Mercedes má v svojom repertoári niekoľko oddelených sekcii. Jednou z nich je AMG, ktoré vyvinulo Mercedes-AMG SL najnovšej generácie. Bolo to prvýkrát, čo Mercedes úplne zveril vývoj modelu do ruky tejto sekcie, tiež druhý celkovo po AMG GT so 4 dverami. No a z exkluzívneho koláča si teraz chce odstrihnúť aj sekcia Maybach. Predstavila totiž prevedenie Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series.
Novinka prináša do modelu SL luxus, ktorý zjavne niektorí zákazníci potrebujú. SL 680 od Maybachu je prispôsobené vo všetkých atribútoch požiadavkám na komfortnú a luxusnú jazdu a zároveň sa výzorom dostáva na elegantnejšiu líniu ako akékoľvek AMG vôbec.
Čo sa teda mení? Prvým a základným poznávacím znamením bude obmenený predný nárazník. Ten nepotrebuje šokovať obrovskými otvormi na prívod vzduchu, miesto nich má elegantnejšie prevedenie s výraznou chrómovou lištou v spodnej časti pripomínajúcou chrómové nárazníky vozidiel v tridsiatych rokoch.
Rovnako je zmenená aj maska chladiča na ktorej je nápis Maybach a zvislé rebrovanie s chrómovým povrchom. Na toto auto sa čierne lišty rozhodne nehodia. Ale čierna kapota áno. Kapota sa zmenila, stratila vypuklé časti hovoriace o výkone. Miesto nich je stredová línia, ktorá zase pripomína tie 30. roky a vozidlá s vyklápaním dvojdielnej kapoty smerom nahor po pozdĺžnej osi auta. Na kapote ale máme ešte jedno prekvapenie. Tým je logo Mercedesu na stojančeku. Klasický zameriavač si teda našiel cestu naspäť do produkcie a je prispôsobený aj nárazovým skúškam s chodcami.
Bok ozvláštňujú 21-palcové zliatinové disky buď vo forme dizajnu Monoblock s veľkými plochami a piatimi lúčmi, alebo mnoholúčové kúsky s exkluzívnym prevedením, s lakovaním čiernou farbou a so strieborným lemom. Chrómové sú dokonca aj lišty na spodnej časti prahov a exkluzivita z auta dýcha aj špeciálnou látkou použitou na strechu. Mercedes Maybach SL 680 Monogram Series má logo Maybach opakovane nielen na streche, ale dokonca aj na čiernej prednej kapote. Pri zavretej streche tak pôsobí auto ako jednoliaty celok.
Zadná časť vozidla sa zmenila tiež ku elegancii. Aj tu je chrómový náznak niekdajších nárazníkov, ale hlavne sa stratil vizuálne roztrieštený difúzor. Nahradili ho pekné oblé línie siahajúce až pod vozidlo. V nich sú samozrejme otvory na výfukový systém.
Do interiéru Mercedes použil najkvalitnejšiu kožu Nappa, ale to je asi očakávateľné. Menej očakávateľné je, že sa zbavil zadných sedadiel úplne. Tam kde by boli normálne sedadlá je kožou čalúnená polica na odloženie špecifickej batožiny. Priestor Mercedes využil aj na nové ozvučenie a nad samotnou policou je decentné prekrytie evokujúce pretekárske špeciály z minulosti. Veľká zmena je aj na volante. Nie je to volant AMG, ale ten klasický s väčším priemerom a klasickým okrúhlym tvarom, ktorý sa montuje do luxusnejších modelov automobilky. Bude mať kombinované čalúnenie s obkladovým materiálom.
Čo sa týka jazdných vlastnosti, tie sú prispôsobené vďaka inak nastavenému podvozku. Je mäkší a príjemnejší, rovnako tak sa zmenil aj výfukový systém. Dokáže byť tichší a ticho podporuje aj rozšírená izolácia od hluku v celom vozidle. Natáčanie zadnej nápravy ale bude štandardne, aby sa s autom pohodlnejšie manévrovalo.
Pod dlhou prednou kapotou sa stále nachádza osemvalcový motor, ale ten základný bez plug-in hybridného doplnku a šialeného výkonu. Dosahuje stále 430 kW (585 k) a krútiaci moment 800 Nm. Zrýchlenie je však pomalšie ako má športovo ladené SL63 AMG, z ktorého vychádza. Prevodovka je totiž tiež s deviatimi stupňami, ale upravená na hladšie radenie a pohon všetkých štyroch kolies funguje stále rovnako. Zrýchlenie na stovku je zruba za 4,2 sekundy, čo je o 0,5 sekundy pomalšie ako má prevedenie AMG. Maximálna rýchlosť je tiež znížená. Dostáva sa iba na 255 km/h. Prečo? Jednoducho preto, že pri vyšších rýchlostiach by bol v aute omnoho väčší hluk a to šofér a spolujazdec určite nechcú.
Mercedes Maybach predstavuje alternatívu pre tých, ktorým sa páči otvorená jazda, ale chcú mať absolútny luxus. Presne o tom je Maybach SL680. A o čom je ešte? Je určite aj o vysokej cene, ktorá bude určite atakovať 350 000 €. Lenže čo iné si zvolíte, ak chcete nejaké extrémne luxusné auto a chcete mať otvorenú strechu? Môžete si zvoliť Bentley, ale to bude omnoho ťažšie, lebo už sa Continental GTC bude vyrábať iba s plug-in hybridom. No a ak nie toto, tak môžete počkať na nový otvorený Rolls-Royce, ktorý bude nástupca modelu Dawn. Lenže ten zase bude mať iba elektrický pohon, takže je to asi jasné. Mercedes má vo forme modelu Mercedes-Maybach SL680 Monogram Series svetový unikát. A môže si zaň vypýtať vlastne to, čo chce.
Prečo vlastne Maybach? S histórie je jasné, že Maybach bola svojho času samostatná automobilka, ktorá sa dostala pod krídla Mercedesu. Vždy bola luxusná a Mercedes sa snažil o jej oživenie v roku 2003, kedy predstavil modely Maybach 57 a Maybach 62. Lenže konkurencia modelu Phantom od Rolls-Royce-u sa podarila len sčasti. Následne sa automobilka stala súčasťou Mercedesu a divíziou zameranou na najvyšší luxus, ktorý v súčasnosti predvádza napríklad zväčšený Mercedes triedy S. Prevedenie SL680 bude určite skôr chuťovkou ako predajne veľkoobjemovým vozidlom.