Automobilka Mazda zvolila zaujímavú stratégiu v prípade malých áut. Má svoj vlastný model Mazda 2, ale aj Mazda 2 Hybrid, ktorý už tak vlastný nie je. Je to auto, ktoré vzniklo spoluprácou s druhou japonskú automobilku Toyota. Ak hovoríme slovo spolupráca, tak toto je reálne Toyota Yaris s inými znakmi. Teda bola. Teraz však dostala táto malá mašina modernizáciu, ktorá ju ešte viac odlíši od pôvodného modelu.
K tomu sa však ešte dostaneme. Najskôr sa pozrime na to ako sa zmenili výbavy. Mazda zjednodušila všetky výbavové stupne a tentoraz je ich už iba 5. Je to daňou za to, že si nemôžete vybrať vozidlo presne podľa svojej špecifikácie. Základný stupeň teda Prime line už má bezkľúčové otváranie a tiež bezkľúčové štartovanie, ale aj možnosť pripojenia a nabíjania konektormi USB-C. V tomto aute už je štandardne aj zrkadlenie mobilných telefónov cez Apple CarPlay a Android Auto, čiže oboch najviac používaných platforiem. Nad výbavou Prime line bude výbava Centre line, ktorá predvedie hlavne lepšie reproduktory. Ďalším stupienkom je výbava Exclusive line so 16-palcovými zliatinovými diskami naviac a tiež parkovacími senzormi nielen vzadu, ale aj vpredu a tiež kontrolou mŕtveho uhla a parkovacím asistentom. Výbava Homura rozšíri počet prvkov ešte o 17-palcové zliatinové disky, ale aj o LEDkové svetlá a dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Vrcholom celej série bude Homura Plus, ktorá ku výbave Homura pridá ešte väčší 10,5-palcový displej a tiež panoramatickú strechu. Pre štandardnejšie verzie je maximálna uhlopriečka displeja 9 palcov.
Toto je prvá a základná zmena, pričom práve displej je tiež jednou z nich. To je vlastne jediné, čo sa zmenilo v interiéri a automobilka ostatné nechala v pôvodnom stave. Čo však nezostalo úplne pôvodné, je exteriér. Mazda tu siahla po úplne novom nárazníku, ktorý dáva viac dôrazu na príbuznosť ku značke samotnej. Má inak modelovaný otvor na prívod vzduchu a boky nárazníkov sú o niečo masívnejšie. Rovnaký prístup predvádza aj Mazda CX-30 a Mazda CX-5. Ak toto vyzerá ako veľká zmena, tak ešte väčšia sa udialo v zadnej časti. Mazda odstránila vizuálny čierny prepoj medzi svetlami a vozidlo tak pôsobí omnoho inak ako základná Toyota Yaris. Ku všetkému sa zjavne ešte pridáva aj nová farba, modrá s názvom Gloss Blue.
Zo zmien to stačí a hybridný systém ostáva stále rovnaký. Ten je pod taktovkou Toyoty a spolupracuje v ňom spaľovací motor s objemom 1,5 litra s elektromotorom a prevodovkou eCVT, pričom sústava poháňa výlučne predné kolesá. Tento systém pozostáva teda zo spaľovacieho agregátu, ktorý ponúka výkon 67 kW (91 k), elektromotor s výkonom 59 kW (80 k) a celkovo má tak 85 kW (115 k) kombinovaného výkonu. To stačí na zrýchlenie na stovku za 9,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 175 km/h, ale dôležitejšie je pozrieť si údaj o spotrebe. V kombinovanom cykle, podľa WLTP, zvládne toto auto jazdiť za 3,8 litra benzínu na 100 km. Male úsporné autá teda majú stále rozhodne čo povedať a môžete si vybrať buď Mazdu 2 Hybrid, alebo Toyotu Yaris, čo je vlastne to isté auto. Ak by ste chceli hybridné malé vozidlo od inej automobilky, tak máte ešte stále možnosť pozrieť sa po Renaulte Clio E-tech.