Fakt, že automobilka Ford pokračuje s výrobou Mustangu je veľmi sympatický. Nie je to plu-gin hybrid, nemá žiadnu elektrickú temnú stránku, je to klasický Mustang, aký sme vždy chceli a mali radi. Ak teda zavriem oči pri pohľade na plne elektrický Mach-E, tak práve kupé a kabriolet sú stále na výslní. A ešte nejaký čas budú.
Ford ukázal už siedmu generáciu obľúbeného športového vozidla, ktorá ale nie je úplne siedma generácia. Je to vlastne taký Passat siedmej generácie, čo sa týka zmien. Aj to bol vlastne len model šiestej generácie vylepšený tak detailne, že už s pôvodným ostalo málo podobné. Nová verzia teda prichádza s inou tvárou, inou zadnou častou, ale aj vyhladenými líniami na boku. Pôsobí ako modernejšie vozidlo, aj napriek tomu, že základný tvar dverí a napríklad zadného blatníka ostáva takmer nezmenený.
To, čo je úplnou novinkou je brutálne agresívna predná časť s novým tvarom svetlometov. Sú skoro obdĺžnikové, ale využívajú aktívne lúče LED-kových zdrojov. LEDky sú takisto použité vzadu na tradičné trojprvkové svietenie na každej strane. Zvislé elementy nezaprú svoju príbuznosť s klasickými Mustangami zo šesťdesiatych rokov. V spodnej časti nárazníka, ktorý ma znova viac agresie, je viditeľný difúzor a najmä reálne koncovky výfuku.
Ak si myslíte, že zvonka je auto takmer nové, tak interiér má šancu vyraziť vám dych. Tu je facelift naozaj masívny a jedna z mala vecí, čo zostáva rovnaká a na svojom mieste, je stredový tunel so špecificky tvarovanými držiakmi na poháre, ktoré sa absolútne nezmenili už od predstavenia šiestej generácie modelu. Celá vrchná časť prístrojovej dosky dostala úplne novú tvár. Využíva vo veľkom displeje, ktoré síce mohol mať aj predchodca, ale neboli vonkoncom takto veľké. Pre základné verzie má automobilka dva samostatné kúsky, ale pre lepšie vybavené ma tiež dva, avšak spojené v jeden celok. Tento trend sa akosi čoraz viac vyníma aj v iných vozidlách. To, čo je zaujímavé na displeji pred vodičom je možnosť nastavenia zobrazenia údajov na štýl Mustangu zo sedemdesiatych rokov. Stredný displej zase zaujme použitím programu Sync 4, ktorý ale, na rozdiel od ostatných implementácii, využíva na lepšie zobrazenie a kvalitnejšie grafické prevedenie Unreal engine, ktorý je založený na počítačovej hre. Prepracovaná grafika teda bude samozrejmosťou.
Ford prináša pre nový Mustang aj niekoľko zvláštností. Prvou z nich môže byť možnosť zavrčať motorom použitím diaľkového ovládania k autu. Je to akási nadstavba diaľkového štartu, ktorá nemá žiadny iný zmysel, len predvedenie toho, čo má auto pod kapotou a hlučného odohnania pózujúcich influencerov. Druhou takouto novinkou je driftová brzda. To, čo normálne vyzerá, v stredovom paneli, ako klasická ručná brzda ňou vôbec nie je. Je to elektronický systém, ktorý má z každého, aj začínajúceho, vodiča spraviť driftéra. Na príprave tejto funkcie spolupracoval profesionálny driftér Vaughn Gittin Jr. O tom ako bude systém fungovať automobilka nehovorí. Nie je však hydraulický, ako býva v klasických driftovacích špeciáloch, má elektronické ovládanie, takže je to ešte väčšia záhada, pokiaľ to Ford nevysvetlí.
Dôležité veci sú však pod masívnou prednou kapotou. V ponuke budú totiž dva agregáty, ani jeden z nich nebude elektrický a ani elektrifikovaný. Základnou pohonnou jednotkou bude 2,3-litrový EcoBoost, ktorý bude štandardne pracovať s automatickou 10-stupňovou prevodovkou. Ford totiž zistil, že manuál pre základné modely bol absolútne nerentabilný a nikto ho neobjednával.
Druhou možnosťou, ktorú automobilka prinesie, či skôr nechá Mustangu, je motor V8 s objemom 5,0 litra a prezývkou Coyote. Tento agregát je upravenou verziou pôvodného 5-litra. Má dve škrtiace klapky a dve vetvy nasávania, čo môže znamenať aj vyšší výkon. Už doteraz však mal v Mustangu slušných 320 kW (435 k). Tento motor bude mať taktiež 10-stupňový automat, ale nebude základom. Tým bude 6-stupňový manuál, ktorý má automobilka už dlhodobo v ponuke. Mala by to byť najnovšia verzia schopná automatických medziplynov, podobne, ako to bolo v prípade verzie Mach 1.
Veľmi dobrou správou ostáva, že Ford plánuje použiť tento model aj v Európe. Predpokladám, že sa k nám dostane niekde v polovici budúceho roka. O zvýšení cien asi netreba zbytočne hovoriť, lebo vozidlo dostalo výrazne viac technológií a výbavy. Takže jemný nárast bude len logický.