Porsche postupne rozširuje svoju ponuku modelov v rámci radu 911. Kým tie najšportovejšie už v obehu máme, prichádza aj alternatíva, ktorá bude mať terénnejšie vlohy. Ponesie názov 911 Dakar a ukáže, že aj Porsche 911 môže byť schopným vozidlom, ktoré dokáže prekonať nejednu terénnu nerovnosť. Aký teda automobilka zvolila recept?
Najdôležitejšou zmenou je podvozok. Má štandardne o 5 centimetrov vyššiu svetlú výšku, ale vodič môže po stlačení softvérového tlačidla výšku ešte zdvihnúť o ďalšie 3 centimetre. Celkovo je zvýšenie až o 8 centimetrov, čo 911 Dakar dostáva na úroveň väčšiny stredne veľkých SUV. Svetlou výškou, samozrejme, nie celkovou výškou. Výraznou zmenou sú aj použite pneumatiky, keďže automobilka siahla po diskoch s priemerom 19 a 20 palcov, ale obutých do pneumatík Pirelli Scorpion. Tie nie sú aj zodpovedné za zníženie maximálnej rýchlosti na elektronicky obmedzených 250 km/h. Je to z dôvodu, že Pirelli Scorpion sú pneumatiky, ktoré majú zvládať aj terénne nerovnosti, nie iba športovú jazdu.
Keď sme načali tú športovú jazdu, tak Porsche 911 Dakar bude stále schopné zrýchliť a stovku za 3,4 sekundy. Za takúto hodnotu vďačí plochému šesťvalcu, ktorý má objem 3 litre a výkon 353 kW (480 k). Má prepĺňanie dvomi turbami a pochádza z modelu 911 GTS. Tak ako obyčajná 911 a vlastne všetky ostatné v ponuke, bude mať aj 911 Dakar rôzne režimy nastavenia. Pribudnú však dva nové, prvý, ktorý bude pomenovaný Off-road ponúkne automaticky zdvihnutú svetlú výšku a k nej pridá iné nastavenie tlmičov adaptívneho podvozku. Svetlá výška sa však po dosiahnutí 170 km/h automaticky upraví a dostane trochu nižšie. Ďalší režim, ktorý pribudne bude režim Rallye. Ako názov napovedá, bude sprostredkúvať zážitky ako majú jazdci automobilových súťaži. Bude preto smerovať viac výkonu na zadnú nápravu a tým spraví auto trochu viac pretáčavé.
Dôležitá zmena prichádza aj z pohľadu vizáže. Vzadu bude mať 911 Dakar fixné krídlo a vpredu bude kapota z karbónom vystuženého plastového materiálu. Rozdielne budú aj blatníky a samozrejme nárazníky. Ešte viac odlišnosti prinesie strešný nosič, ktorý má síce nosnosť 46 kilogramov, ale dynamicky. Staticky zvládne aj väčšiu záťaž a preto Porsche dokáže ponúknuť aj strešný stan pre terénne dobrodružstvá s prespaním mimo hotelov.
Ponuka príplatkovej výbavy príde aj s možnosťou Rallye Design Package, ktorá ukáže dvojfarebné lakovanie nie nepodobné terénnemu špeciálu súťažiacemu v podobných pretekoch v minulosti.
Ak chcete 911 Dakar, tak sa musíte poponáhľať. Celkovo by malo byť vyrobených iba 2 500 kusov a cena na slovenskom trhu začína niekde pri hodnote 270 000 €. To sú peniaze, za ktoré môžete mať 911 GT3, alebo Turbo S. Aj keď to tak nevyzerá, Porsche 911 Dakar bude mať jedného vážneho konkurenta. Bude pravdepodobne stáť ešte o niečo viac, ale bude ním Lamborghini Huracan Steratto, automobilka ho odhalí už onedlho. Terénna verzia obľúbeného superšportu tiež ponúkne zvýšenú svetlú výšku a dokonca aj prídavné LEDkové osvetlenie. Bude však mať 5,2-litrovy desaťvalec za chrbtami posádky. S atmosférickým plnením, samozrejme. Ak sa rozhodnete pre nový model Porsche 911 Dakar a stihnete to, tak si môžete priplatiť aj za špeciálne navrhnuté hodinky Porsche Design.