Land Rover Defender Octa je najextrémnejší bežne dostupný off-road

Predstavte si, že chcete naozaj drsný off-road, pravé terénne auto, ktoré má extrémny výkon. Máte túto predstavu v hlave? To znamená, že si predstavujete asi Mercedes triedy G s prevedením AMG. Lenže Land Rover má odpoveď, ktorú ste nečakali. Nečakal som ju ani ja. Ale o tom je tento extrémny model zaujímavejší. Nie, nemá luxus Range Roveru, aspoň nie všetok, je to Land Rover Defender Octa!

A povedzme si to hneď a priamo, Land Rover Defender Octa je extrémne monštrum, ktoré dokáže zvládať nielen jazdu po obyčajnej ceste, ale aj jazdu v teréne so šialenými výkonnostnými charakteristikami. K tomu má 6D pruženie, aby bolo všetko čo najlepšie a hlavne aby bolo auto univerzálne šialené na každom povrchu. A určite aj je. Bude to najlepší Defender zo všetkých a všetkých čias. Bude stáť na tom kráľovskom vrchole, ktorý bol doposiaľ prázdny.

Land-rover-defender-octa-06 

A že nový Defender Octa sa bude dať od ostatných odlíšiť už na prvý pohľad! Nový Defender s doplnkovým názvom okna je odvodený od názvu octagon, čiže osemuholník. Má pripomínať tvar, ktorým diamanty odrážajú svetlo po vybrúsení. Land Rover si verí a prezentuje novinku ako extra odolnú. Takže spojitosť s Karlosom a Attilkom nie je žiadna.

Land Rover Defender Octa na prvý pohľad prezentuje svoju odhodlanosť prechodu každým terénom. Len si musíte zvoliť správne obutie. Na výber máte buď 22-palcové pekné cestné disky, na ktorých sú obuté cestné pneumatiky pre všetky ročné obdobia, alebo si môžete zvoliť 20-palcovú sadu obutú do terénnych pneumatík A/T. Táto terénna sada má celkový priemer 33 palcov s pneumatikou. Takže žiadny ďalší tuning nie je nutný. Disky meniť nemusíte a už samotná pneumatika má dobré jazdné vlastnosti na nespevnenom povrchu.

Ďalším vylepšením vozidla je rozšírenie karosérie v oblasti predných blatníkov aj zadných blatníkov, svorne po 68 milimetrov. Celková výška je zvýšená o 28 milimetrov vďaka väčšiemu rozsahu tlmičov a pružín. Celková výška teda narástla len nárastom svetlej výšky. Samotná karoséria sa vôbec nezmenila. Jedno je však jasné. Land Rover Defender nie je až taký veľký, reálne, ako veľký vyzerá. Veľkou zmenou môže byť použitie špeciálnych nárazníkov s odolným povrchom. A takisto môžete vidieť, na špeciálnej sérii Edition One, s výbavou naviac, rôzne karbónové prvky. Nie sú však z klasického karbónu s pleteným vzorom, sú zo sekaného karbónu a vidno ich nielen na krytoch kapoty, ale aj na nápise.

Land-rover-defender-octa-03 

Interiér auta majú ozvláštniť špeciálne predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, ktoré podporujú aj použitie zvukovej hry ho prenosu cez vibrácie do operadiel. Druhou zásadnou zmenou môže byť volant so špeciálnym tlačidlom na zmenu režimov. Interiér má na výber buď oranžovo-hnedú farbu, alebo zelenú khaki pre Edition One. V štandardom katalógu ale bude určite aj špeciálna sivá.

Land Rover postavil nový Defender Octa na podvozku 6D, ktorý má v každom rohu 3 ventily a vlastne tri samostatné sekcie. Pri jazde by to malo znamenať, že Defender Octa znižuje náklony a zlepšuje stabilitu v každom momente jazdy. Nový 6D podvozok umožňuje dokonca aj lepšiu možnosť natočenia prednej nápravy, čo má znižovať polomer otočenia. Celý systém je hydraulicky spojený a kontinuálne upravuje nastavenia cez základný systémový prvok hydrauliky.

A jazda môže byť vskutku šialená. O pohon sa totiž stará nový motor s objemom 4,4 litra dopovaný dvomi turbami využívajúci mild hybrid. Má špecifický výfukový systém, ktorý dokáže vylúdiť úžasný soundtrack. Defender Octa dosahuje výkon 468 kW (635 k) a krútiaci moment je štandardne 750 Nm. Ale v režime Octa je dočasne až 800 Nm. Land Rover oznámil, že toto prevedenie dokáže zrýchliť na stovku za 4 sekundy a maximálna rýchlosť, na cestných pneumatikách, je až 250 km/h. O zastavenie tohto monštra sa budú starať brzdy s priemerom až 41 cm vpredu. Vpredu budú 6-piestikové strmene od renomovaného výrobcu Brembo.

Land-rover-defender-octa-09 

Aby som nezabudol, zozadu si nemusíte všimnúť zmenenú svetlú výšku, ani výšku celkovo, dokonca si nemusíte všimnúť ani iné nárazníky a blatníky. Ale všimnete si 4 koncovky výfuku. Land Rover Defender Octa prinesie aj možnosť extrémnych parametrov na nespevnenom povrchu, ale na tom sa štandardné zrýchlenie meria celkom ťažko tak, aby bolo uveriteľné. Dôležité je však aj to, že nový a vrcholný Defender bude mať najlepšiu možnosť brodiť s podporovanou hĺbkou až 1 meter.

Novinka už pozná cenu aj na našom trhu. V štandardnom prevedení bude stáť 182 602 €, ale ak budete chcieť špeciálnu prvú sériu Edition One, tak zaplatíte 201 227 €. A čo si môžete vybrať ak chcete konkurenta? Vlastne asi nič zo sériovej a bežnej produkcie. Veď s G63 určite takéto šialenstva robiť nemôžete. Možno s verziou AMG Pro, ale tej vám bude viac ľúto. Defender je totiž stále spojený s inou a užitkovejšou náturou.

Takže, nič iné nezoženiete a Land Rover Defender Octa bude jednou z tých alternatív, ktoré do terénu nebudete musieť upravovať. Budete si musieť ale zvoliť so správnu sadu diskov. Najlepšie kúpiť si rovno obe, k nim zdvihák s meniť podľa potreby.

Aktuálna ponuka vozidiel Land Rover