Mercedes necháva vývoj niektorých modelov výlučne na športovú divíziu AMG. Stalo sa to pri modeli SL a AMG má teda zaujímavú platformu, na ktorej by potenciálne mohli vznikať nové modely. To sa stáva práve teraz a AMG predviedlo novú generáciu modelu AMG GT, ktorý využíva rovnakú nielen platformu, ale aj rovnaké systémy pohonu, prípadne aj niektoré ďalšie časti z nedávno predstaveného roadsteru SL.
Nemecká automobilka siahla po líniách, ktoré predstavujú skôr evolúciu ako úplne nový prístup. Je však viditeľný výrazný rozdiel v bočných proporciách. Zadná časť pre pasažierov je výrazne väčšia a masívnejšia oproti prednej motorovej časti. Je to z dôvodu, že nové AMG GT mení svoju podstatu a počet miest, ktoré dokáže ponúknuť. Nové AMG GT bude mať usporiadanie 2+2. Takže bude vlastne dvojmiestnym autom, ktoré v prípade núdze, dokáže odviezť dvoch pasažierov naviac. Budú síce trpieť a veľmi, ale odvezú sa. Aj tak budú sedadlá hlavne rozšírením batožinového priestoru a kvôli tomu budú dokonca aj sklápateľné ako celok. Na variabilitu samostatného sklápania jednotlivých operadiel sa tu naozaj nejdeme hrať.
Ak sa chceme hrať na variabilitu, tak AMG GT ponúka dve možnosti pretavenia vnútra. V interiéri automobilka, teda jej športová časť, siahla po prístrojovej doske kompletne prevzatej z modelu SL. Jediné, čo nebolo nutné priniesť do kupé je naklápanie displeja. Nie, naklápanie nebolo v SL použité kvôli lepšej čitateľnosti, ale kvôli tomu, aby sa displej nerozpálil do extrémnych horúčav, keď naň priamo praží slnko a nepopálil až tak človeka ovládajúceho funkcie auta.
Zatiaľ to teda vyzerá výborne a ešte lepšia správa je, že pod kapotou budú osemvalce. Základná verzia AMG GT 55 4Matic+ príde so štvorlitrom dosahujúcim 350 kW (476 k) a 700 Nm. Toto je dostatok na zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy, aj napriek relatívne vysokej hmotnosti, spôsobenej nielen samotnou platformou, ale aj pohonom všetkých 4 kolies 4Matic+. Ten má AMG GT pre osemvalce štandardne. Ak by ste to potrebovali vedieť, tak verzia AMG GT 55 ukončí zrýchľovanie na maximálnej rýchlosti 295 km/h.
Výkonnejšia alternatíva tiež ponúkne rovnaký pohon s možnosťou odpojenia prednej nápravy, ale aj rovnakú prevodovku. Z motora však vytiahne 430 kW (585 k) a krútiaci moment 800 Nm. Na stovke bude za 3,2 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako SL s rovnakým agregátom. Maximum vrcholnej verzie bude 315 km/h.
Bez ohľadu na použitý motor bude štandardom aktívne uloženie motora, ktoré spôsobuje lepšie prenášanie výkonu na cestu, ale tiež natáčanie zadnej nápravy a napríklad elektronicky kontrolovaný zadný samosvorný diferenciál. Toto auto bude seriózne náčinie a predvedie, že nová doba nemusí byť iba o štvorvalcoch, aj keď aj ten môže pri pohľade na SL prísť na um.
Keď už sme to načali, tak SL má štvorvalec s pohonom výlučne zadnej nápravy. Či sa tento systém dostane aj do AMG GT je otázne. Šepká sa však o verzii plug-in hybrid, ktorá by práve so štvorvalcom možno mala zmysel. Je to z dôvodu, že šasi a základná platforma AMG GT sú relatívne kompaktné a určite nemajú priestor na plug-in hybridnú sústavu, ktorú má AMG GT 63S e-performance so štyrmi dverami a masívnymi piatimi metrami dĺžky.
No a teraz to zásadné, AMG GT sa do ponuky dostane už na prelome rokov a bude konkurentom jedného zásadného modelu. Keď sa pozriete na líniu strechy, usporiadanie sedadiel v interiéri a na výkony, tak je jasné, že nové AMG GT bude postavené priamo proti niektorým verziám Porsche 911. Tentoraz to bude boj medzi AMG GT 55 a Porsche 911 Carrera 4 GTS a medzi AMG GT 63 a Porsche 911 Turbo. Turbo S by mohlo mať konkurenta v budúcnosti s výkonom 450 kW (612 k), ale toto je len odhad. O ďalšej možnosti rozširovania ponuky AMG GT novými motorickými verziami zatiaľ automobilka nehovorí. Naozaj sa šepká iba o plug-in hybride.
AMG teda využilo recept, ktorý už v svojom repertoári málo. Toto je vlastne len uzavretá verzia SL, ak budeme kritickí. Veď súčasné SL je prvá generácia, vyvíjaná výlučne pod taktovkou AMG. Preto by bola škoda nevyužiť základy aj ďalej.