Range Rover už dávno nie je len jeden, ktorý je luxusným vozidlom do terénu. Automobilka sa už pod vedením BMW a Fordu celkom rozrástla a pridala ku veľkému Range Roveru, ktorý nepotreboval doplnkové označenie aj menšiu alternatívu s označením Sport.
Ale to stále nemalo dosah na masové predaje, ktoré by značku priblížili viacerým ľuďom. Túto úlohu si zobral na svoje plecia najmenší model Evoque, ktorý má priamo konkurovať napríklad BMW X1, Mercedesu GLA, či Audi Q3. Avšak automobilka zachovala terénne schopnosti aj pre svoj najmenší model. Po vyskúšaní sme našli niekoľko atribútov, ktoré z neho robia zaujímavé auto.
1 Dizajn
Tvary najmenšieho Range Roveru sú stále aktuálne a vyzerajú moderne aj napriek tomu, že automobilka tento model predstavila už v roku 2011. A tvary nezostarli ani po príchode druhej generácie v roku 2018. Úzke svetlá, nápis Range Rover na kapote a charakteristická maska chladiča jednoducho budú aktuálne ešte dlho v budúcnosti.
Tento čierny kúsok by kľudne mohol byť denným autom Darth Vadera, je stále dostatočne sci-fi. Oproti nemu naozaj Audi Q3 už teraz vyzerá staršie, rovnako ako BMW X1. Evoque hrá do karát aj fakt, že nová generácia nie je revolučne iná, ale je len evolúciou tvarov tej pôvodnej verzie. To je jedným z dôvodov, prečo cena starších Evoque už celkom spomaľuje svoj pokles a skôr stagnuje.
2 Priestor/veľkosť
Aj keď Evoque vyzerá mohutne, tak reálne veľkým autom zvonka nie je. Veď dĺžka je na úrovni áut nižšej strednej triedy, konkrétne Fordu Focus. Nebudem napínať, má 4370 milimetrov. Akurát šírka je trošku väčšia ako je zvykom, dosahuje 1965 milimetrov. To je dôvod prečo najmenší Range Rover stále pôsobí veľmi mohutne.
Zvonka je teda jasné, že tento Range Rover nebude mať problém vopchať sa do priestoru ktoréhokoľvek parkovacieho miesta. Jediným torchu limitujúcim faktorom bude šírka, ale aj s tou sa dá pracovať. Interiér je ale dosť priestranný a za 180 centimetrov vysokého šoféra sa zmestí rovnako vysoký pasažier. O priestore vzadu hovorí aj fakt, že na fotkách v ňom máme otočnú detskú sedačku a dieťa má stále priestor na nohy. Jedinou nevýhodou Evoque je trochu menší batožinový priestor.
3 Jazdné vlastnosti
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že jazdné vlastnosti Evoque na menších diskoch nebudú práve oslnivé. Ale opak je pravdou. Malý terénny automobil zvláda s vervou aj prejazdy zákrut. Dá sa s prehľadom povedať, že toto auto má podvozok, ktorý predbieha motor, kľudne by zvládol aj dvojnásobok výkonu.
Pri tom výkone chvíľu ostaneme. Mať 110 kW (150 k) v Evoque, kde je 2,2-litrový štvorvalec spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou nie je zlé, ale je to skôr na takú uvoľnenejšiu jazdu. S týmto usporiadaním sa jednoducho pretekať nedá. Krútiaci moment 400 Nm to našťastie trochu zachraňuje a auto má celkom slušnú pružnosť. Range Rover je však aj o teréne a na ten má aj Evoque pripravených niekoľko režimov, ktoré sa prepínajú za kolieskom voliča prevodovky.
4 Kvalita interiéru
Veľkým prekvapením interiéru najmenšieho Range Roveru je jeho kvalita. Ani po siedmich rokoch nič nedrnčí, nič nevŕzga a materiály sú na dnešenej úrovni. Dokonca niektoré autá aj predbiehajú o niekoľko rokov. Mäkké plasty sú takmer všade, sedadlá majú príjemný povrch. Dokonca aj hliníkový povrch niektorých častí vyzerá stále veľmi dobre.
Veľkým pozitívom je, že táto verzia má dvojfarebný interiér. Temná hnedá vrchnej časti prístrojovej dosky ladí s bledohnedým, až béžovým spodkom a vytvárajú naozaj harmonickú kombináciu. Tá naviac celkom pekne ruší nenápadnosť exteriéru s čiernou temnou témou. Práve takéto kombinácie sú ideálne na parkovanie v meste. Zvonka korporátna schéma, vnútri zaujímavá kombinácia.
5 Imidž
Môžeme si hovoriť čokoľvek, práve Range Rover má spomedzi prémiových vozidiel najzaujímavejší imidž. Nie je výlučne o luxuse, ale stále má aj tú časť o teréne. V podstate je možné skonštatovať, že Range Rover nie je až takým predmetom závisti ako niektoré koknurenčné vozidlá. A aj napriek tomu má všetok komfort a luxus, ktorý má aj konkurencia.
Land Rover, ako vlastník Ranger Roveru spravil na začiatku rozhodnutie predávať auto ako trojdverák, ale dôležitejší pre odbyt je päťdverový model pridávajúci praktickosť. O tom, ktorá verzia je imidžovejšia netreba veľmi dlho polemizovať, lebo v roku 2016 pribudol do ponuky kabriolet. Aj keď to znie veľmi zvláštne, tak práve toto auto má zmysel najmä v krajinách, kde je horší povrch ciest.