Aktuálne máme na trhu už tretiu generáciu modelu Porsche Cayenne, ktorá je ale na trhu už dostatočne dlho na to, aby si zaslúžila modernizáciu. Tá prichádza aktuálne teraz a automobilka ju predstavila na prebiehajúcom autosalóne. Modernizácia, ktorá prináša nielen iný dizajn a iný interiér, sa ukazuje aj v jemne zmenených pohonných jednotkách. Poďme sa teda na to pozrieť!
Základom všetkých zmien Porsche Cayenne zvonka je inovovaná predná časť, ktorá prináša zmenené tvary nárazníka, ale aj jemne zmenené tvary svetiel. Základná idea ostáva rovnaká, ale detaily sa trošku pomenili. Nové sú aj maticové LEDkové svetlá vpredu a zadný pás svetiel tiež prešiel zmenou, ktorá mu dala rovnaké rozmery po celej šírke karosérie. Novinkou pre nový modelový rok Porsche Cayenne budú aj 3 nové farby. Budú to sivá Arctic, modrá Algrave a modrá Montego.
Toto sú však všetko maličké zmeny oproti tomu, čo sa stalo v interiéri. Vlastne je nová celá prístrojová doska, ktorá má pred vodičom displej s uhlopriečkou 12,6 palca a je takmer voľne stojaci. Druhý displej s uhlopriečkou 12,3 palca ovláda informačno-zábavný systém v strede a to nie je všetko. Pribudol aj tretí displej, ktorý je pred spolujazdcom a je za príplatok. Môže zobrazovať rôzne informácie, ale spolujazdec na ňom môže nastaviť aj ciel navigácie a pozerať film. Aby nebol vodič vyrušovaný týmto vizuálnym prvkom, tak má povrch displeja úpravu, vďaka ktorej vodič na displej nevidí. Toto už samo o sebe je výrazná zmena, ale ďalšia prichádza vo forme presunutia páčky na radenie prevodovky. Dostala sa na prístrojovú dosku medzi displej vodiča a stredový displej. Ekvivalent je napríklad Lancia Voyager, ktorá mala umiestnenie radenia prevodovky približne rovnaké. A úplne rovnako má páčku prevodovky Volkswagen Multivan.
Výrazné zmeny sa udiali aj v prípade motorov. Základný trojlitrový šesťvalec bude mať o pár koni viac a celkovo sa dostane na 260 kW (353 k) a 500 Nm. Takisto sa zväčší výkon verzie e-Hybrid, ktorá dostane zase výkonnejší elektrický motor s výkonom až 128 kW (174 k). Celkovo tak dosiahne 346 kW (470 k). Výraznejšia zmena však prichádza vo forme väčšej baterky. Jej kapacita narástla zo 17,9 na 25,9 kWh a je možné ju nabíjať výkonom až 11 kW. To znamená nabitie z nuly na 100% za menej ako 2,5 hodiny.
Veľmi výrazná zmena sa objaví pod kapotou alternatívy Cayenne S, ktorá sa zbaví motora V6 a bude mať štvorlitrový osemvalec. Bude mať výkon 349 kW (474 k) a krútiaci moment 600 Nm, pričom to znamená nárast o 25 kW (34 k) a 50 Nm oproti predchádzajúcemu šesťvalcu. Na stovke je, v prípade karosérie Coupe s balíkom Sport Chrono Package, za 4,6 sekundy.
Jemné vylepšenie príde aj vo forme iného nastavenia motor Cayenne Coupe Turbo GT, ktorý bude mať po novom 484 kW (650 k) s dvomi turbami dopovaného osemvalca z objemu 4 litre. Na stovky bude za 3,3 sekundy a maximum bude presahovať tristo kilometrov za hodinu. Turbo GT bude mať štandardne natáčanie zadnej nápravy, vzduchový podvozok, keramické brzdy a titánový výfukový systém. A štandardne nebude dostupné v Európe.
Pre model Cayenne, Cayenne S a Cayenne e-Hybrid príde naviac nový druh podvozku s dvomi ventilmi v každom tlmiči, ktoré umožňujú lepšie nastavenie podvozku. Pre všetky modely bude ale štandardom Porsche Active Suspension Management a automobilka sľúbila, že auto bude menej nedotáčavé a bude ešte príjemnejšie pri jazde v zákrutách. Nový vzduchový systém pre Turbo GT je opciou pre ostatné modely a bude ponúkať zase ešte väčšiu medzeru medzi jednotlivými nastaveniami režimov.
Automobilka Porsche už do svojich cenníkov v zahraničí zaradila inovované verzie a u nás sa objavia už onedlho.
Porsche Cayenne je pre automobilku naozaj jeden z najdôležitejších modelov. Je to z dôvodu, že jeho prvá generácia umožnila vznik nejedného športového modelu automobilky. Je to jednoducho ťažná sila, ktorá prináša najviac zisku. A tento zisk prináša pre majiteľa vo forme veľmi sofistikovanej a príjemnej mašiny schopnej ostrej jazdy v každodennom prostredí, ale aj pre automobilku vo forme peňazí na vývoj. Veď už samotný základný Cayenne za približne 80 až 90 000 € je perfektne jazdiacim vozidlom s adaptívnym podvozkom a mnohými ďalšími doplnkami zlepšujúcimi jazdné vlastnosti. Keby si mám vybrať ja, tak asi siahnem po alternatívne s označením Cayenne S. Má už predsa osemvalec, čo je skok o dva valce oproti alternatíve pred modernizáciou.