Porsche 718 Spyder RS: 4 litre, atmo, 500 koní a bez strechy

Nemecká automobilka Porsche predstavila svoj najnovší čin v oblasti modelu 718. Je ním extrém označený Spyder RS, ktorý prináša koniec éry spaľovacích motorov v tomto malom vozidle. Onedlho by mali už byť modely nastupujúce po tomto len elektrické.

Nové Porsche 718 Spyder RS prináša nový kryt, či skôr látkovú ochranu interiéru, ktorá má iba jednu vrstvu a váži iba 18,3 kg. Je to o 7,5 kg menej ako má štandardný viacvrstvový látkový kryt v klasickom modely Spyder. A je to dokonca o 16,5 kg menej ako má strecha v modeli Boxster. To znamená, že sa podarilo celkovú hmotnosť, oproti štandardnejšiemu Spyderu, znížiť až o 40 kg. Spyder ES tak váži 1 410 kg, čo je presne toľko, koľko má aj spriaznený model 718 Cayman GT4 RS. Tieto dve autá sú vrcholnými verziami svojho modelového radu a vrcholom jednej éry.

Porsche-718-Spyder-RS-05

Ak by ste chceli v šetriť hmotnosť ešte ďalej, tak Porsche ponúkne aj alternatívu ku kovaným hliníkovým diskom. Môžete priplatiť za horčíkové, ktoré sú o štipku ľahšie. Niekoľko kúr znižujúcich hmotnosť sa dostalo aj dovnútra modelu, napríklad vo forme špeciálnych sedadiel, ale to nie je až tak zaujímavé ako posunutie motora o 30 mm nižšie spojené so znížením ťažiska. Oproti Caymanu GT4 RS je Spyder RS inak naladený. Má síce rovnaké, alebo aspoň veľmi podobné komponenty, ale podvozok je komfortnejšie nastavený. Veď toto nebude výlučne okruhová zbraň, toto auto chce byť použiteľné na každodennej báze. A pri každodennom používaní predsa potrebujete aj istú dávku komfortu.

Čo je na modeli Spyder RS najzaujímavejšie? No predsa motor! Je to štvorliter, ktorý má 6 valcov umiestnených na plocho a výkon 368 kW (500 k). Krútiaci moment je 450 Nm, čo je trochu nezvyk pri pohľade do štatistík, lebo prepĺňané vozidla majú práve krútiaci moment masívnejší. Tu si všetko treba zaslúžiť a motor posiela výkon cez automatickú sedemstupňovú prevodovku s dvomi spojkami a zadné kolesá. Pri plnom zrýchlení je Spyder RS na stovke za 3,4 sekundy a na dvojstovku sa z nuly dostane za 10,9 sekundy. Tieto údaje sú navlas rovnaké s tými, ktoré ponúka 718 Cayman GT4 RS. Rozdelí ja sa až v rýchlosti 308 km/h, kde Spyder končí a kupé zrýchli ešte o 7 km/h ďalej ako najnovší prírastok do rodiny s číslom 718.

Porsche-718-Spyder-RS-08

Ak ste si povedali, že toto auto chcete, tak nech sa páči, základ v Nemecku stojí 151 215 €, lenže kým sa dostane na Slovensko, tak musíte prirátať pár eur. U nás stojí v základnej konfigurácii 169 423 €, pričom príplatok za metalázu, alebo špeciálnu farbu je 3 326 €, za horčíkové disky ďalších 15 396 € a za Weissach Package 12 384 €. Ale má to jeden háčik. Ak chcete auto kúpiť na Slovensku, tak už budete mať asi smolu, lebo kvóta stanovená pre náš trh je dva kusy. Dva kusy, ktoré sú už dávno rezervované a zajednané. Takže sme znova pri tom istom, k tomuto Porsche sa úplne ľahko nedostanete. Ale ak sa k nemu dostanete, tak budete mať famózne vozenie. Choďte do toho!

Aktuálna ponuka vozidiel Porsche