Peugeot ukázal nový model s číselným označením 408. Ak tipujete, že to bude nástupca 407, tak ste trochu na zlej adrese. Je to úplne nová kategória, ktorá čerpá z modelu 308 a pridáva pekne tvarovanú karosériu liftbacku.
Automobilka postavila novú 408-mičku na základe platformy EMP2, ktorú využíva už vlastne asi všetko, čo je v osobnej ponuke automobilov s levom v znaku. Charakteristika modularity platformy umožnila predložiť rázvor na 2787 mm a celková dĺžka je 4687 mm. Aj vďaka tomuto pôsobí auto veľmi vyváženie, keďže predný a zadný previs sú takmer rovnako dlhé.
To čo je zaujímavé na dizajne nového vozidla je väčšia svetlá výška. Automobilka sa nesnažila vytvoriť vozidlo jazdiace tesne pri zemi a s celkovou výškou 1478 mm to ani tak nie je. Z toho výraznejšiu porciu ako býva obvykle získala práve vzdialenosť podvozku od vozovky. Vyššia svetlá výška znamená, že auto je praktické aj v bežnom svete v parkovacích miestach pri obrubníkoch. Je menšia pravdepodobnosť, že dokážete šuchnúť nárazník o obrubník a chodník.
Nový model je liftbackom s pozvoľne klesajúcou zadnou častou. Toto vytvára masívny priestor na naloženie akýchkoľvek nákladov. Veď základný objem batožinového priestoru je 537 litrov, pričom sa dá zväčšiť ešte aj sklopeným zadných operadiel na 1611 litrov. Tieto hodnoty sú naozaj veľmi príjemné, pričom nimi a aj stavbou karosérie môže Peugeot 408 konkurovať napríklad Škode Octavia.
Predná časť musí byť povedomá každému, kto videl Peugeot 308 najnovšej generácie. Teraz nie je reč o zovňajšku, ale o interiéri a prístrojovej doske. Aj tu je niekoľko veľkých displejov s uhlopriečkou až 10 palcov. Ten pred vodičom zobrazuje všetky dôležité informácie a je doplnený obrovským stredovým s ovládaním informačno-zábavného systému dotykom. Podobne ako v Peugeote 308 aj tu sú dotykové plochy pod hlavným displejom, ktoré slúžia na zobrazenie rýchlych volieb k najčastejšie používaným funkciám.
Peugeot zveril vývoj najvyššieho stupňa hudobnej aparatúry firme Focal, ktorá prišla s riešením obsahujúcim 10 reproduktorov rozmiestnených po celom interiéri kvôli najlepšiemu priestorovému zvuku. Aj kvôli tomuto je aparatúra vybavená subwooferom, aby lepšie vedela podať hlboké tóny.
Vozidlo, ktoré pripomína svojím bočným profilom Citroën C5 X je kratšie, ale ponuka motorov je veľmi podobná. V prvom rade budú na trhu plug-in hybridy. Budú mať výhradne pohon prednej nápravy a elektromotor s výkonom 80 kW (109 k). Samotný benzínový motor bude mať buď 110 kW (150 k), alebo 133 kW (181 k). To však znamená, že celkový výkon sústavy bude buď 133 kW (181 k), alebo 165 kW (224 k). Tieto plug-in hybridy budú mať zhodne batériu s kapacitou 12,4 kWh, ktorá jedno nabitie prejde až 60 kilometrov bez nutnosti spustenia spaľovacieho agregátu.
Peugeot nezanevrel ani na spaľovacie motory a v ponuke bude verzia s 1,2-litrovým radovým trojvalcom. Niekoľkonásobný motor roka vo svojej kategórií ponúka výkon 96 kW (130 k) a znova poháňa iba predné kolesá, výlučne cez automatickú osemstupňovú prevodovku. Toto sú základné pohonné jednotky, ktoré postupne môžu rozšíriť novej verzie pohonov v budúcnosti. Avšak naftový agregát oznámený nebol a zjavne ani v ponuke nebude.
Peugeot však trochu mätie svojimi názvami. Existuje európsky Peugeot 408, ktorý automobilka predstavila teraz na zaujímavo tvarovaných 20-palcových diskoch a existuje aj čínska verzia, ktorá je výlučne sedanom postaveným na báze Peugeotu 308.
Francúzska automobilka oznámila, že európska verzie sa bude vyrábať vo francúzskom závode v Mulhouse a na trhy príde začiatkom roka 2023. Cenu je zatiaľ ťažké odhadnúť, ale bude skôr na úrovni Peugeotu 308SW ako hatchbacku 308.