Dacia na prebiehajúcom autosalóne v Mníchove vyrukovala s novým modelom. Bude sa volať Jogger a má nahradiť nielen Logan s karosériou kombi, ale aj MPV Lodgy. To zjavne nebude pre Jogge predstavovať zásadný problém. Jeho proporcie sa posunuli do sfér crossoveru práve medzi týmito kategóriami a sú trochu ovplyvnené aj módou SUV.
Nový Jogger automobilka postavila na novej platforme CMF, ktorú využívajú aj ostatné značky koncernu. Má však rázvor natiahnutý až na 2,9 metra, čo je jedna z vrcholných hodnôt osobných áut práve s týmito základmi. Celková dĺžka 4,55 metra je tiež najviac, ale tentoraz z historickej ponuky rumunskej automobilky.
Ale už na prvý pohľad je zrejmé, že práve Jogger má celkom blízko ku Loganu a Sanderu. Ak budeme špecifikovať presnejšie, tak je vizážou podobný, spredu, ako Dacia Sandero Stepway. Dokonca aj uvádzaciu farbu má rovnakú. To je logický krok, keďže pri nej veľmi dobre vynikne plastovanie spodnej časti, pripomínajúce práve modely SUV. Z SUV, či už skôr z terénnych áut, prichádza aj zvýšená svetlá výška. Dosahuje viac ako 22 centimetrov.
Kým po predné dvere je Jogger Sanderu Stepway veľmi podobný, zadné dvere sú kompletne iné. Sú akosi vyššie. Je to z dôvodu lepšieho svetelného komfortu pre pasažierov na zadných piatich sedadlách. V poslednom, treťom, rade sú dokonca výklopné okná.
Nová Dacia však nebude mať zadné dve sedadlá len doplnkové. Majú byť vhodné aj pre dospelého človeka. To potvrdili aj niektoré videá priamo z predstavenia modelu v Mníchove. Zadná dvojica sedadiel sa dá sklápať a vyberať, keď ich nie je treba. Ak sú však normálne na mieste, tak ostáva kufor s objemom 160 litrov. Dobre, skôr kufrík. Po sklopení vznikne 565 litrov a po vybratí 706 litrov. Slušné hodnoty. V interiéri, z hľadiska priestoru, je vidieť enormný rázvor osí kolies, ktorý je naozaj potrebný.
Predná časť interiéru, konkrétne palubná doska je presne taká ako ju môžete očakávať. Má tvary rovnaké ako v Sandere a Logane. Načo vymýšľať niektoré veci znova, keď sedia z iných modelov? Táto palubná doska môže mať horizontálny pás z látky, rovnako ako ostatné modely, s ktorými tento dizajn zdieľa. A tiež môže mať displej zobrazujúci nielen integrovaný informačno-zábavný systém, ale aj obsah telefónu cez bezdrôtové zrkadlenie Apple CarPlay, alebo Android Auto.
Ponuka motorov bude trochu slabšia, vlastne bude obsahovať len dve verzie litrového trojvalca s nepriamym vstrekovaním. Benzínová verzia ponúkne najvyšší výkon tohto agregátu naprieč modelmi značky. Príde s 81 kW (110 k). Menej výkonu, ale viac dojazdu zase ponúkne LPG verzia. Plynová nádrž pod podlahou vzadu bude mať objem 40 litrov. Spolu s bežnou nádržou na benzín, ktorá má 50 litrov bude mať plynový Jogger naozaj veľký akčný rádius a dostane sa na jedno natankovanie týchto nádrží s prehľadom až k moru, či už pôjdete do Poľska, alebo Chorvátska.
Automobilka predpokladá, že na slovenský trh sa Jogger dostane na jar 2022. Zatiaľ nie sú zverejnené detaily v cenníku, ale prvá informácia hovorí o tom, že základná cena so siedmimi miestami by sa mala dostať pod 15-tisíc eur. Tým pádom nie je reálne nájsť konkurenta medzi novými autami. Jediným konkurentom, pri tejto cene, budú jazdené vozidlá.
Pozrite si ponuku vozidiel so siedmimi miestami u nás!