Automobilka Mercedes-Benz predviedla úplnú novinku. Je nová verzia Triedy E. Bude kráľom všetkých modelov AMG tejto veľkosti, ale dočasne. Prichádza Mercedes-AMG E53 s masívnym výkonom, ale necháva priestor aj pre ešte výkonnejšiu verziu označenú už tradične čislom 63. Tá je ale hudbou budúcnosti a aj E53 bude šialenstvo na kolesách.
Mercedes zastavil na vysoký výkon, veď už len samotný trojlitrový šesťvalec s valcami umiestnenými pekne v rade má samostatný výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 560 Nm. K nemu sa pridáva elektrický motor dosahujúci 120 kW (163 k) a ako celok má E53 od AMG výkon až 430 kW (585 k) a krútiaci moment 750 Nm. Táto základná verzia zrýchli na stovku za 4 sekundy a maximálne sa dostane na 250 km/h. Bude v ponuke nielen ako sedan, ale aj ako kombi, ktoré má o desatinu sekundy horšie zrýchlenie na stovku.
Lenže to nie je všetko, čo Mercedes ponúkne. Výkonnejšia verzia AMG Dynamic Plus ponúkne aj Launch Control nazvaný Race Start, ktorý dokáže zvýšiť výkon až na 450 kW (612 k). V takom prípade sedan vyšprintuje na stovku za 3,8 sekundy a maximum má 280 km/h, ak má AMG Drivers’s Package. Combi bude mať zase na stovku o desatinu viac, ale aj o 5 km/h menej maximálnej rýchlosti.
Bez ohľadu na zvolenú verziu bude mať E53 batériu s kapacitou 28,6 kWh, ale využiteľných bude len 21,2 kWh. Celá batéria s technológiou Li-Ion bude schovaná v kufri pod podlahu. Rekuperáciou dokáže dosiahnuť výkon až 120 kW a dobíjať aj sama seba. Na plné nabitie má mať Mercedes-AMG E53 dojazd 93 až 101 km a výlučne na elektrickú energiu zvládne rýchlosť až 140 km/h.
Od ostatných verzií sa bude líšiť agresívnejším bodykitom. K nemu prispejú rozšírené blatníky vpredu a širšia predná náprava, ale aj štandardne montovaný svetelný prvok masky chladiča. Zadné výfukové koncovky budú štyri a všetky by mali byť funkčné. Do interiéru sa nasťahuje Superscreen a kamera za príplatok, ale aj špeciálne športové sedadlá s výraznejším bočným vedením a superšportové v príplatkovej výbave.
Ceny oznámi Mercedes už onedlho a ďalšia vec, ktorá je dôležitá je, že Éčko čaká aj na výkonnejšiu verziu E63. Netešte sa, osemvalec nebude mať, bude mať ešte výkonnejšiu verziu tohto agregátu, ktorý má 6 valcov v rade s objemom 3 litre.