Toyota patrí medzi automobily, ktoré vyrábajú najspoľahlivejšie autá. Preto nie je prekvapením dopyt, ktorý je naozaj extrémny. Toyota však už dlhodobo reaguje a pripravuje nové a nové modely. Prírastkom na Slovenskom trhu je Corolla Cross. Je to model v segmente C, v ktorom už ale automobilka zástupcu má.
Nový zástupca segmentu C bude v ponuke už v týchto dňoch a ponúkne nový štýl a potenciál zaujať veľké spektrum zákazníkov. Tvarovo sa pasuje do sfér, ktoré automobilka predvádza na ostatných modeloch. Dokonca sa dá povedať, že oproti menšiemu Yaris Cross je omnoho krajší a oproti CH-R zase využiteľnejší. Tento model pôsobí konzervatívne, ale dizajn je, svojím spôsobom, pútavý.
Interiérovo je model veľmi blízko svojím menším bratom s názvom Corolla, ale pridáva priestor nad hlavami a vyššie sedenie. Objem batožinového priestoru je veľmi dobre použiteľných 425 litrov a to znamená, že oproti CH-R, ktoré je v rovnakej triede, či skôr segmente C, má o 67 litrov viac. Automobilka umiestnila Corollu Cross presne do stredu medzi modely CH-R a RAV4 a dopĺňa tak svoje portfólio o ďalší kus crossoverov. Celkovo ich má už 8. Ale to je vrátane terénneho Land Cruiseru.
Toyota pre Corollu Cross ponúkne systém asistenčných prvkov s názvom Toyota Safety Sense. Bude zahŕňať protikolízne systémy, inteligentný adaptívny tempomat s rozpoznávaním značiek a prispôsobovaním rýchlosti, asistent udržiavania v jazdnom pruhu s identifikáciu prekážky a obmedzením funkcie pri obchádzaní menších prekážok bez smerovky. Toto bude veľmi prínosné vylepšenie, ktoré zabráni situácii, že náhodou budete odchádzať prekážku bez vyhodenej smerovky, a vráti vás do nej automaticky v snahe zotrvať v pruhu. Nová generácia Safety Sense, ktorá prichádza vo svojej tretej generácii, ponúkne aj nové a lepšie senzory s väčším dosahom a širším uhlom zachytávania vnemov.
Tieto systémy bude síce vodič používať, ale omnoho častejšie bude pozerať na displej v strede prístrojovej dosky. Ten bude tiež nový a hlavne bude mať nový systém. V ponuke bude v dvoch úrovniach, ktoré získajú zhodne displej s uhlopriečkou 10,25 palca a vysoké rozlíšenie. Základný systém využije navigáciu uloženú na cloudových úložiskách a ten pokročilejší zase offline navigáciu a aj rýchlejší procesor, lebo bude zobrazovať budovy v 3D. Systém z vyššej kategórie príde taktiež s lepšími a inak stavanými návestiami pred križovatkami. Displej pred vodičom bude tiež novinkou a vo 4 svetoch ponúkne celkovo až 12 zobrazení s rôznym zoskupením zobrazovaných prvkov.
Zaujímavá je aj pohonná sústava Corolly Cross, ktorá ponúkne hybridy piatej generácie. Majú stále patriť medzi najspoľahlivejšie autá. A tiež majú priniesť nielen lepšiu spotrebu, ale aj lepšie výkony. Väčšiu radosť z jazdy chce automobilka prezentovať tiež, ale na to si ešte musíme počkať do vyskúšania. V ponuke bude aj pohon všetkých štyroch kolies s elektromotorom na zadnej náprave a tradičným označením AWD-i, podobne ako to má aj menší Yaris Cross. Hybridný systém využíva batériu s kapacitou 4,08 Ah. Bude až o 40% ľahšia a bude mať o 14% vyšší výstupný výkon. Ak by vás to zaujímalo, tak bude umiestnená pod zadnými sedadlami.
Batéria a elektromotor budú sekundovať benzínovým štvorvalcom. Tie prídu s objemami 1,8 a 2,0 litra. Automobilka predbežne oznámila, že menší motor dosiahne výkon 103 kW (140 k) celkovo a väčší bude mať až 145 kW (197 k).
Na našom trhu bude na začiatku dostupný iba dvojliter, ktorý príde aj vo verzii s pohonom všetkých 4 kolies. V kombinovanom cykle by mal mať spotrebu 5,9 litra, ale tieto čísla sú stále naozaj veľmi predbežné. To, čo nie je predbežné je základná cena dvojlitrového modelu s výbavou Comfort. Stojí 31 990 €, ale už v základnej výbave má online navigáciu a 17-palcové zliatinové disky, či LEDkové svetlá.
Začiatok predaja nových modelov Toyota je vždy spojený s predvedením edície Premiere Edition, ktorá má naozaj všetky prvky príplatkovej výbavy. Má teda offline navigáciu, ale aj panoramatickú strechu s elektrickou roletou a systém hi-fi JBL s 9 reproduktormi. Cena s pohonom prednej nápravy bude 40 690 €. Pohon všetkých štyroch kolies bude dostupný pre všetky dvojlitre bez ohľadu na stupeň výbavy. Zadné kolesá bude roztáčať elektromotor s výkonom 40 kW (55 k) a tým pádom bude mať spaľovací dvojliter výkon trochu znížený, aby celková hodnota ostala rovnakých 145 kW (197 k). Pohon všetkých štyroch kolies, čiže druhý elektromotor na zadnej náprave, vychádza na 2 200 €. Podľa mňa bude Corolle Cross bez problémov stačiť aj základný pohon prednej nápravy. Veď s pohonom všetkých 4 kolies je trochu vhodnejšia voľba menej vybaveného kusu modelu RAV4, ktorý má väčšiu priechodnosť vďaka výrazne vyššej svetlej výške podvozku. Len pre porovnanie základná cena RAV4 s výkonom 160 kW (218 k) a pohonom prednej nápravy je v súčasnej akciovej ponuke Best Edition už 36 890 €. Je to teda o 5 000 € viac ako stojí Corolla Cross. Oproti menšiemu Yarisu Cross , znova s výbavou Best Edition predstavuje nárast ceny celých 10 000 €, ale Yaris využíva menší 1,5-litrový agregát s tromi valcami. Veľkou výhodou Corolly Cross je práve použitie úplne nového hybridného systému štvrtej generácie, ktorý nemá žiadne iné vozidlo v súčasnej ponuke.
Corolla Cross teda najviac konkuruje svojmu vlastnému bratovi, CH-R, ale zasahuje aj do pôsobenia Nissanu Qashqai, ktorý dostal tiež nový hybridný systém. Veľkým konkurentom bude tiež, znova z vlastnej rodiny, väčší model RAV4.