Situácia s novými autami začína byť pomaly vážna. Niektoré ikony už končia a ich náhrady jednoducho nebudú. Z ponuky Dofge zmizol napríklad Challenger, ktorý bude v budúcnosti elektrický. Otázka je aký bude Charger a či vôbec v ponuke bude. Je to len pár dní, čo automobilka vyrobila absolútne posledný kus tohto ikonického štvordverového vozidla. Asi bolo aj načase.
Prečo toto píšem? Pretože Dodge Charger bol vo veľmi podobnom prevedení na trhu už dlhšie ako predchádzajúce Mitsubishi ASX. Niektoré autá sú na trhu jednoducho dlhšie ako je štandardný životný cyklus ostatných vozidiel. A Dodge Charger s 13 rokmi patril presne medzi tie. Za celý ten čas mal rôzne motory, pričom najbrutálnejší bol určite s označením Hellcat. Ten priniesol pod kapotu osemvalec s kompresorom a výkonom až 527 kW (707 k). Ale aj tomu už je koniec. A Demon sa stal verziou len dvojdverového brata Challenger.
Americká automobilka reálne ukázala ako vyzerá posledný kus tohto modelu a oznámila aj pár detailov o finálnom prevedení. Tento kus uzatvárajúci celú výrobu modelu bol vyrobený 22. decembra 2023 a nesie sivé lakovanie odtieňom Destroyer Grey. Má tiež rozšírenia karosérie z balíka Scat Pack Widebody. Veď s ním Charger vyzerá najlepšie!
Prvý Dodge Charger zišiel z výrobných liniek už v roku 2011 a odvtedy sa podarilo automobilke vyrobiť až 1,8 milióna kusov. A v rovnaký deň, v piatok 22. decembra 2023 zišiel z linky aj posledný Dodge Challenger, ktorý mal označenie SRT Demon 170 a dostal čierne Lakovanie. A to je pravý kandidát na ukončenie výroby ikonického kupé. Má predsa V8 s objemom 6,2 litra a kompresorom. Ak beží na palivo označené ako E85, tak produkuje masívny výkon 755 kW (1 025 k) a krútiaci moment úplne extrémnych 1 280 Nm. Veď je to špeciál stavaný na štvrť míle, Dominic Torreto by mal radosť! „Žijem svoj život po štvrť míľach, tých 10 sekúnd, alebo menej, som voľný.“ Ale nie je to len o pretekaní, ak natankujete čokoľvek do E10, tak má auto stále šialený výkon 663 kW (900 k) a tiež stále extrémny krútaci moment 1 100 Nm. Na pretekárske palivo dá Challenger SRT Demon 170 tú klasickú vzdialenosť 400 metrov za 8,91 sekundy, pričom vo finále má rýchlosť až 242 kilometrov za hodinu. Ale toto nebolo jediné finálne duo koncernu.
Chrysler celkovo končí s viacerými modelmi a 20. decembra vyrobil posledný kus modelu 300C v prevedení sedan, veď už iný neexistuje od prvej generácie. Všetkých troch áut bude síce škoda, ale už bolo načase, lebo každý z modelov bol už reálne starý a minimálne o 5 rokov presiahol klasický 7-ročný životný cyklus nových vozidiel.
Je ale smutné, že Dodge zatiaľ nešpecifikoval, či bude pokračovať v ponuke sedanu namiesto súčasného Chargeru. Hovorí sa ale, že Chrysler pracuje na elektrickom štvordverovom vozidle, ale to sú zatiaľ ešte nepotvrdené informácie. A ak sa také niečo stane, tak to bude skôr o automobilky Chrysler, lebo Dodge náhradu za Charger nemá. Podľa vyjadrení automobilky je však jasné, že budúcnosť bude elektrická minimálne pre model Challenger, ktorý sa pripraví do sériovej produkcie už onedlho. Máme sa načo tešiť? Bude budúcnosť muscle cars v elektrickom podaní naozaj tou správnou cestou? Napíšte nám do komentárov na Facebooku čo si myslíte!
Fotky konkrétneho kusu síce Dodge neuverejnil, ale my sme tento rok mali v ponuke jeden Charger, konkrétne Hellcat a fotky máme z inzerátu.