Nové BMW M2 asi súťaž krásy nevyhrá

BMW už konečne oficiálne predstavilo novú generáciu modelu M2. Kým o štandardnej verzii verzii M240i sa hovorilo, že nevyzerá príliš dobre, M2 tiež prekvapuje tým ako avantgardne automobilka vozidlo stvárnila. Bude určite na titulkách a hlavných stránkach nie jedných novín, lebo má trochu kontroverzný vzhľad.

Musím však skonštatovať, že reálne na fotkách po predstavení vyzerá lepšie ako na špiónskych, ktoré kolovali pár dní dozadu. Kým doteraz ľudia nadávali na veľké ľadvinky mriežky chladiča, teraz budú nadávať na niečo iné. Možno na štvorce, možno na obdĺžniky. Je to síce vecou vkusu, ale predok je výrazne podarenejší v červenej farbe ako v bledomodrej. To, čo však M2 odlíši ešte viac, je rozšírenie blatníkov. Vpredu je to očividné a vzadu to priam bije do očí. Oproti štandardnej M240i je táto novinka omnoho širšia. Aj dlhšia. V porovnaní s predchodcom získava až 10 cm dĺžky a 3 centimetre šírky. Dokonca sa zmenila aj výška, ale smerom dole. Ubudlo približne 8 mm. Celkovo sa tak nová M2 dostáva na úroveň, že je len o 10 cm kratšia ako výrazne väčšia M4 pozicovaná vo vyššom segmente.

BMW-M2-novy-model-8

Na začiatok automobilka ponúkne iba päť exteriérových farieb. Medzi nimi bude biela, sivá, čierna, červená a ešte jedna modrá, ktorá bude exkluzívna pre M2 a v modelovom roku 2023, čiže pre tento konkrétny kus. V základnej výbave budú 19-palcové disky vpredu a 20-palcové vzadu. Budú štandardne čierne a bez príplatku dostanú dvojfarebné lakovanie, či skôr brúsený povrch. Pre toto vozidlo bude štandardom adaptívny podvozok a tiež aktívny M diferenciál na zadnej náprave.

Interiér bude ťažiť z nových M-kových športových sedadiel s podsvietením logom sekcie a v ponuke budú prvýkrát aj karbónové zadné kryty v rámci balíka M Carbon. Takisto z karbónu môže byť aj strešný panel, ktorý posunie ťažisko vozidla ešte o niečo nižšie. Aj napriek tomu je jasné, že už základná verzia bez tejto strechy bude jazdiť úplne brutálne.

BMW-M2-novy-model-3 Veď bude mať takmer ten istý motor, čo základná M3. Budem mať tiež trojlitrový radový 6-valec S58, ktorý bude ale poháňať výlučne zadné kolesa. Tento motor bude mať výkon 338 kW (460 k), čo je 66 kW (90 k) viac ako mal predchodca v pôvodnej konfigurácii. Krútiaci moment sa dostane na 550 Nm. Dôležitým faktorom bude, že ponúkne aj spojenie s manuálnou šesťstupňovou prevodovku práve ako v úplne základnej verzii M3. Tu tiež bude na výber alternatíva vo forme M-kového osemstupňového automatu. Ale ten manuál! Ten je správnou voľbou, v tomto prípade.

Čarovanie prichádza pri zrýchlení. Ak si zvolíte manuálnu prevodovku, tak sa na stovku dostanete za 4,3 sekundy. Ak budete mať 8-stupňový automat, tak už useknete 0,2 sekundy času potrebného na zrýchlenie na rovnakú rýchlosť. V základnej výbave je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h, ale ak si pri platíte za M Driver’s Package, tak sa dostanete až na 285 km/h. Podvozok nového modelu, nie nepodobný tomu v M4, sa aj s takouto rýchlosťou dokáže vyrovnať s nesmiernou gráciou. Každému musí byť jasné, že toto bude vstupná brána do sveta plnohodnotných modelov M. Je už teda len na zvážení, či ten základný stupienok bude práve M2, alebo siahnite po M3 s podobným ústrojenstvom a s výkonom o niečo vyšším. Hmotnostne sú na tom veľmi podobne.

Aktuálna ponuka vozidiel BMW