VW vylepšil ID.3, čo má nové?

Volkswagen ID.3 je pre automobilku veľmi dôležitý produkt, ktorý postavil na nohy platformu MEB. Dovtedy boli elektrické modely len odvodenými od štandardných spaľovacích verzií. Platforma MEB umožnila prispôsobiť vozidlo potrebám elektrického pohonu a je jedným z mála produktov Volkswagenu, ktoré majú pohon zadnej nápravy. Vlastne, ID.3 je na trhu už od roku 2019, čo znamená, že je najvyšší čas na jeho modernizáciu, s ktorou teraz automobilka prichádza.

Automobilka zjavne pri vylepšení svojho malého elektrického vozidla počúvala svojich zákazníkov a pristúpila k nemu naozaj zodpovedne. Najvýraznejšou zmenou zvonka je predná časť, ktorá dostala úplne iný nárazník s inými otvormi na prívod vzduchu ku brzdám a ku batérii. Tieto zmeny však znamenajú aj iné rozmiestnenie dizajnových prvkov. Vďaka tomu je ID.3 teraz omnoho elegantnejším a dospelejším modelom ako pred modernizáciou. Automobilka vymyslela naozaj peknú formu zlepšenia vizáže. Nové sú aj predné svetlá s iným svetelným podpisom, ale, čo je ďalší bod vylepšení, prináša aj odstránenie čierneho pásu na prednej kapote. Vďaka tomu pôsobí modernizovaná verzia ID.3 omnoho modernejšie a celkovo väčšie.

DB2023AU00153_large 

Ďalšia zmena prichádza vo forme upravených zadných svetlometov. Tie ukazujú presvetlené prvky aj na veku batožinového priestoru, nie iba na prvkoch patriacich stĺpikom karosérie. Výraznou zmenou je aj použitie čiernej strechy, ktorá je doplnená o strieborný lem na bokoch nad oknami. Tento prvok však bude predstavovať príplatkovú výbavu, nebude štandardne. Faktom ostáva, že vylepšení sa dočkal aj vzorkovník farieb, do ktorého pribudla zelená Dark Olivine Green. A je asi najlepšia, ktorú má ID.3 po modernizácii zo všetkých odtieňov. V ponuke diskov sa zase objavia nové s trochu inými tvarmi, ktoré majú výrazne aerodynamický charakter. To by z vonkajšieho pohľadu určite stačilo a facelift predsa netreba preháňať a ťahať do extrémov.

Interiér je tiež iný a zmenený k lepšiemu. Automobilka v ňom použila omnoho lepšie materiály, lebo na tie pôvodné sa zákazníci sťažovali. Nové sú aj kompletné výplne dverí s väčšími mäkkými plochami a výrazne širšími lakťovými opierkami. Tak málo stačí na zlepšenie komfortu pre cestujúcich. Ovládanie okien s prepínaním prednej a zadnej časti ostáva rovnaké ako doteraz. Automobilka pri tvorbe interiéru stavila aj na použitie recyklovaných materiálov. Do interiéru ID.3 sa tak nedostáva ani jeden živočíšny produkt. Napríklad čalúnenie s názvom Artvelours Eco prináša až 71 % recyklovaných materiálov z použitých plastov. Výrazné zmeny sa udiali aj pred vodičom. Samostatný displej za volantom ostáva síce rovnaký, má stále rovnakú uhlopriečku 5,3 palca, ale displej v strede bude vylepšený a zväčšený. Miesto uhlopriečky 10 palcov bude mať uhlopriečku až 12 palcov a využije trochu zmenené prostredie ovládania. Viac po ruke bude zobrazenie nabíjacích charakteristík vozidla, dostanete sa k nim kliknutím na vrchnú lištu. Displej pritom bude naďalej využívať svoju plochu na zobrazenie navigácie, prípadne prehrávania médií, alebo práve nabíjacie charakteristiky. Bude však centrálnym bodom, ktorý bude ovládať všetky funkcie. Do interiéru ID.3 sa totiž znova nenasťahuje príliš veľa tlačidiel. Musia stačiť tie, ktoré sú pod displejom a stačiť musí aj malá plocha na ovládanie klimatizácie a hlasitosti rádia. Za displejom sú však schované dva vysoko výkonné počítače, ktoré riadia celé vozidlo a zabezpečujú, aby všetko prebiehalo hladko a bezproblémovo.

DB2023AU00148_large 

Ak by ste čakali zmeny v pohonných jednotkách, tak tých sa nedočkáte. Volkswagen stále v ponuke udrží 3 veľkosti batérie, ktoré budú mať kapacitu 45 kWh, 58 kWh, ale aj 77 kWh. Bavíme sa o čistej kapacite využiteľnej na jazdu. V ponuke pohonných jednotiek bude maximum s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 310 Nm. To však bude určené iba pre najväčšiu batériu. Základnejšie verzie si musia vystačiť s výkonom 110 kW (150 k) pre bežné verzie. Ale alternatíva s batériou s kapacitou 58 kWh ponúkne aj možnosť zameranú na čo najväčší dojazd. Tá bude mať výkon len 107 kW (145 k) a krútiaci moment znížený na 275 Nm.

Automobilka oznámila, že nové ID.3, ktoré budú mať spomenuté vylepšenia sa začne k zákazníkom dostávať v štvrtom kvartáli tohto roka. Vylepšenia však znamenajú jednu zásadnú vec. Nie je ďaleko doba, kedy automobilka ukáže aj spôsoby oživenia svojich ostatných elektrických modelov, ktoré sa pretavia najmä do interiéru vďaka väčšiemu dotykovému displeju v strede.

Aktuálna ponuka vozidiel Volkswagen