Na trhu je už tretia generácia modelu a stále žne úspechy
Mercedes pri predstavení druhej generácie Triedy A prišiel aj s druhým písmenom abecedy. Priniesol do ponuky aj chýbajúce písmenko. Mercedes Triedy B začal svoj život v roku 2005 a vydržal s prvou generáciou až do roku 2011. Ale práve táto prvá generácia mala niečo špecifické, čo už sa neopakovalo.
Podobne ako Áčko malo aj Béčko tejto generácie sendvičovú konštrukciu karosérie. Jej prínos spočíva v tom, že pri prednom náraze sa motor nedostane do priestoru pre posádku, ale zosunie sa pod auto. Rovnako táto konštrukcia favorizuje posádku pri bočnom náraze, kedy sa deje vlastne podobná scéna. Auto, ktoré zboku do Béčka narazí sa jednoducho zosunie pod toto.
A rovnako ako pri ostatných autách, teda súdobom Áčku a jeho predchodcovi, sedí vodič a spolujazdec vyššie. Ale posed nie je vyslovene stoličkový. Vlastne akoby boli prední dvaja posunutý z bežného auta o 15 centimetrov vyššie. Priestor pod nohami spolujazdca využil výrobca na umiestnenie batérie. Je tak lepšie chránená voči vonkajším vplyvom a tým pádom vydrží dlhšie.
Veľkou devízou auta je priestor. Aj ak nemá príplatkový balík variability interiéru, kedy sa dá sklopiť aj sedadlo spolujazdca, je naozaj použiteľným malým vozidlom. Veď na dĺžku má len 4,27 metra. A pritom je objem batožinového priestoru až 544 litrov. Po sklopení delených sedadiel sa zväčší na 1530 litrov. Variabilitu aj štandardných verzií podčiarkuje dvojpolohová podlaha. Ak je úplne dole, je možné ku rezerve umiestniť hneď niekoľko drobností.
Zahanbiť sa však pri veľkom batožinovom priestore nedá ani priestor na zadných sedadlách. Ten je až prekvapivo veľký a kľudne by mohol, na dĺžku, konkurovať aj výrazne väčším autám ako Volkswagen Passat, či Ford Mondeo. A stále je to na pôdoryse auta nižšej strednej triedy. Tieto fakty majú za výsledok jediné. Vo svojej dobe bolo práve toto auto jedno z najobľúbenejších vozidiel taxikárov v nemeckých mestách. Práve tento dopyt je dôvodom, že B pokračuje v ďalších generáciách a je to aj dôvodom existencie BMW radu 2 Active Tourer.
Aj keď v našich končinách hrá prím dízel, niektoré verzie sú benzínové. Kým B150 poskytoval len priemerný výkon, už B170 mal výkonu akurát. Z benzínových motorizácii sa však najviac do tohto modelu hodí B200, alebo dokonca B200 Turbo, ktoré dosahuje výkon 142 kW (193 k). Z naftovej ponuky sú dostupné len dve verzie. Najviac rozšírená motorizácia celkovo je B180 CDI, naftový dvojliter s výkonom 80 kW (109 k). Omnoho viac dynamiky ponúka B200 CDI, ktorý disponuje výkonom až 103 kW (140 k).
Mercedes-Benz v čase výroby prvej generácie Triedy B experimentoval aj s prevodovkami. Pre B mal nachystanú nielen manuálnu päť a šesťstupňovú, ale aj variátor. Ten si treba najskôr vyskúšať, lebo nemusí sadnúť každému. Je to však veľmi jednoduchá prevodovka a do mesta sa hodí bez výhrad. Len je skôr vhodná ku kombinácii s benzínovým motorom.
V roku 2008 priniesla prvá generácia Triedy B facelift. Ten bol zrejmý už pri pohľade na ostrejšie rezaný a výraznejšie tvarovaný predný nárazník. Po facelifte však prišla aj jedna veľmi prospešná zmena. Pribudla väčšia plocha spätných zrkadiel. Zaujímavosťou modelu je, že keď končil, v roku 2011, Mercedes-Benz spravil cestu okolo sveta s modelmi spaľujúcimi vodík. Autá spravili viac ako 30-tisíc kilometrov, pričom štartovali aj končili v domácom nemeckom Štutgarte.
Pri hľadaní auta netreba pozerať len na výbavy, tie boli naozaj rôzne. Prekvapivo ojedinelým prvkom je automatická klimatizácia s dvomi zónami a celkom málo áut má elektrické ovládanie zadných okien. Niektoré autá boli vybavené panoramatickým skleným oknom, ktoré je fixné. To je naozajstné sklo, ktoré vyrábala firma Webasto. Lamelový otvárací systém nie je až tak spoľahlivou voľbou, ale ani tu nie sú zásadné problémy pri používaní. Ak by sme hľadali najväčšiu chybu, ktorou tieto autá disponujú, tak je to hrdza. Nie, skelet nehrdzavie, ale dvere, je jedno, či bočné, alebo zadné, majú odvodné kanáliky náchylné na zapchatie a tým pádom sa v nich vie tvoriť hrdzový nános. Vlastne toto je najväčšia choroba Béčiek prvej generácie. Inak je to príjemné auto na každý deň, s priestrannosťou pre rodinu a celkom príjemným podvozkom. Platí tu však, že pre dynamickejšiu jazdu ho treba postaviť na sedemnásťpalcové disky.