Automobilka Lexus rozširuje svoje portfólio o nový model. Nie je to vrchol luxusu vo forme obrovského kombi, ani nový ešte väčší crossover, aj keď nedávno, nie na našom trhu pribudli do ponuky modelu TX a GX. Ide smerom nadol a v Európe ponúkne nový model LBX, ktorý bude vlastne základom ponuky a ideovým nástupcom modelu CT. Toto vozidlo prinesie štýl automobilky pre viac ľudí aj vďaka nižšej základnej cene.
Poďme na to ale pekne postupne. Spredu a zvonka vyzerá LBX naozaj pekne a predvádza všetky štylistické prvky súčasného dizajnového jazyku automobilky ozvláštnené o nový tvar svetlometov vpredu. Stojí na 18-palcových zliatinových diskoch a z dĺžky 4 190 mm je až 2 580 mm rázvoru. Šírka je väčšia ako 1,8 m, čo hovorí o dostatočnej vnútornej šírke v interiéri. Na dĺžku bude miesta tiež akurát pre 4 pasažierov. Piati sa asi budú musieť uskromniť z pohľadu tvaru sedadla. Toto auto nie je obrovské, veď vychádza z Toyoty Yaris Cross. Je však o niečo väčšie ako pôvodný model, aj keď len o štipku.
Auto stojace na 18-palcových zliatinových diskoch prináša interiér znova podobný tomu, čo automobilka prezentuje v ostatných rokoch pri všetkých nových modeloch. Je to teda 12,3-palcový displej pred vodičom a príplatkový head-up displej. V strede je zase displej s uhlopriečkou 9,8 palca, ktorý zobrazuje nový informačno-zábavný systém. Teda už nie úplne nový, ale ten lepší, ktorým výrobca disponuje. Dokonca zvláda aj bezdrôtové zrkadlenie mobilných telefónov nielen cez Apple CarPlay, ale aj cez Android Auto. Čiže podporuje obe najdôležitejšie a najpoužívanejšie platformy zrkadlenia, ktoré sú vlastne jedinými používanými. Interiérové priestorové pomery sú teda adekvátne samotnej veľkosti vozidla, čo hovorí aj o batožinovom priestore s objemom 332 litra pre predokolku.
Áno, čítate správne. Malý model LBX si z modelu Yaris Cross prevezme aj pohon všetkých 4 kolies. Štandardom však bude predokolka, ktorá bude mať vpredu zavesenie MacPherson a vzadu bude mať vlečné ramena so skrutnou tyčou. Ak si priplatíte za štvorkolku, tak získate na zadnej náprave elektromotor, ktorý trochu zmenší batožinový priestor. To dôležitejšie je, že získate tiež nezávisle zavesenie obidvoch kolies. To znamená, že Yaris Cross dal jasný odkaz. Verzia s pohonom všetkých kolies bude jednoducho lepšie jazdiť.
Automobilka Lexus sa na Toyotu Yaris Cross spoľahla aj z pohľadu pohonného systému. Je to stále full hybrid, ktorý už je vo svojej piatej generácii a využíva trojvalcový motor s objemom 1,5 litra. Výkon celej pohonnej sústavy je 100 kW (136 k) bez ohľadu na to, či má auto pohon iba prednej nápravy, alebo všetkých 4 kolies. Táto konfigurácia má krútiaci moment 185 Nm a malému autu poskytne možnosť zrýchliť na stovku za veľmi priaznivý čas, 9,2 sekundy. Výrazným pozitívom tohto modelu bude aj možnosť použitia ťažného zariadenia s hmotnosťou prívesu 750 kg.
Toto auto vzniklo kompletne v dizajnérskych štúdiách v Európe a patrične to vidno. Úplne bez problému sadne do vkusu komukoľvek obývajúcemu tento kontinent. Do reálnej ponuky sa má dostať začiatkom roka 2024 a očakáva sa, že bude určite najlacnejším modelom automobilky, ktorý by mohol dostať cenu niekde na úroveň 30 000 €.