie postavených modelov M4 v oboch verziách. Treba však pripomenúť, že táto modernizácia sa zatiaľ netýka päťdverovej verzie BMW 4 Gran Coupe. Vylepšenia prídu len pre kupé a kabrio.

Základom zmien bude určite decentná alternácia tvarov nielen vpredu, ale aj na bokoch a vzadu. Lenže sa menia iba diely, ktoré sú ľahké na výmenu. Čo to je? Predsa sa zmenili svetlomety, ktoré svojimi adaptívnymi LEDkami dokážu ešte lepšie osvietiť vozovku. No a každého z odporcov veľkej masky chladiča, obrovských ľadviniek, poteší ich zmena. Ak sa radujete, že BMW zahlásilo návrat ku menším prevedeniam predku, ktoré boli elegantnejšie, tak máte smolu. Zmenila sa iba vnútorná časť, vlastne tvar a veľkosť ostali presne rovnaké ako pred modernizáciou. V ponuke je nové sito, akurát pre najvýkonnejšie modely s logom M performance bude miesto lemu z brúseného hliníka čierny lakovaný element.

Z bočného profilu sa určite najviac zmenili zliatinové disky. To je znova jeden z tých lenivejších modernizačných prístupov. Zmeniť kolesa je relatívne ľahké. Ďalší prvok, ktorý určite badať je použitie nových farieb. Do ponuky sa tak dostane zelená Cape York a červená Fire.

BMW-radu-4-Coupe-Facelift-1a

No a zadná časť? Vzadu dizajnéri znova zmenili vnútorne usporiadanie svetiel. A ak by vpredu náhodou chýbali laserové prvky, tak vzadu budú, ale úplne na niečo iné ako na dosvit. Budú kvôli rozšíreniu svetelného vodiča, ktorý vytvára zaujímavé obrazce a novú identitu zadnej časti vozidla. Zadok celkovo získal trochu viac zmien, najmä ak zvolíte výbavu M Sport. Výbava M Sport zadok odlíši výraznejším čiernou farbou lakovaným difúzorom, ale aj väčšími koncovkami výfuku s priemerom až 100 mm.

Interiér BMW radu 4 vo verzii kabrio, ale aj kupé prinesie tiež niekoľko vylepšení. V prvom rade budú vylepšenia pod taktovkou nového informačno-zábavného systému iDrive 8.5 schovaného za dvomi displejmi pod spoločným sklom. Ovládač s kolieskom ostáva stále na svojom mieste, našťastie, ale väčšina fyzických tlačidiel je preč. Ostávajú aspoň na kormidle, ktoré tiež predvádza vylepšený dizajn. Na funkčnosť zmeny vplyv nemajú, ale vidno, že niektoré časti sa zmenili, najmä tá spodná, spodné rameno vyzerá modernejšie a viac hi-tech.

Pohonné jednotky vo vozidle ostávajú rovnaké, takže ponuka štvorvalcov na benzín aj naftu a rovnakých spaľovacích agregátov so 6 valcami je úplne totožná.

BMW-radu-4-Convertible-Facelift-2

Zaujímavé zmeny sa ale udiali v prípade modelu M4 a M4 Convertible. Tieto vozidlá tiež prechádzajú podobnými základnými vylepšeniami ako štandardné modely, čo znamená iDrive 8.5, nové volanty, nové svetlá, nové detaily a tiež nové sady kolies, ktoré môžu mať buď priemer 18 palcov vpredu a 19 vzadu, alebo za príplatok o palec viac na oboch koncoch auta.

BMW tu ale siahlo aj na výkony. Kým štandard bude mať stále 353 kW (480 k) a Competition 375 kW (510 k), verzia Competition M xDrive ponúkne pár koní naviac. Realita by mala byť 390 kW (530 k) smerujúcich na všetky 4 kolesá. Rovnako je zaujímavý aj krútiaci moment 650 Nm, s ktorým dokáže vodič pracovať od 2 750 do 5 730 otáčok za minútu. Vylepšená a výkonnejšia verzia štvorkolky má na stovku vystreliť za 3,5 sekundy v prípade karosérie kupé, stovka pre kabriolet bude trvať o 0,2 sekundy dlhšie.

Niektoré automobilky uvádzajú modernizáciu ďaleko dopredu, ale BMW nie. Všetky upravené verzie sa do ponuky dostanú už onedlho, čo znamená, že v marci budú kompletne nahradzovať pôvodnú alternatívu pred vylepšeným. Otázka, či BMW úplne vyhovelo zákazníkom, ktorým sa nepáčili obrovské predné masky ostáva zodpovedaná negatívne. Toto sa neudialo, ale zmeny pomohli ku väčšej elegancii a ku ešte lepšej použiteľnosti ako malo vozidlo doteraz. Najvýraznejšou kvalitatívnou formou vylepšenia je určite nový volant. Je to predsa bod, s ktorým vodič prichádza do kontaktu neustále. Faktom ale ostáva, že pôvodný interiér s oddelenými displejmi môže byť stále pre niektorých jedincov väčším lákadlom ako vylepšená technológia ovládania od spoločným krycím sklom.

Aktuálna ponuka vozidiel BMW