BMW nám ukázalo ako bude vyzerať nové BMW X3 a nie je to až taký šok, ako by sme mohli čakať podľa niektorých ďalších modelov v ostatnom svete. Určite si berie viac z BMW radu 5 ako z BMW radu 7 a X7. Je to z dôvodu, že BMW chce tieto autá predávať a patria do jeho základnej ponuky, v ktorej musí mať aj vozidlá schopné zaujať korporátnych konzervatívnych klientov.
A korporátnych konzervatívnych klientov určite zaujme aj ponuka agregátov. Úplný základ bude vo forme dvojlitrového naftového motora s označením BMW X3 20d xDrive. Základný motor so 4 valcami bude spojený s automatickou osemstupňovou prevodovkou schopnou do svojho telesa schovať aj mild hybridný systém s výkonom 8 kW (11 k). Mild hybridný systém by mal pomôcť ešte viac znižovať celkom veľkej štvorkolke spotrebu a emisie. Výkon motora bude 145 kW (197 k) a krútiaci moment 400 Nm. To znamená, že na stovku vybehne za 7,7 sekundy a maximum má obmedzené na 215 km/h. Ako je pre BMW zvykom, niektoré ďalšie prevedenia prídu postupne. Môžeme sa teda tešiť na trojlitrový radový šesťvalec na naftu.
Benzínové spektrum bude zatiaľ začínať prevedenie BMW X3 20 xDrive, ktoré bude mať výkon 153 kW (208 k) a krútiaci moment 330 Nm. Paradoxne bude táto verzia o niečo pomalšia na stovku ako BMW na naftu. Šprint bude trvať 7,8 sekundy a maximum bude obmedzené na rovnakú hodnotu. Ale musíme hľadať úplne iný mild hybrid s výkonom 13 kW (18 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Znova bude ale zabudovaný v telese prevodovky.
Vrcholom benzínovej ponuky má byť BMW X3 M50 xDrive. Takže znova s pohonom všetkých 4 kolies. Bude mať radový šesťvalec na benzín s objemom 3 litre, ktorý ponúkne výkon až 293 kW (398 k) a krútiaci moment 580 Nm. Aj tu bude dostupný mild hybrid, rovnaký ako v základnom benzínovom prevedení. Najvýkonnejšia verzia zatiaľ dá stovku za 4,6 sekundy a maximálna rýchlosť sa dostane na 250 km/h, ktoré budú už elektronický obmedzené.
Z pohľadu plug-in hybridov bude určite zaujímavé sledovať ako si bude počínať BMW X3 30e xDrive. Bude mať tiež pohon všetkých 4 kolies, ale bude mať dvojliter spojený s elektrickým motorom, ukrytým znova v koši prevodovky. Celkový výkon systému má byť 220 kW (299 k) a krútiaci moment 450 Nm. Stokilometrová rýchlosť má byť záležitosťou 6,2 sekundy a ak budete jazdiť iba na elektrickú energiu, tak sa dostanete na 140 km/h, alebo 215 km/h pri využití oboch pohonov.
Plug-in hybrid prinesie už štandardne dobré parametre elektrického pohonu. Batéria bude mať totiž čistú kapacitu 19,7 kWh, ale prekvapenie prichádza v absencii nabíjania jednosmerným prúdom. Striedavý je však záležitosťou až 11 kW. Nabitie je teda za 2 a 1/4 hodiny, ale dôležitejší je dojazd. Keď máte plnú batériu, tak s jej kapacitou prejdete až 81-90 km v zmiešanom cykle podľa WLTP. To už je veľmi dobrá hodnota.
BMW X3 zvolilo tvary, ktoré sú šokujúce, ale pritom stále relatívne konzervatívne. Predná časť sa inšpirovala najnovším BMW radu 5 a používa podobný tvar svetiel. Svetlá majú už štandardne LED osadenie, za príplatok môžete mať maticové LED s možnosťou HD rozlíšenia. Predná maska chladiča, tradičné ľadvinky, predvedú v noci príplatkové osvietenie okolo. Má formu jemného pásiku a nekričí až tak ako nepriame svetlo skrz masku ako malo BMW X6.
BMW X3 novej generácie bude mať štandardne zliatinové disky s priemerom 18 palcov, ale za príplatok môžete mať kúsky s priemerom až 21 palcov. BMW stavilo na kombináciu tvarov karosérie s veľkými plochami a zadná časť evokuje najnovšie modely SUV. Najviac sa približuje, svetlami, ku BMW X5 po modernizácii. V tomto prípade je svetelný podpis v tvare písmena T rozdeleného líniou smeroviek.
Interiér modelu využíva zakomponovanie najnovšieho systému BMW Operating System 9, ktorý je tým najnovším, čo automobilka v ponuke má. Znamená to aj použitie vrstvy Quick Select, na ktorej sa dá ľahko pristupovať k niektorým funkciám. K väčšine funkcií ale dokážete ľahko pristupovať aj vďaka ponechaniu pôvodného kolieska na ovládanie informačno-zábavného systému.
BMW pri použití displejov stavilo nielen na príplatkový head-up displej, ale hlavne na dva displeje pod spoločným krycím sklom zakriveným ku vodičovi. X3 má pred šoférom displej s uhlopriečkou 12,3 palca a stredový displej má uhlopriečku 14,9 palca. Na stredovom displej môžete dokonca hrať aj hry z treťostranných vývojov, ktoré ale musíte nainštalovať a môžete ich hrať iba ak auto stojí. To je však celkom logické.
Interiér pokračuje v štedrej ponuke priestoru ako mala aj generácia predtým. Veď rázvor osí kolies ostal rovnakých 2 865 mm. Celková dĺžka sa zväčšila, čo prospelo batožinovému priestoru. Základný objem má 570 litrov a po sklopení zadných sedadiel viete dostať do interiéru až 1 700 litrov čohokoľvek. Ďalším bodom ale je, že ak máte plug-in hybrid, tak je to výrazne menej. Plug-in hybrid zhltne, v štandardnom stave, 460 litrov a po sklopení sedadiel až 1 600 litrov.
BMW zatiaľ ukázalo len niekoľko verzii, ale už teraz je jasné, že okrem základného prevedenia dizajnu môžete zvoliť aj prevedenie s balíkom doplnkov M, ktorý pridá ešte dynamickejšie prevedenie karosérie. Zmenené sú totiž nárazníky, ale zmenia sa aj zliatinové disky a aj do interiéru sa dostane niekoľko noviniek. Aj keď to spočiatku vyzeralo, že BMW stupilo s dizajnom tohto modelu vedľa, tak najväčším prehreškom sú azda nové kľučky, ktoré sú aerodynamickejšie a nemajú ten štandardný pocit z ovládania. Ale na to si už postupne zvykáme pri ostatných nových modeloch. Veď s týmto už začali elektrické BMW a pokračujú s tým aj spaľovacie vozidla.
BMW X3 stále konkuruje tým istým modelom, ktoré sú na trhu v novšom, alebo staršom prevedení. V tých novších treba spomenúť Mercedes GLC, ale ani staršie Jaguar F-Pace, Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, či Volvo XC60 nechcú ostať bokom. Aj tie chcú stále zaujať. BMW ma s modelom X3 situáciu veľmi zložitú, najmä ak chce pokračovať v úspechoch v predchádzajúcej generácii. Tá totiž ukázala, že v tejto triede sa dá predávať reálne veľa vozidiel. Veď minulý rok BMW umiestnilo až 405 000 kusov modelu globálne. Či sa to podarí aj novej generácii je otázne, ale kedysi sa vravelo, že BMW sa bude predávať dobre aj keď hodí logo na praženicu.