BMW má cykly, v ktorých prináša modernizačné a inovačné procesy. To znamená, že aj nové autá môžu mať novinky počas svojho života. Takto presne sa automobilka zachovala ku viacerým modelom a práve jeseň je tým bodom, v ktorom sa vylepšenia objavia. Je to aj z dôvodu, že na jeseň sa koná známy autosalón v Paríži, alebo vo Frankfurte. Tento rok je to vo Francúzsku a aj keď tam BMW možno bude chýbať, tak pripravilo bohatú nádielku.
Prvým autom, ktoré dostane nové verzie je BMW radu 1. Od jesene bude dostupné nové prevedenie BMW 116 s najúspornejšou benzínovou pohonnou jednotkou. Toto označenie neskrýva 1,6-litrový motor, ale 1,5-litrový trojvalec, ktorý dosahuje výkon 90 kW (122 k) a maximálny krútiaci moment 230 Nm. Štandardom bude sedemstupňová dvojspojková prevodovka Steptronic a z nuly na 100 zrýchli BMW radu 1 s označením 116 za 9,8 sekundy.
Novinkou v ponuke BMW radu 1 bude aj prevedenie 123 xDrive, ktoré poháňa štvorvalec s mild hybridom a celkový výkon je 160 kW (218 k). Pohon xDrive pomáha aj pri zrýchlení a z nuly na 100 je toto prevedenie za 6,3 sekundy. Je to prvá štvorkolka po tom, čo sa objavilo vrcholné M135.
BMW M135 príde tiež s niečím novým. Bude to balík M Technology, ktorý bude mať prídavné výstuhy, nižšiu hmotnosť a špecifické komponenty podvozku. To má zlepšiť jazdnú dynamiku a riadenie má mať väčšiu presnosť a lepšie reakcie aj vďaka novým prevedeniam predných tlmičov, zosilnenej a odľahčenej hliníkovej konštrukcií stabilizátorov a výstužiam pod podlahou. Zníženie hmotnosti je následkom použitia bŕzd M s dvojdielnymi kotúčmi a aj následkom inštalácie kovaných diskov. Devätnástky sú obuté do športových pneumatík.
Niektoré nové verzie pribudnú aj pre BMW radu 5. Napríklad BMW radu 5 Touring bude mať v ponuke základný benzínový motor označený 520 Touring, ktorý bude mať štvorvalec s objemom 2 litre a mild hybridnú technológiou. Celkový výkon je 153 kW (208 k), aj s mild hybridom, a krútiaci moment 330 Nm. Štartér-generátor je pripevnený ku kľukovému hriadeľu. Toto základné prevedenie s pohonom výlučne zadnej nápravy bude mať stovku za 7,8 sekundy ale pre Päťku pribudne aj výkonnejšia verzia.
Do ponuky sa dostane aj BMW 550e xDrive Touring, ktoré bude mať radový šesťvalec a plug-in hybrid. Trojliter má výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm. Ale elektromotor zabudovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky má až 145 kW (197 k) a celkovo sa tak auto dostáva na výkon 360 kW (489 k). V reči čísel je vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies na stovke za 4,4 sekundy.
S novinkami pokračuje aj elektrické kombi. BMW i5 xDrive 40 Touring na elektrickú energiu bude mať výkon 290 kW (394 k) a pohon všetkých kolies. Krútiaci moment sa zastaví na 590 Nm a stovka bude na rýchlomeri za 5,5 sekundy. Maximum bude obmedzené na 215 km/h a batéria bude mať štandardne 81,2 kWh. Jednosmerné nabíjanie bude možné výkonom až 205 kW a striedavé až 11 kW, alebo za príplatok 22 kW.
Pre niektoré plug-in hybridy BMW radu 5 a BMW X5, ale aj BMW M5 bude novinkou zvýšenie nabíjacieho výkonu zo 7,4 na 11 kW. To znamená, že napríklad BMW X5 eDrive50 sa z 0 na 100 % dostane za 3 hodiny, prípadne BMW radu 5 a BMW M5 bude na 100 % za 2 hodiny a 15 minút.
Pre veľa modelov, napríklad pre BMW X5, X6, X7, XM, iX, prípadne do BMW radu 7 od augusta 2023 pribudne nový druh vylepšenia cez vzduch. Bude obsahovať herný systém Air console, ktorou bude možné skrátiť čas pri čakaní, prípadne pri nabíjaní, ak je vozidlo plug-in hybrid, prípadne elektrické.
Novinkou má byť aj možnosť platby za palivo priamo z auta na pumpách, ktoré podporujú platbou digitálne. Táto funkcia bude zatiaľ dostupná len v Nemecku, ale je možné, že sa do budúcna dostane aj do ďalších krajín. Operačný systém BMW s označením 9 dokáže ešte zlepšiť a zjednodušiť vyhľadávanie nabíjacích staníc pre elektrické autá a pre plug-in hybridy. Podporuje tzv. rýchly filter, ktorý ešte zrýchľuje hľadanie požadovaného nabíjacieho bodu. Po novom sa nabíjacie stanice budú dať radiť aj podľa preferovaných dodávateľov. Jednotlivé lokácie nabíjačiek dostanú naviac podrobnejšie informácie o lokalite.
No ak si myslíte, že to je všetko, tak pre BMW X1 a BMW radu 2 Active Tourer pribudne balík Comfort. Ten má byť základom pre komfortnejšie cestovanie na dlhších trasách. Od jesene 2024 balík spríjemní cestovanie aj spolujazdcovi. Bude, najnovšie, prinášať elektrické nastavenie sedadiel a tiež aktívne sedadlá nielen pre vodiča, ale aj pre spolujazdca.
A posledné auto, čo stojí trochu v kúte, je BMW X2 M35 xDrive, ktoré dostane nový balík zliatinových kolies s priemerom 21 palcov. Tie budú mať tvar písmena Y a budú mať obuté športové pneumatiky.
Automobilka z Mníchova si pre svojich zákazníkov pripravila veľkú porciu noviniek. Aj keď to vyzerá ako obyčajne vylepšenie modelového radu, niektoré prevedenia sú naozaj zaujímavé. Napríklad BMW 550e xDrive vo verzii Touring bude určite lákadlom vďaka veľkému dojazdu na elektrickú energiu, ale zároveň vďaka dobrým jazdným vlastnostiam.