Autá so slávnou soškou Spirit of Ecstasy nie sú lacné. Nie sú teda lacné nové a ak sú lacné ako staré, tak lacné nebudú kvôli servisným nákladom. Ale teraz cenovka nového auta prebúrala všetky stropy. Nová špecialita, jediný kus na svete, predbehla aj minulého rekordéra Sweptail. Bavíme sa stále o Rolls-Royce.
Nový kúsok nesie názov Boat Tail a je jasné prečo. Zadná časť je inšpirovaná štýlovými člnmi, akým je napríklad Riva Aquarama, azda jeden z najznámejších malých člnov. Celý projekt Boat Tailu má pod palcom sekcia Rolls-Royce Coachbuilding, o ktorej budeme zjavne počuť stále viac a viac.
Ako sa na správny Rolls-Royce patrí, tento model nie je malý. Veď dĺžka dosahuje 5,8 metra. Len pre predstavu, to je o pol metra viac ako má najdlhšie BMW radu 7 a toto je vlastne dvojdverový kabriolet. Má dokonca štyri miesta, ale aj napriek samotnej veľkosti auta nebudú zadné sedadlá úplne pohodlné na dlhé trasy. Vlastne na tie nie je toto auto ani vhodné. Je totiž možné, že pri extrémnom nájazde mu bude rýchlo padať cena. Keď už sme s cenou začali, Rolls-Royce si za Boat Tail vypýtal 28 miliónov dolárov, čo je pri aktuálnom kurze 23 miliónov eur. Cena predchádzajúceho podobného auta, Sweptailu bola polovičná.
Tými najšialenejšími detailami nie sú ani zaoblené čelné sklo ako majú člny, ani krásny bielo-modrý interiér. Dokonca tým najzaujímavejším prvkom nie je ani látková strecha, ktorá vyzerá ako natiahnutá plachta znova s tematikou člnov. Tým najzvláštnejším prvkom je vlastne celá zadná časť. Nárazník má znova evokovať člny, ale rovnakú úlohu má aj vrchná časť z dreva, ktoré po úpravách získalo tmavú farbu. Povedzme, že toto je zadná paluba, ak by to bol naozaj čln.
Zadná paluba sa dá odkopiť a pod ňou je naozaj veľká pikniková súprava, ktorá obsahuje všetko, vrátane chladničky na nápoje, čiaš, ale aj skladacích stoličiek a slnečníka. Zo samotného auta je možné vysunúť dva stolíky, veď majiteľ tohto auta nebude piknikovať len tak na zemi, či na deke.
Nebudeme si klamať, takéto auto je zbytočné, ale má taký efekt odpálenia dekla, že môže konkurovať dokonale zachovanému Bugatti Royale, čo sa týka exkluzivity. Ale poďme na tú zadnú palubu naspäť. Jedna polovica, tá za vodičom naľavo je určená nápojovému príslušenstvu. Tým je napríklad držiak na dve fľaše šampanského, chladený, samozrejme, sada pohárikov, kýbel na ľad, obrúsky a všetko, čo môžete pri takomto pikniku potrebovať. Druhá strana, tá napravo, je zase určená pre jedálenské potreby. Strieborný príbor nesie na sebe vygravírované logo Boat Tail a ladí s porcelánovými taniermi s platinovými lemami.
Celý projekt trval automobilke 4 roky, čo znamená, že Rolls-Royce Coachbuilding na ňom začal makať hneď po odovzdaní Sweptailu. Pritom hlavný je výzor, s výkonmi nebolo nutné nič robiť. Veď V12 so zamatovým chodom a objemom 6,75 litra má v Cullinane a Phantome až 442 kW (600 k). A to musí stačiť aj na tento pojazdný piknikový set.
No a teraz ku vlastníkom. Nie vlastníkovi, ako už potvrdil Rolls-Royce. Je to pár a existuje pár nápovied, že by to mohli byť práve Jay-Z a Beyonce. Niektoré bulvárne média hovoria, že modrá farba takmer všade má byť odkazom na ich dieťa menom Blue Ivy. Aj keď to sú bulvárne médiá, toto by teoreticky molha byť indícia. Druhou má vraj, podľa iného zdroja chladnička na fľaše. Tá je koncipovaná na to, aby šampanské Armand de Brignac dokázala vychladiť na špecifickú tepolotu, lebo ho vraj má majiteľ rád takto. A zhodou okolností je Jay-Z aj čiastočný majiteľ tejto značky zlatistého moku. Treťou nápovedou by mohla byť špekulácia o tom, že auto má lodnú tému a dvojica je na Francúzskej riviére ako doma. V každom prípade, toto auto si vieme predstaviť ako v novom videoklipe Jay-Z-ho, tak Beyonce. Čiže by v pohode Boat Tail mohol byť nákladovou položkou pri natáčaní. Keď už Rytmus mohol mať klip za milión, tak prečo by jeden z tejto dvojice nemal rekvizitu za 23 miliónov.
O reálnom majiteľovi však Rolls-Royce nič nehovorí, teda okrem faktu, že to je vlastne pár. Ale pri Sweptaile sa polemizovalo, že majiteľom by mohol byť predstaviteľ Mr. Beana, Rowan Atkinson. Veď vtedy mal blízko k automobilke vďaka filmom o agentovi menom Johnny English a zároveň mal podobný obnos financií za predaj svojho používaného a viackrát búraného McLarenu D1. Avšak nakoniec to tak nebolo a majiteľ je úplne iný človek.