Automobilka Lexus predstavila svoje vrcholné kupé s označením LC už relatívne dávno. Veď začalo v roku 2017. Odvtedy sa veľa nezmenilo, lebo nebolo treba. Najvýraznejšia novinka prichádza teraz pre modelový rok 2024 a je to niečo, na čo užívatelia pri pôvodnej verzii často nadávali.
Prechádzajte sa okolo auta koľko chcete, žiadnu zmenu, teda výraznú, neuvidíte. Možno zbadáte novú modrú farbu Ultrasonic, alebo medeno-sivú Copper Crest, ale to je tak všetko. Jemne sa zmenili aj 21-palcové zliatinové disky, avšak stále to nie je najväčšia zmena modelu. Tá je naozaj zásadná, ale veľmi nenápadná.
V technických špecifikáciách je stále model LC 500, ktorý má výkon 342 kW (464 k) a cez desaťstupňovú automatickú prevodovku poháňa zadné kolesá. Motor V8 má objem 5 litrov a s autom dokáže vyšprintovať na stovku za 4,6 sekundy. Ani tu nie je zmena. Hľadáme ďalej.
Druhou alternatívou v ponuke pohonu bude LC 500h, ktorý bude mať 3,5-litrový motor V6 s výkonom 264 kW (359 k) a hybridným doplnkom. Toto auto využíva kombináciu prevodoviek multistage, ktorú má Toyota a Lexus v základe. Automobilka ani tu nespravila žiadne zmeny a aj toto auto je stále s pohonom zadných kolies. Takže toto je tiež v pôvodnej. Čo sa teda zmenilo?
Nasadnite do interiéru a okamžite pochopíte. Lexus použil úplne nový dotykový displej, ktorý miesto uhlopriečky 10,3 palca disponuje uhlopriečkou až 12,3 palca. Nie je vsadený za plexisklom, ale je bližšie k vodičovi. Má to svoj dôvod, toto rozhranie už ma dotykové ovládanie. Doteraz ste mali síce tiež dotyk, ale ten bol na samostatnej dedikovanej ploche na stredovom tuneli, ktorá bola vo forme malého touchpadu.
Nový systém má ponúknuť prehľadnejšie menu a logickejšie usporiadanie jednotlivých prvkov. K funkciám nastavenia sedadiel sa teda nebudete dopracovať 3 hodiny, ale dokážete ich nastaviť skôr. Dotykový displej umožní tiež využiť bezdrôtové prepojenie a zrkadlenie mobilného telefónu z oboch doteraz najpoužívanejších platforiem. Myslí tak na Apple CarPlay, ako na Android Auto.
Nový modelový rok Lexusu LC sa začne predávať už v júni tohto roka. Ak sa vám však nepáči vsadenie displeja s dotykovým ovládaním do prístrojovej dosky, tak stále ešte môžete využiť ponuku dopredajovej pôvodnej verzie, ktorá je síce kostrbatejšia, ale lepšie zladená s interiérom. Máte teda na výber. Môžete mať futuristické auto s výrazne zastaralým displejom, ale krásne integrovaným, alebo môžete mať modernú informačno-zábavnú možnosť, ktorá ale nie je tak dobre dizajnérsky zvládnutá. Je to na vás.
Bez ohľadu na voľbu konkrétnej verzie však dostanete auto, ktoré bude stále futuristické a stále dokáže zaujať aj napriek tomu, že je na trhu už vlastne šiesty rok. Toto auto takmer vôbec nezostarlo a zostarli maximálne technológie, ktoré využíva. Preto prichádza táto zmena a možno bude správnou voľbou z pohľadu dlhodobého spolunažívania s vozidlom.
Spolunažívanie určite zlepší aj možnosť využiť panoramatický pohľad na auto, ktorý sprostredkuje náhľad zo 4 kamier kombinovaný do jedného obrazu na displeji. Veď toto majú aj konkurenti ako BMW, či Mercedes, Porsche, alebo vlastne ktokoľvek iný. Veď pri aute, ktoré stojí viac ako 100 000 € už by naozaj mohol byť použiteľný infotainment.