Nemecká automobilka Mercedes-Benz je veľmi aktívna aj na elektrickom poli. Od verzie EQA má všetky predpoklady stať sa jednou z najpriamejšie postupujúcich v rámcoch elektrickej energie. Veď končí až pri EQS a dokonca má aj EQV. Lenže EQS je stále na vrchole, pričom teraz predvádza vylepšenia.
Inovovaný Mercedes EQS predvádza, že ku faceliftu netreba pristupovať príliš extrémne, stačia malé zmeny vizáže a radšej sa treba sústrediť na vylepšenia technológií a hlavne dojazdu.
Automobilka oznámila, že kapacita batérie vzrastie zo 108,4 až na 118 kWh. Je možné, že fyzická kapacita nenarastie, ale tá využiteľná poskočí celkom výrazne. Najdlhší dojazd mal už doteraz Mercedes EQS 450+ s pohonom zadnej nápravy a tak to aj ostane. Akurát teraz prejde 814 km na jedno nabitie, čo predstavuje nárast až o 81 km. Môže za to určite aj štandardne použité tepelné čerpadlo, ale zásluha je hlavne v batérii.
Ďalšou výraznú zmenou bude určite vzhľad auta. Zozadu a z boku sa toho veľa nezmenilo, najväčší šok prichádza vpredu. Mercedes siahol štandardne po nárazníku z balíka AMG, ale, čo je ešte dôležitejšie, zmenil prednú masku. Použil pri tom rebrovanie ako keby to bola klasická maska na Mercedese zo sedemdesiatych rokov, čomu by zodpovedalo aj použitie, spätne, znaku s paličkou na kapote. Takzvaný mierič bude v štandardnej výbave. A je to cool!
Do interiéru Mercedes príliš nezasahoval, veď ten bol dobrý už doteraz. Zmenili sa len niektoré prvky. Všetky verzie, bez rozdielu, budú štandardne ponúkať obrazovku Hyperscreen s tromi displejmi schovanými pod spoločným krycím sklom. No a zadní pasažieri si budú užívať väčší komfort vďaka inak vyplnenému sedadlu s penou hrubšou o 5 mm. Výduchy na druhom stĺpiku karosérie smerujúce dozadu zase získajú jemnú chrómovú líniu zvyšujúcu interiérovú eleganciu.
Nárast kapacity nie je spojený s fyzickým rastom batérie. Je spojený skôr so softvérovými úpravami, čo znamená, že cena EQS sa príliš nezmení, okrem verzií, ktoré doteraz nemali Hyperscreen. Ak sa vám tieto vylepšenia páčia, môžete ich mať vo svojom vozidle, ak si ho objednáte od 25.4. tohto roka. No a ak nie ste fanúšikom týchto tvarov, tak BMW i7 je iné a možno ešte kontroverznejšie a šialenejšie z pohľadu dizajnu.