Automobilka Volkswagen úžitkové automobily vystupuje vlastne ako samostatná, ktorá má nezávislé štruktúry od osobných vozidiel. Je to celkom logické, lebo má úplne iné zameranie. Ale ako to bude s novým Multivanom? Bude úžitkovým autom? Alebo bude osobným spadajúcim pod sekciu úžitkových?
Tieto otázky sú na mieste, lebo sa kompletne mení filozofia tohto obľúbeného modelu. Už viac nebude zdieľať spoločné platformy a diely s Transporterom. Vlastne stojí na podobnej platforme ako ostatné nové modely, stojí na MQB-čku. Teda bude mať viac príbuzných charakteristík s Caddy.
Nový model bude teda samostatný a je na to dôvod. Kým Transporter je zameraný na úžitkové vlastnosti ako nosnosť a podobne, od osobnejšieho Multivanu žiada trh a rôzne nariadenia aj niečo ako plug-in hybridné ústrojenstvá. Áno, Multivan T7 bude mať plug-in hybrid, ktorý využije starší motor 1,4 TSI a 6-stupňový dvojspojkový automat. Celkovo sa výkon dostane na 160 kW (218 k).
Plug-in hybridný Multivan bude mať batériu s kapacitou 13 kWh. A tu je ten dôvod prečo auto používa osobnú platformu. Na batériu je miesto pod podlahou v zadnej časti vozidla. Zatiaľ nie je známe aký bude dojazd a možnosti elektrického systému, ale predpoklad je, že by mohol dať kľudne aj 60 kilometrov na nabitie.
Keďže platforma MQB podporuje aj benzínové motory, tak okrem hybridu bude možnosť zvoliť aj 1,5 TSI s výkonom 100 kW (136 k) a 2,0 TSI s 150 kW (204 k). Samozrejme, z ponuky nevypadne ani doteraz jediná voľba, naftový 2,0 TDI. Ten ponúkne výkon 110 kW (150 k). Veľkým prekvapením je, že všetky motory budú spojené výhradne s automatickou sedemstupňovou prevodovkou s dvomi spojkami. Volkswagen určite ponúkne aj verziu s pohonom všetkých kolies 4Motion.
Veľkou výhodou nového modelu bude celková výška. Teraz bude mať 190 centimetrov, čo je lepšie kompatibilné s väčšinou garáží. Aj napriek kompaktnejšiemu rozmeru auta je vnútri dostatočný priestor na viacero sedadiel. Môže ich byť až 8. Ale taký zlatý štandard je 7, kedy je rozdelenie 2+2+3. Vtedy ostáva miesto aj na stolík ako príslušenstvo a vynikne enormná variabilita. Vlastne v takom prípade je možné zvoliť aj verziu s možnosťou prespania. Ak sú všetky sedadlá vonku, tak nový Multivan ponúkne priestor s objemom až 4 metre kubické.
Interiér ponúkne aj viac luxusných prvkov. To, že predná časť s dvomi displejmi je podobná ostatným Volkswagenom je asi jasné, pripomína trochu Golf. Pred vodičom je jedne displej s uhlopriečkou 10,25 palca a druhý v strede má presne 10 palcov. Multivan má prvýkrát aj head-up displej. To je vlastne aj prvenstvo pre Volkswagen úžitkové automobily, kam tento model bude stále patriť.
Audiosystém môže mať, podľa zvolenej konfigurácie až 14 reproduktorov, čo je fajn v tak veľkom priestore a výkon až 840 wattov. V každom prípade je dostupných hneď niekoľko nabíjacích portov na zariadenia. Avšak obávame sa, že bude treba ísť na nákup redukcií. Väčšina z nich bude štandardu USB-C.
Nový Multivan generácie T7 ponúkne aj široký zástup asistenčných systémov. Stane sa tak, z tohto pohľadu, najbezpečnejším modelom, ktorý VW úžitkové vozidlá kedy mal. Predbehne dokonca aj nový Volkswagen Caddy. V ponuke by sa mal objaviť už koncom tohto roka ako modleový rok 2022. Vyzerá super, len otázne ostáva ako bude vyzerať so základnou výbavou.