Automobilka Land Rover, ktorá vyrába model Defender v nitrianskej fabrike, ukázala novú verziu svojho terénneho vozidla. Je označená číslom 130 a nadväzuje tak na historické číselné označenia, aj keď už nič nehovoria o rázvore.
Nová alternatíva sa stáva najväčšou možnosťou v ponuke modelu, ale aj celkovo automobilky. Veď na dĺžku pribudlo 34 centimetrov a celková dĺžka vozidla je 5 358 milimetrov. S tým sa bude už naozaj trochu horšie parkovať, približne rovnako ako so strednou veľkosťou Renaultu Master. Táto dodávka so špecifikáciou L2 má tiež veľmi podobnú dĺžku. Rázvorovo sa teda oproti stodesiatke nič nemení a hodnota tejto veličiny dosahuje 3 022 milimetrov.
Celý prírastok je viditeľný v zadnej časti vozidla, kde do očí bije masívny zadný previs. Ten je podpísaný aj pod zníženým zadným nájazdovým uhlom s hodnotou len 28,5 stupňa. Tu kratšia stodesiatka s dĺžkou iba 5 metrov výraznejšie exceluje a ponúka lepšie terénne vlastnosti. Avšak aj v prípade jazvečíka zostala svetlá výška 290 milimetrov a tiež možnosť brodiť vodou s hĺbkou až 900 milimetrov.
Výrazné zmeny sa udiali v interiéri, ktorý reflektuje zväčšenú dĺžku vozidla. Defender 130 bude v ponuke ako päťmiestny, ale, čo je zaujímavejšie, aj osemmiestny automobil. Bude mať usporiadanie 2 + 3 + 3 a za tretím radom prinesie aj použiteľný batožinový priestor s objemom 389 litrov. To je presne o 9 litrov viac ako má Škoda Fabia. Avšak po sklopení tretieho radu sedadiel bude možné uložiť až 1 232 litrov batožiny, prípadne iného prepravovaného materiálu. Ak z auta spravíte len dvojmiestne a sklopíte všetkých 5 zadných sedadiel, tak budete mať 2 291-litrovú jaskyňu. V prípade päťmiestnej verzie sú tieto hodnoty ešte o niečo väčšie, lebo nezavadzajú sedadlá tretieho radu, aj keď sklopené. Tie majú približne 230 litrov objemu po sklopení a o toľko je batožinový priestor väčší.
Vo výbave automobilu bude nový informačno-zábavný systém PiVi Pro, ktorý bude na svoje zobrazenie využívať veľký dotykový displej v strede prístrojovej dosky. Štandardom však bude aj vzduchové pruženie, ktoré je možné po stlačení tlačidla v zadnej časti znížiť, aby sa jednoduchšie dali naložiť veci do batožinového priestoru.
Jedna zmena pre model 130 nastane aj pod kapotou. V najväčšom Defenderi nebude možné objednať osemvalcový 5-litrový motor. Bude teda odkázaný na šesťvalcové radové trojlitre. Tie budú mať v prípade voľby nafty výkony 184 kW (250 k) a 221 kW (300 k) a v prípade benzínu 221 kW (300 k) a 294 kW (400 k). V ponuke taktiež nebude, aspoň zatiaľ, plug-in hybrid. Predpokladáme, že sa do ponuky ani nedostane, lebo by extrémne zvýšil hmotnosť vozidla samotného a už by sa v ňom nedali previezť takmer žiadne náklady, ani pasažieri. Veď osemmiestna verzia Defender 130 má zostatkovú užitočnú hmotnosť iba 750 kilogramov a 5-miestna 800 kilogramov. Takéto okrúhle čísla automobilka stanovila kvôli tomu, aby sa dokázala dostať do segmentu osobných vozidiel s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony.
Land Rover Defender 130 sa stáva jedným z najväčších terénnych vozidiel, ktoré sú v štandardnej ponuke a jediné, čo by mu veľkostne mohlo konkurovať je americká produkcia. Na dĺžku je podobný Cadillac Escalade ESV a Lincoln Navigator, ale tie nebudú mať ani z ďaleka také dobré parametre v teréne.