DS7 Crossback od DS Automobiles je stále sviežou alternatívou medzi vozidlami SUV segmentu D v prémiovej sekcii. Je konkurentom Audi Q5 a BMW X3, ale aj Mercedesu GLC, či Volvu XC60. Prináša svojský štýl a aktuálne prichádza facelift, ktorý má vozidlo aktualizovať na druhú polovicu životného cyklu. Čo teda prináša?
Základným stavebným kameňom modernizácie vozidla sa stal zmenený dizajn. Predná časť má inak tvarovanú masku chladiča s výrazne ostrejšími črtami a dostala tiež nové svetlomety. Tie majú maticové LEDky, ktoré dokážu svietiť omnoho lepšie ako tie predchádzajúce. Veľkou výhodou je, že diaľkové svetlá pozostávajú z 84 diód na každej strane, čo hovorí o zlepšenom výkone diaľkových svetiel celkovo a automobilka tvrdí, že pozadu neostávajú ani stretávacie svetlomety.
Krokom vpred je aj pohľad vzad. Zadná časť sa prezentuje inovovaným dizajnom s novými svetlometmi a tiež novým tvarom nárazníka. Avšak jeden detail robí ešte viac ako tieto dva. Tým zásadným prvkom je ostrejšie rezaný otvor na evidenčné číslo, ktorý sám o sebe pridáva vozidlu dynamický charakter aj keď vozidlo stojí.
Interiérové zmeny nie sú na prvý pohľad až tak badateľné, ale sú o to dôležitejšie. Veď automobilka aj pre DS7 použije nový informačno-zábavný systém, ktorý odprezentovala už v menšom hatchbacku DS4. Tento systém je modernejší, aj keď nie vždy intuitívnejší ako ten predtým. Štandardne však bude zobrazovaný na displeji s uhlopriečkou 12 palcov. Viac ako toto meniť naozaj nebolo nutné.
Ďalšie vylepšenia a zmeny sú schované pred očami za plechmi karosérie. Ponuka motorov bude pozostávať z dvoch spaľovacích agregátov, ktoré nemajú elektrický doplnok a ostatné budú plug-in hybridmi. Jeden z tých základných agregátov bude benzínovým trojvalcom PurTech s výkonom 96 kW (130 k) a druhý naftový štvorvalec BlueHDI s objemom 1,5 litra ponúkne presne rovnaký výkon. O mnoho zaujímavejšie budú plug-in hybridy. Pri nich bude základ pozostávať z motora s objemom 1,6 litra spaľujúceho benzín a k nemu bude pripojený elektromotor. Základná verzia ponúkne pohon prednej nápravy a celkový výkon 165 kW (225 k). Nad ňou bude dobre známy model E-Tense s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 221 kW (300 k). Pohon zadnej nápravy zaobstaráva doplnkový druhý elektromotor. Veľmi podobné nastavenie, teda skôr rozdelenie komponentov, bude mať aj vrcholná verzia dosahujúca výkon 265 kW (360 k). Túto pomáhala vytvárať divízia DS Performance, ktorá pridala špeciálne 21-palcové zliatinové disky a tiež vylepšené brzdy s priemerom 380 milimetrov vpredu a inak nastavený podvozok, aby lepšie zvládal dodatočný výkon. Takto výkonná alternatíva je v ponuke modelu úplne prvýkrát. Vrcholná verzia sa na stovku dostane za 5,6 sekundy. Doteraz to slabšej, tristokoňovej, verzii trvalo 5,9 sekundy.
Výraznou novinkou bude zväčšenie kapacity batérie pre plug-in hybrid. Kapacita vzrastie z 13,2 kWh na 14,2 kWh. To v preklade znamená lepší dojazd na jedno nabitie, pri použití trojčlenky by to mohlo byť až 58 kilometrov, čo je približne o 4 kilometre viac ako predtým. Ak by ste mali záujem o toto vozidlo, tak už teraz je možné ho objednať u dílerov automobilky. DS Automobiles tvrdí, že prví zákazníci sa k tomuto modelu dostanú už v septembri tohto roka.