Mercedes-AMG GT ide v stopách SL, tiež konkuruje 911

Mercedes necháva vývoj niektorých modelov výlučne na športovú divíziu AMG. Stalo sa to pri modeli SL a AMG má teda zaujímavú platformu, na ktorej by potenciálne mohli vznikať nové modely. To sa stáva práve teraz a AMG predviedlo novú generáciu modelu AMG GT, ktorý využíva rovnakú nielen platformu, ale aj rovnaké systémy pohonu, prípadne aj niektoré ďalšie časti z nedávno predstaveného roadsteru SL.

Mercedes-AMG-GT-01Nemecká automobilka siahla po líniách, ktoré predstavujú skôr evolúciu ako úplne nový prístup. Je však viditeľný výrazný rozdiel v bočných proporciách. Zadná časť pre pasažierov je výrazne väčšia a masívnejšia oproti prednej motorovej časti. Je to z dôvodu, že nové AMG GT mení svoju podstatu a počet miest, ktoré dokáže ponúknuť. Nové AMG GT bude mať usporiadanie 2+2. Takže bude vlastne dvojmiestnym autom, ktoré v prípade núdze, dokáže odviezť dvoch pasažierov naviac. Budú síce trpieť a veľmi, ale odvezú sa. Aj tak budú sedadlá hlavne rozšírením batožinového priestoru a kvôli tomu budú dokonca aj sklápateľné ako celok. Na variabilitu samostatného sklápania jednotlivých operadiel sa tu naozaj nejdeme hrať.

Ak sa chceme hrať na variabilitu, tak AMG GT ponúka dve možnosti pretavenia vnútra. V interiéri automobilka, teda jej športová časť, siahla po prístrojovej doske kompletne prevzatej z modelu SL. Jediné, čo nebolo nutné priniesť do kupé je naklápanie displeja. Nie, naklápanie nebolo v SL použité kvôli lepšej čitateľnosti, ale kvôli tomu, aby sa displej nerozpálil do extrémnych horúčav, keď naň priamo praží slnko a nepopálil až tak človeka ovládajúceho funkcie auta.

Zatiaľ to teda vyzerá výborne a ešte lepšia správa je, že pod kapotou budú osemvalce. Základná verzia AMG GT 55 4Matic+ príde so štvorlitrom dosahujúcim 350 kW (476 k) a 700 Nm. Toto je dostatok na zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy, aj napriek relatívne vysokej hmotnosti, spôsobenej nielen samotnou platformou, ale aj pohonom všetkých 4 kolies 4Matic+. Ten má AMG GT pre osemvalce štandardne. Ak by ste to potrebovali vedieť, tak verzia AMG GT 55 ukončí zrýchľovanie na maximálnej rýchlosti 295 km/h.

Mercedes-AMG-GT-02Výkonnejšia alternatíva tiež ponúkne rovnaký pohon s možnosťou odpojenia prednej nápravy, ale aj rovnakú prevodovku. Z motora však vytiahne 430 kW (585 k) a krútiaci moment 800 Nm. Na stovke bude za 3,2 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako SL s rovnakým agregátom. Maximum vrcholnej verzie bude 315 km/h.

Bez ohľadu na použitý motor bude štandardom aktívne uloženie motora, ktoré spôsobuje lepšie prenášanie výkonu na cestu, ale tiež natáčanie zadnej nápravy a napríklad elektronicky kontrolovaný zadný samosvorný diferenciál. Toto auto bude seriózne náčinie a predvedie, že nová doba nemusí byť iba o štvorvalcoch, aj keď aj ten môže pri pohľade na SL prísť na um.

Keď už sme to načali, tak SL má štvorvalec s pohonom výlučne zadnej nápravy. Či sa tento systém dostane aj do AMG GT je otázne. Šepká sa však o verzii plug-in hybrid, ktorá by práve so štvorvalcom možno mala zmysel. Je to z dôvodu, že šasi a základná platforma AMG GT sú relatívne kompaktné a určite nemajú priestor na plug-in hybridnú sústavu, ktorú má AMG GT 63S e-performance so štyrmi dverami a masívnymi piatimi metrami dĺžky.

Mercedes-AMG-GT-08No a teraz to zásadné, AMG GT sa do ponuky dostane už na prelome rokov a bude konkurentom jedného zásadného modelu. Keď sa pozriete na líniu strechy, usporiadanie sedadiel v interiéri a na výkony, tak je jasné, že nové AMG GT bude postavené priamo proti niektorým verziám Porsche 911. Tentoraz to bude boj medzi AMG GT 55 a Porsche 911 Carrera 4 GTS a medzi AMG GT 63 a Porsche 911 Turbo. Turbo S by mohlo mať konkurenta v budúcnosti s výkonom 450 kW (612 k), ale toto je len odhad. O ďalšej možnosti rozširovania ponuky AMG GT novými motorickými verziami zatiaľ automobilka nehovorí. Naozaj sa šepká iba o plug-in hybride.

AMG teda využilo recept, ktorý už v svojom repertoári málo. Toto je vlastne len uzavretá verzia SL, ak budeme kritickí. Veď súčasné SL je prvá generácia, vyvíjaná výlučne pod taktovkou AMG. Preto by bola škoda nevyužiť základy aj ďalej.

Aktuálna ponuka vozidiel Mercedes

Vzduch,Soft close,Strešné okno
Mercedes-Benz AMG GT GT43 270kW, A9, Strešné okno, Softclose, Vzduchový podvozok

Mercedes-Benz AMG GT GT43 270kW, A9, Strešné okno, Softclose, Vzduchový podvozok

Karoséria Coupé
Počet najazdených kilometrov 113,437 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 270kW (367PS)
Dátum prvej evidencie 2020
Lokalita ZA

74.990 € 79.990 €
Top výbava, V záruke, Fólia
Mercedes-Benz E trieda Kombi 53 4MATIC+ AMG, Airmatic, Distronic+, Pano, Masáž, Webasto, soft-c

Mercedes-Benz E trieda Kombi 53 4MATIC+ AMG, Airmatic, Distronic+, Pano, Masáž, Webasto, soft-c

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 20,000 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 320kW (435PS)
Dátum prvej evidencie 2022
Lokalita TN

76.990 € 62.593 € bez DPH
4x4, SR, coupé, A/T
Mercedes-Benz E trieda Kupé 400 4matic A/T

Mercedes-Benz E trieda Kupé 400 4matic A/T

Karoséria Coupé
Počet najazdených kilometrov 122,443 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 245kW (333PS)
Dátum prvej evidencie 2017
Lokalita ZA

33.500 € 39.990 €
SK vozidlo, 7-miestne
Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC

Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC

Karoséria SUV
Počet najazdených kilometrov 136,607 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 190kW (258PS)
Dátum prvej evidencie 2018
Lokalita TN

44.990 €
Top stav,287KW
Mercedes-Benz C trieda Kombi Mercedes-AMG 43 A/T 4MATIC

Mercedes-Benz C trieda Kombi Mercedes-AMG 43 A/T 4MATIC

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 169,938 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 287kW (390PS)
Dátum prvej evidencie 2018
Lokalita ZA

32.000 € 33.000 €
Vzduchový podvozok, ŤZ, DPH
Mercedes-Benz E trieda All-Terrain 220d 4matic Airmatic 9G-Tronic, Multibeam, HUD, Ťažné, MB c

Mercedes-Benz E trieda All-Terrain 220d 4matic Airmatic 9G-Tronic, Multibeam, HUD, Ťažné, MB c

Karoséria Combi
Počet najazdených kilometrov 206,693 km
Náhon Všetkých 4 kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 143kW (194PS)
Dátum prvej evidencie 2017
Lokalita ZA

23.990 € 24.990 €
AMG paket, výborný stav
Mercedes-Benz E trieda Sedan 220d, 143kw, AT9, AMG paket

Mercedes-Benz E trieda Sedan 220d, 143kw, AT9, AMG paket

Karoséria Sedan
Počet najazdených kilometrov 138,000 km
Náhon Zadných kolies
Prevodovka Automat (9 st.)
Palivo Diesel
Výkon motora 143kW (194PS)
Dátum prvej evidencie 2016
Lokalita BA

24.900 € 25.800 €
SL600, V12, kabriolet
Mercedes-Benz SL 600 Roadster R129, Vyservisované, nehavarované, v TOP STAVE!

Mercedes-Benz SL 600 Roadster R129, Vyservisované, nehavarované, v TOP STAVE!

Karoséria Roadster
Počet najazdených kilometrov 100,000 km
Náhon Zadných kolies
Prevodovka Automat (4 st.)
Palivo Benzín
Výkon motora 290kW (394PS)
Dátum prvej evidencie 1993
Lokalita ZA

27.990 € 33.200 €