Poznáte Renault Austral? Je súčasťou francúzskej ofenzívy značky v sekcii S UV. Je autorom, ktoré má nahradiť aj niektoré nižšie vozidlá, čo sa mu čiastočne darí. Renault Austral je ale na trhu už dostatočne dlho na to, aby mohol pomýšľať na modernizáciu. A tá prišla. Síce trochu nelogicky, ale je tu.
Prečo je mModernizácia Renaultu Austral nelogická? Lebo je na trhu dlhšie ako Renault Espace a ten ju získal ako prvý. Asi jasné, aké sú postupy v hierarchii vozidiel tejto automobilky. Espace je jednoducho dôležitejší a odkazuje aj menom na históriu. Austral pritom nie je len náhradou modelu Kadjarkáčer, posúva celú ponuku jednoducho vyššie. Austral s modernizáciou chce ale dosiahnuť ešte viac.
Prvé, čo určite zaregistrujete, podobne ako na modely Espace je zmenená predná identita Renaultu Austral. Nové prevedenie vykazuje iné tvary masky chladiča. Áno, stále je to maska chladiča, nie je to len štylistický prvok, lebo za ňou sú reálne spaľovacie motory. Automobilka použila sito, ktoré má šesťuholníky miesto mriežky a tie šesťuholníky sú usporiadané do tvarov loga automobilky. Alebo sú vyskladané s tvárou loga automobilky. Austral týmto nadväzuje na svojho väčšieho súrodenca.
Vylepšený Renault Austral siahol do studnice technológií aj pre lepšie Matrix LED predné svetlá, ktoré majú mať omnoho jemnejšie prehadzovanie lúčov. Toto je výhoda v noci nielen pre vodiča, ktorý viac uvidí, ale aj pre tých okolo, ktorí nedostanú plnú nálož lumenov do očí. Svetelný systém má aj dva stupne denného svietenia v nárazníku. Čiže vpredu sa zmenilo všetko vrátane kontúr nárazníka.
Rovnaká pesnička je ale aj vzadu. Zadná časť predvádza tiež nové svetlomety, ktoré už nie sú stavané tak výrazne na šírku. Sú jednoducho užšie, ale stále podporujú vizuálne proporcie auta stavané horizontálne. Veko batožinového priestoru sa môže otvárať elektricky, čo je asi logické, ale dôležitejšie je, že nová verzia pôsobí modernejšie. Renault Austral sa teda posúva bližšie určite ku modelu Espace, ale aj ku modelu Rafale, ktorý vlastne s touto formou veľkých áut Renaultu začal.
A kým zvonka sú zmeny naozaj výrazné, vrátane zmeneného vzorkovníka farieb a decentne upravených tvarov zliatinových diskov, interiér až tak veľa noviniek nepredvádza. Najväčšou novinkou bude možno nová štruktúra látok čalúnenia. Sú s inou štruktúrou a zároveň majú byť aj šetrnejšie k životnému prostrediu.
Austral prináša jednu výraznú novinku. Je to kamera, ktorá sníma vodiča pri nasadnutí a dokáže mu prispôsobiť všetko od preferencií klimatizácie, cez nastavenie sedadla až po hudobný žáner. Táto kamera ale potrebuje najskôr vodiča rozpoznať. Na to je nutné nasnímať tvár.
Dôležité je, že Renault stále využíva systém 2 až 3 displejov, podľa toho, či máte priplatený head up displej. Dva displeje sú orientované štandardne jeden je vodorovne, druhý je na výšku, podobne ako bol tvar prístrojovky vozidiel Renault v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch. Na displeji na výšku beží systém podporujúci Google služby, takže už nepotrebujete ani bezdrôtové pripojenie mobilného telefónu, ktoré máte stále dostupné. Podľa Google máp sa dá navigovať aj priamo na displej bez výrazného vybíjania mobilného telefónu. Ak budete potrebovať, tak si ho ale môžete nabiť bezdrôtovo v priečinku na to určenom.
Ešte dôležitejšie ako to, že displej ostal na svojom mieste je, že na svojom mieste ostal batožinový priestor. Ten má základný objem 527 litrov pre hybridnú a 555 litrov pre mild hybridnú sústavu. Ďalej sa dá rozširovať posúvaním zadneho sedadla v rozmedzí 16 cm a tiež sklápaním zadných operadiel delených v pomere 40:20:40. Pre hybrid to znamená až 1 736 litrov po sklopení operadiel úplne.
Renault naďalej ponúkne tri úrovne vybavia modelu. Základná bude Evolution, nad ňou bude Techno a vrcholom má byť Esprit Alpine.
Pre základnú výbavu Evolution bude mať Austral výlučne disky s priemerom 18 palcov ako absolútny základ. Ako Techno, tak Esprit Alpine budú mať zase v ponuke 19 a 20 palcové zliatinové disky nových tvarov, ktoré sa trochu prispôsobili v rámci modernizácie. Veď výmena diskov je azda tou najjednoduchšou modernizačnú kúrou.
No a teraz vážne. Zmenami prechádza aj ponuka motorov, ale nie tak, ako by ste si mohli myslieť. Nie, motory ako také sa nemenia, akurát jeden vypadne z ponuky. Tým vypadávajúcim, najslabším článkom, bol práve najslabší agregát. Je logické, že do komfortne a prémiovejšie zameraného vozidla ho chcel málokto. Renault Austral zabudol na štvorvalec s výkonom 103 kW (140 k), do budúcna si necháva iba dosahujúci 118 kW (160 k) a poháňa predné kolesá. Model využíva 12-voltový mild hybridný systém, ktorý je zárukou rozumnej spotreby. V tabuľkách je, že v kombinovanom cykle WLTP sa tento motor bude v modeli Austral držať na úrovni 6,2 litra benzínu na 100 km.
Základné prevedenie stráca aj manuálnu prevodovku a v ponuke bude iba s automatickou bezstupňovou prevodovkou CVT, ktorá je prispôsobená funkcií mild hybridného systému.
Druhou alternatívou bude prevedenie schovávajúce sa za označením Renault Austral E-tech 200. Je to full hybrid, ktorý využíva všetky znalosti Renaultu v tejto sfére. Má 1,2-litrový benzínový prepĺňaný trojvalec, ktorý je spaľovacou súčasťou pohonu. Samotný má výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 205 Nm. Spolupracuje s elektrickým motorom, ktorý má 50 kW (70 k) a znova 205 Nm. Ďalším hráčom v tomto triu je integrovaný štartér generátor, ktorý pridáva svojich 18 kW (25 k) a 50 Nm. Sú momenty, kedy je auto poháňané výlučne týmto štartér generátorom a je to najmä vtedy, keď benzínový motor nemá ešte dostatočný krútiaci moment, tak ho štartér generátor kompenzuje. A tu je zaujímavá aj prevodovka. Prevodovka je multimódová, má štyri stupne pre spaľovací motor a dva stupne pre elektrický, ale zároveň nemá spojky, vyrovnávanie otáčok má na starosti elektromotor a ďalšia zaujímavosť je, že ma až 15 režimov, podľa toho ako je ktorý motor zapojený. celkový výkon vozidla určuje už názov samotný. Označenie E-Tech 200 hovorí o výkone 147 kW (200 k). S týmto motorom má Renault Austral v papieroch hodnotu spotreby 4,7 litra v kombinovanom cykle. Zaujímavé je sledovať aj fakt, že tieto dva Renaulty Austral sa líšia iba časom 0,6 sekundy pri zrýchlení na stovku. Rýchlejší je, celkom logicky, Full Hybrid, ktorý dá túto métu za 8,4 sekundy.
Renault Austral ostáva stále autom, ktoré má dĺžku 4,5 metra a patrí teda medzi vozidla na hrane segmentu C. Z podobne veľkých áut treba spomenúť napríklad Toyotu RAV4, alebo Ford Kuga, či Hyundai Tucson. A vlastne by sa dalo pokračovať aj pri modeli Kia Sportage.