BMW radu 5 je na našom trhu veľmi obľúbeným vozidlom. Platí to nielen pre najnovšiu generáciu v rámci nových vozidiel, ktoré ale zostávajú v tieni X5, ale aj pre jazdené autá. A ak sa vám náhodou nepáči dizajn aktuálneho BMW radu 5, tak počkajte 5 rokov a uvidíte, že dizajnéri mali znova pravdu. Stalo sa to aj pri BMW radu 5 spred 20 rokov, stane sa to aj teraz. Lenže sedan nie je jediná karosárska možnosť v ponuke. BMW pripravilo aj praktickejšie kombi s úplne charakteristickým a tradičným označením Touring.
BMW radu 5 Touring bude ponukou motorov kopírovať sedan, čo znamená jediné. Základom bude 520i, ale omnoho dôležitejším prevedením bude 520d. Teda aspoň na našom trhu. Dovolím si tvrdiť, že 520d bude najdôležitejším modelom celkovo, ale nie verzia s pohonom zadnej nápravy, ale s pohonom všetkých 4 kolies. Bez ohľadu na pohon však bude mať výkon 145 kW (197 k) a bude spolupracovať s elektromotorom v rámci mild hybridného doplnku. Do päťky ešte BMW prinesie aj trojlitrový radový vznetový šesťvalec s výkonom 221 kW (300 k). Najvýkonnejší Touring radu 5 na naftu sa bude skrývať za označením 540d xDrive Touring.
Z ponuky motorov ešte zaujímavo vyzerá plug-in hybrid. S označením 530e dokáže vyprodukovať z dvojlitrového štvorvalca a elektromotora znova výkon 221 kW (300 k), ale dôležitejšie je, že výlučne na elektrickú energiu dokáže prejsť až 100 km a na stovke je za menej ako 6,5 sekundy. Do budúcna sa zjavne ráta aj s plug-in hybridom označeným 550e xDrive Touring, čo hovorí o jedinom. Základný plug-in hybrid je iba s pohonom zadnej nápravy. Výkonnejší plug-in hybrid by mal mať až 360 kW (489 k).
Ale to rozhodne nie je všetko. BMW radu 5 Touring bude prvým veľkým kombi na elektrickú energiu. Ako základ príde verzia i5 eDrive40, ktorá zvládne na nabitie prejsť až 560 km a bude mať výkon 250 kW (340 k). Táto istá alternatíva bude v ponuke aj s pohonom všetkých 4 kolies, ale vrchol bude niekde inde. Vrchol bude BMW i5 M60 xDrive Touring, ktoré bude mať výkon až 442 kW (600 k) a na stovku sa dostane za 3,9 sekundy. Táto verzia má na nabitie prejsť až 500 km.
Lenže toto sú všetko údaje, ktoré už môžeme dedukovať z ponuky sedanu. Tým dôležitejším je, že nové BMW radu 5 Touring bude mať dĺžku cez 5 metrov a rázvor 2 995 mm. Pasažieri určite nadávať nebudú a môžu si aj vziať batožinu do objemu 570 litrov pri päťmiestnom usporiadaní. Sedadlá sú delené na 3 časti 40:20:40 a je možné ich sklápať, čím vznikne objem až 1 700 litrov.
BMW radu 5 Touring bude vo všetkom kopírovať ponuku sedanu. Znamená to teda nielen rovnaké pohonné ústrojenstvo, ale rozhodne aj ponuku doplnkov a dizajnu. Predok je úplne rovnaký, zadok sa dal rozhodne očakávať. Predĺžená strecha celkom dramaticky padá do veka batožinového priestoru, ktoré bude štandardne elektricky ovládané. Štandardne budú aj LED predné svetlá, pričom adaptívne maticové s vysokým rozlíšením budú rozhodne stáť za príplatok.
Interiér modelu prinesie rovnaké prevedenie ako v sedane a môžeme sa teda tešiť na dva displeje schované pod spoločným krycím sklom zaobleným tak, aby bolo orientované na vodiča. Najnovší informačno-zábavný systém iDrive 8.5 takmer úplne eliminoval väčšinu fyzických tlačidiel, ale pozitívna správa prichádza vo forme ponechania kruhového ovládača. Prečo je to pozitívna správa? Jednoducho preto, že máte všetko viac poruke a zároveň nemáte dochytaný displej.
No a teraz to zásadné, nové BMW radu 5 s karosériou kombi Touring bude o niečo drahšie ako BMW radu 5 sedan. BMW radu 5 520i stojí na našom trhu aktuálne 58 860 € so základnou výbavou zahŕňajúcou automatickú prevodovku. Očakávam, že kombi sa dostane tesne nad 60 000 €. To by ale znamenalo nárast približne o 1 500 €. Lenže môže to byť aj inak, veď v Nemecku sú už ceny známe. Rozdiel medzi i5 M60 v karosérii sedan a v karosérii kombi je presne 2 000 €. To je bolo celkom rozumné navýšenie.